Blog

Deel hier handige tools voor je shop

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Mijn doel is om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Of mij dat gaat lukken is nog maar de vraag. Waarschijnlijk niet. Maar gelukkig zijn er handige tools beschikbaar die je zeker gaan helpen. Mijn collega @Hanneke heeft er al een aantal op een rijtje gezet die erg handig zijn. Deze lees je in het blog 5 handige (gratis!) tools voor je shop’. Ik heb er ook nog een aantal voor jullie. Komen ze. 

Collorzilla

Heb je ergens op het internet een mooie kleur gevonden, maar je hebt geen idee welke kleurcode dat is? Gebruik dan Collorzilla. Met deze tool achterhaal je eenvoudig de kleurcode die jij vervolgens kunt gebruiken. Het werkt heel simpel. Je opent de tool, zet je muis op de kleur, je klikt en je hebt de kleurcode gekopieerd. Collorzilla is te beschikbaar voor Firefox en Chrome. Je download de extensie op collorzilla.com

Nimbus capture

Groot fan van het maken van screenshots of screenvideo's? Check dan de tool Nimbus capture eens. Deze tool biedt ontzettende veel mogelijkheden om een screenshot te maken en vervolgens te editten. Ontzettend handig als je het supportteam iets wil laten zien:thumbsup:

Deepl

Google Translate kent iedereen wel. Iedereen knows ook that this is not a perfect tool. Soms krijg je wat rare zinnen (al wordt dit ook steeds beter). Deepl.com is ook een vertaalsite die net wat beter uit de test komt dan Google Translate. Probeer het zelf maar eens uit.

Save image as .PNG

Deze tool is alleen met Chrome te gebruiken (Chrome extensie). Wellicht heb je het al eens ervaren. Je wilt een afbeelding opslaan, maar plots slaat je computer deze als een Webp-bestand op. Super handig, want hierdoor zijn de afbeeldingen minder groot. Dit is weer goed voor de laadsnelheid van je shop. Helaas wordt het opslaan van bijvoorbeeld je logo hiermee wat lastiger. Met deze extensie kun je deze bestanden toch nog als een .PNG bestand opslaan:thumbsup:

Clickminded

Clickminded is de nieuwe naam van ‘Da button factory’. Een simpele tool om CTA's buttons te maken. Maak zelf je CTA button en plaats deze in je shop! Vergeet niet een linkje onder de button te plaatsen. 

Hopelijk heb je er wat aan. Als ik nog andere toffe tools tegen kom, dan vul ik dit rijtje aan. Heb je zelf nog een handige tool die niet is benoemd? Deel die dan vooral in een reactie. Ik ben benieuwd! 

Groet,
Ebbe

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Wij gebruikte eerst Hotjar heel erg veel. Maar ik ben nu super fan van tawk.to wat je daar allemaal wel niet mee kan met de gratis versie. Echt een geweldige tool en een super toevoeging voor je webshop.

Groetjes Robert,  

Reputatie 7
Badge +16

Oh ja hele goede inderdaad, thanks Rober! Analyseer jij zelf ook de data die uit Hotjar komt? Ik ga mij daar eens in verdiepen een topic over schrijven. Zelfde geldt voor Tawk.to :ok_hand:

Reputatie 7
Badge +10

Ja maar, met Tawk.to heb je chat en analyseer mogelijkheden tegelijk. tevens wat een erg mooi is van Tawk.to als je een bericht krijgt of een chat. Dan kun je zien op welke plek ze in je shop zitten. En als je Hotjar wil analyseren heb je wel heel veel data en tijd nodig. En tawk.to is live. Terwijl je aan het chatten ben kun je nog aanpassingen doen in het systeem. 

Reputatie 7
Badge +16

Oh cool, dat het zo uitgebreid is wist ik niet. Goed tip, thanks! 

