Vraag

Digitale producten verkopen

• 15 September 2022
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Hoi, ik wil graag een digitaal product gaan verkopen. Ik wil alleen liever niet na elke bestelling handmatig een bestand mailen naar de klant. Is er een manier om dit bestand automatisch te versturen na een bestelling? Of is er een andere manier waarop dit handig kan? Alvast bedankt voor je reactie!

Vanessa

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7

hmmmm interessante vraag, ik zou ook graag automatisch een handleiding willen meesturen.

Wat me als eerste te binnen schiet is dat je het document wellicht kunt opslaan op google drive en dan op je automatische verzendbericht een link kunt plaatsen. Als je pakket van verstuurd wordt, wordt de mail met factuur en de link verstuurd.

Is dat wat?

Reputatie 5
Badge +7

Hmm interessante vraag.

Ik heb handleidingen die ik zou willen toevoegen.

Wat me als eerste te binnen schiet is het volgende voorstel.

Wellicht dat je het document op google drive kunt plaatsen, en in je automatisch gegenereerde bericht naar de klant (met het track en trace nummer) een link kunt plaatsen naar deze google drive zodat klant het zelf kan downloaden. Is dat iets wat bij jullie past?

Dank voor het meedenken! Google Drive had ik zelf inderdaad ook aan gedacht (nog niet verder onderzocht overigens) en een link meesturen met het automatische bericht is dan zeker handig. Maar alleen zolang het om 1 digitaal product gaat; bij 2 producten of meer zou ik dan dus al handmatig de juiste link in dat bericht moeten plaatsen… En ik wil juist dat dat allemaal vanzelf gaat 🙈

Gratis bestanden (pdf’s) heb ik overigens wel eens onder ‘Juridische documenten’ geplaatst zodat bezoekers deze vanaf de productpagina kunnen downloaden. Wellicht een idee voor jouw handleiding?  

Reageer