Vraag

Cookiemelding problemen?

• 6 February 2021
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Ik krijg net een melding van een klant dat ze de cookie-melding niet kan weg klikken en dus niet op mijn site kan komen.
Nu test ik net in verschillende browsers bij mijn webshops. Bij 1 webshop krijg ik wel een cookie-melding en bij de 3 andere niet. (Ik heb meerdere webshops). Zijn er meer mensen die momenteel hebben dat de cookie-melding niet verschijnt of niet weg te klikken is?

De klant waarbij het probleem was, werkt met een ipad.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Het probleem van het niet kunnen klikken op de cookiemelding is opgelost.

Maar ik heb nog wel steeds dat in microsoft edge bij 3 van de 4 shops geen cookiemelding verschijnt.

Reputatie 3
Badge +5

Om te testen eens de browsergegevens cleanen = cache en geschiedenis wissen. Dan sluiten en pagina opnieuw openen, dan moet in principe de cookiemelding terug verschijnen voor alle shops.
https://www.seniorweb.nl/artikel/cookies-verwijderen

Reputatie 6
Badge +7

Maar een cookiemelding is toch verplicht? Dan zou die toch altijd moeten verschijnen? En ik vind het zo raar dat het bij mijn oudste webshop de enige is waarbij de cookiemelding wel verschijnt. Daarbij gebruik ik edge eigenlijk nooit maar door die klant ben ik gaan testen en kwam ik hierachter.

Reputatie 7
Badge +8

Als je cookies accepteerd voor een site dan wordt dat door de browser onthouden totdat je deze opschoont. Dan vraagt de browser dit niet elke keer. Soms staat in de browser ingesteld op automatisch wissen bij afsluiten, dan vraagt de browser het wel elke keer opnieuw. Ook als je incognito browsed slaat hij ook de cookie voorkeuren niet op.

Reputatie 6
Badge +7

Als je cookies accepteerd voor een site dan wordt dat door de browser onthouden totdat je deze opschoont. Dan vraagt de browser dit niet elke keer. Soms staat in de browser ingesteld op automatisch wissen bij afsluiten, dan vraagt de browser het wel elke keer opnieuw. Ook als je incognito browsed slaat hij ook de cookie voorkeuren niet op.

Dan zal dat automatisch wissen bij mij aan staan want ik moet het altijd aanklikken.

Reageer