Reputatie 7
Badge +16

Voor wie geïnteresseerd is in tawk.to. Ik heb een uitleg geschreven over het installeren van Tawk.to. Check hem hier→ https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/hoe-installeer-je-de-chatfunctie-tawk-to-alleen-voor-pro-en-premium-182

Reputatie 1
Badge +2

Bedankt voor deze handige tips zeg, ik heb hier erg veel aan! Zelf nu ook de chatfunctie geïnstalleerd, ik ben er erg blij mee! Altijd lekker als je een kort lijntje met je bezoekers kunt hebben. Ze stellen toch altijd eerder een vraag via een chat op de site dan dat ze eerst naar bijvoorbeeld FB moeten of je een mail moeten sturen. Hopelijk werkt het en verhoogt het ook de conversie :)

Reputatie 7
Badge +16

Goed om te lezen @Liza4kids-Outlet.nl Credits voor de chatfunctie gaan naar @powerfulproducts.nl:clap:

Reputatie 7
Badge +10

Wat ook een hele mooie tool was. Maar helaas is die niet meer gratis was de Neil Patel tools

Reputatie 7
Badge +10

Goed om te lezen @Liza4kids-Outlet.nl Credits voor de chatfunctie gaan naar @powerfulproducts.nl:clap:

Binnenkort kom ik met nog een hele goede tool die wij veel gebruiken.

Reputatie 1
Badge +2

Goed om te lezen @Liza4kids-Outlet.nl Credits voor de chatfunctie gaan naar @powerfulproducts.nl:clap:

Ben erg benieuwd ;)

Reputatie 7
Badge +16

Yes, lekker de spanning opbouwen. Nu moet je wel met iets goeds komen:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +10

Wij maken veel gebruik van de volgende tool. De Hola free VPN google chrome extension. We gebruiken deze om bepaalde dingen te testen in Tawk.to. Omdat wij daarin ons eigen IP adres hebben uitgeschakeld. Tevens voeren wij ook onze contante verkopen via deze VPN in omdat wij ook in google Analytics ons IP adres hebben uit gefilterd.

Groeten Robert, 

Reputatie 7
Badge +16

Mooie weer Robert! Dat is inderdaad een goede om toch conversies te meten binnen Analytics. Ik deel hier ook het linkje: https://hola.org/

Reputatie 4
Badge +6

Voor wie geïnteresseerd is in tawk.to. Ik heb een uitleg geschreven over het installeren van Tawk.to. Check hem hier→ https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/hoe-installeer-je-de-chatfunctie-tawk-to-alleen-voor-pro-en-premium-182

Ik heb hem geïnstalleerd. Zeer duidelijke uitleg en werkte meteen. Beetje tweeken met de kleurtjes en hoppa. 

Reputatie 7
Badge +10

@Ebbe Ik heb er weer 1! Helaas alleen wel voor een up to date Windows 10.

Windowstoets  + Shift + S = Opent de App ‘knippen en aantekenen

Groetjes Robert powerfulproducts.nl

Reputatie 7
Badge +16

Goede! Thanks Robert:muscle:

Reputatie 5
Badge +6

Een aanrader Clicky … www.clicky.com … free om mee te starten en snel inzicht en perfect te integreren met Google Tag Manager …. www.windsurferlt.shop live sinds 2021!

Reputatie 7
Badge +16

Nice, goede @Windsurfer. Vooral handig om niet alleen de statistieken te kunnen zien, maar ook heatmaps. Heb je interessant klikgedrag kunnen analyseren?

Reputatie 7
Badge +10

een soort tawk.to en Hotjar in 1 

Reputatie 7
Badge +10

@Ebbe wat bij mij dan opkomt. Is het wel verstandig om allemaal tags via google tag manager in te voeren. Haal je daar niet enorm de speed van je webshop mee onderuit ? Tuurlijk sommige tools kunnen super handig zijn. Maar hou het wel zo clean mogelijk 

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Of het per definitie trager is weet ik niet. Je vergroot wel het risico op storingen, wat mogelijke traagheid meebrengt. Stel je laadt via de GTM 5 tags in van verschillende aanbieders. Al deze tags worden ingeladen. Als er 1 een storing heeft, kan je shop trager inladen. Je hebt dan minimaal 6 aanbieders die een storing kunnen hebben (wij + 5 externe aanbieders/tags). Ik zou mij hier niet al te veel zorgen over maken, maar meer om rekening mee te houden. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +10

Veel zoekwoorden tools kosten heel veel geld of je moet er veel informatie voor opgeven. 1 tool die dat niet doet, is Zoekwoord.nl.

Met zoekwoord.nl kun je zonder een emailadres o.i.d. in te hoeven vullen kijken of een bepaald zoekwoord waar je je misschien op wilt richten ook echt zoekers heeft in Google en Bing (bonus!).

De data die gebruikt word komt van Google af heb ik begrepen dus is het redelijk betrouwbaar.

Ga dus direct even kijken!

Reageer