Mijn doel is om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Of mij dat gaat lukken is nog maar de vraag. Waarschijnlijk niet. Maar gelukkig zijn er handige tools beschikbaar die je zeker gaan helpen. Mijn collega
Collorzilla
Heb je ergens op het internet een mooie kleur gevonden, maar je hebt geen idee welke kleurcode dat is? Gebruik dan Collorzilla. Met deze tool achterhaal je eenvoudig de kleurcode die jij vervolgens kunt gebruiken. Het werkt heel simpel. Je opent de tool, zet je muis op de kleur, je klikt en je hebt de kleurcode gekopieerd. Collorzilla is te beschikbaar voor Firefox en Chrome. Je download de extensie op collorzilla.com
Nimbus capture
Groot fan van het maken van screenshots of screenvideo's? Check dan de tool Nimbus capture eens. Deze tool biedt ontzettende veel mogelijkheden om een screenshot te maken en vervolgens te editten. Ontzettend handig als je het supportteam iets wil laten zien
Deepl
Google Translate kent iedereen wel. Iedereen knows ook that this is not a perfect tool. Soms krijg je wat rare zinnen (al wordt dit ook steeds beter). Deepl.com is ook een vertaalsite die net wat beter uit de test komt dan Google Translate. Probeer het zelf maar eens uit.
Save image as .PNG
Deze tool is alleen met Chrome te gebruiken (Chrome extensie). Wellicht heb je het al eens ervaren. Je wilt een afbeelding opslaan, maar plots slaat je computer deze als een Webp-bestand op. Super handig, want hierdoor zijn de afbeeldingen minder groot. Dit is weer goed voor de laadsnelheid van je shop. Helaas wordt het opslaan van bijvoorbeeld je logo hiermee wat lastiger. Met deze extensie kun je deze bestanden toch nog als een .PNG bestand opslaan
Clickminded
Clickminded is de nieuwe naam van ‘Da button factory’. Een simpele tool om CTA's buttons te maken. Maak zelf je CTA button en plaats deze in je shop! Vergeet niet een linkje onder de button te plaatsen.
Hopelijk heb je er wat aan. Als ik nog andere toffe tools tegen kom, dan vul ik dit rijtje aan. Heb je zelf nog een handige tool die niet is benoemd? Deel die dan vooral in een reactie. Ik ben benieuwd!
Groet,
Ebbe