Vraag

Delayed mail melding? Mails vanuit winkel komen niet aan bij klanten?

• 17 March 2022
  • 9 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Edit 16:23; ik zie nu dat er al een soortgelijke melding van is gemaakt op het forum en dat er aan wordt gewerkt. De status van het probleem kan je bekijken op: https://status.myonlinestore.com/

Hallo allemaal,

Ik krijg sinds 16:00 vanmiddag mailtjes in mijn mailbox dat mails naar klanten niet aankomen met de melding: Delayed Mail (still being retried). Dit gaat om mails dat bestellingen zijn verzonden.

Tot nu toe zijn het er 4. Hebben anderen hier ook last van? 

Dit staat er in de mail: delivery temporarily suspended: lost connection with
    hotmail-com.olc.protection.outlook.com[xxx IP] while sending RCPT TO

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb hier ook last van 

Reputatie 5
Badge +8

Dit probleem lijkt nog niet opgelost, ondanks om 14.07 uur op de statuspagina "resolved" staat. Echter bovenaan de statuspagina staat om 15.49 uur melding dat de oorzaak bekend is. Ik ga er vanuit dat het nog niet opgelost is? Krijg veel appjes van klanten die aangeven geen order- of verzendbevestiging ontvangen te hebben. Kost erg veel tijd zo.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb er ook last van.

Reputatie 2
Badge +4

Klopt, het is even opgelost geweest vanmiddag, maar vanaf eind van de middag weer storing helaas!! @Mijnwebwinkel 

Helaas beginnen hier de mailtjes nu ook binnen te komen

Reputatie 3
Badge +4

Ook ik heb er last van, heel vervelend! Lijkt nu wel alsof er elke dag een storing is @Ebbe, hoe is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +16

Dit is geen storing waar wij invloed op hebben. En dus ook geen storing op ons platform. Het is de protection dienst van Microsoft die onze mailservers extra controleren (=vertraging) of tegenhouden (=bouncemail). Het vervelende is dat dit gebeurd, zonder dat hier iets aan vooraf gaat. Ook de invloed die wij hierop kunnen uitoefenen is nihil. Het enige wat we nu kunnen doen is wachten totdat Microsoft onze mailservers weer toelaten, hoe vervelend dat ook is. 

Voor updates over dit issue kun je je inschrijven via status.myonlinestore.com

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb gisteravond een nieuwsbrief verzonden en voor alle hotmail, live, outlook en msn emailadressen krijg ik deze melding. Dat waren een hele hoop mails van het mail delivery system. Valt er te achterhalen of deze mails uiteindelijk wel worden afgeleverd of dat ze nooit zijn aangekomen?  

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb gisteravond een nieuwsbrief verzonden en voor alle hotmail, live, outlook en msn emailadressen krijg ik deze melding. Dat waren een hele hoop mails van het mail delivery system. Valt er te achterhalen of deze mails uiteindelijk wel worden afgeleverd of dat ze nooit zijn aangekomen?  

In principe wel. Gedurende vijf dagen (vandaag is dag 2) worden de mails geprobeerd om af te leveren. Mocht Microsoft ons dan nog steeds afkeuren, dan zullen we mails wel worden verwijderd. Ik acht die kans echter klein (maar is er wel). 

Reageer