Vraag

Checkout via Klarna laat niet alle bestellingen door

Reputatie 1
Badge

De checkout van http://www.boekenstek.nl loopt via Klarna. 
Nu heb ik vorige week twee keer een klant gehad die me belde dat de bestelling nog niet bezorgd was. Het vreemde: Ik had helemaal geen bestelling binnengekregen van die klanten. 
Het bedrag was bij hen wel afgeschreven, maar de bestelling was niet doorgekomen. 

Ik heb MWW gebeld en zij vertelden dat de fout bij Klarna zat. Klarna gaat binnen vijf dagen de bedragen die overgemaakt zijn en waarvan geen bestelling binnengekomen is, terugstorten. 

Dat vind ik niet zo fijn. Ik hoor liever wie een bestelling gedaan heeft, zodat ik hem af kan handelen. 

Vanmorgen Klarna gebeld. Zij wisten van niets en verwezen door naar MijnWebwinkel. 

- Zijn er meer MWW-gebruikers met dit probleem? 
- Hoe kan het opgelost worden? 

Ik weet nu nl. niet over nog meer bestellingen zijn die ik gedaan zijn, waarvan ik niets doorgekregen heb. 

11 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb het gister ook gehad, heb mail gestuurd naar Klarna hoop vandaag reactie te krijgen. Dit was ook een klant die contact zocht, wie weet zijn het er inderdaad nog meer:(

Reputatie 2
Badge +3

Er kwam van de week bij ons een klant in de winkel die vroeg of de bestelling was binnen gekomen want ze had geen bevestiging gehad, samen de bestelling bij elkaar gezocht in de winkel en zo toch een tevreden klant. Maar het is niet fijn dat dit bij meerdere sites/colega's ook gebeurd, zo lopen we wel omzet mis. 

Makkelijk gezegd het ligt aan Klarna en Klarna zegt het ligt aan MMW

Wij zijn weer de dupe!!

Reputatie 7
Badge +8

Hier heb ik al meerdere berichten van zien langs komen. Er zit bij klarna iets niet lekker lijkt het. Ik gebruik zelf Mollie en dat werkt tot nog toe al 2 jaar probleemloos.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb er ook last van gehad en mijn redenering is, dat als 1 klant het meldt dat er iets niet helemaal goed gaat, dat er dan ook (waarschijnlijk zelfs meer) klanten zijn die het niet melden.

En na bijna 4 jaar klarna ben ik terug naar Mollie gegaan. Ik twijfelde al veel langer qua functionaliteit en performance maar dit was voor mij toch de druppel. En om niet in herhaling te vallen in mijn andere berichtjes laat ik het daarbij ;-)

Reputatie 7
Badge +9

Hier heb ik al meerdere berichten van zien langs komen. Er zit bij klarna iets niet lekker lijkt het. Ik gebruik zelf Mollie en dat werkt tot nog toe al 2 jaar probleemloos.

Inderdaad is dit al vaker gedeeld hier, en het probleem blijkt hierin bij Klarna zelf te liggen. Een deel van de Mijnwebwinkel-klanten is vervolgens ook door Klarna ingelicht, maar volgens mij kan het geen kwaad om daar nog eens achteraan te gaan - er zijn dus meerdere klanten die dat hebben. Mijnwebwinkel heeft daarover ook contact gehad met Klarna werd er in een eerder topic gemeld. 

Bij mij loopt, net als bij @Michel vG, Klarna via betaalprovider Mollie, en daar heb ik nog nooit een probleem ervaren.

Reputatie 2
Badge +3

Vandaag weer een klant in de winkel!!

Voor € 70,00 een bestelling gedaan, ze kreeg een Klarna-Verificatiecode, maar op een of ander manier kwam ze weer terug op mijn webshop en ze heeft geen bevestiging gekregen

De bestelling is niet doorgekomen bij mij. , dit kost mij dus klanten.

Gelukkig woont deze mevrouw in de buurt en kreeg ik dit te horen!!

Reputatie 5
Badge +8

Als ik al deze berichten lees over de Klarna-checkout ben ik echt blij dat wij al jaren naar tevredenheid bij Mollie zitten. Moet er niet aan denken dat bestellingen niet doorkomen van klanten die netjes betaald hebben. Maak je geen betrouwbare indruk mee als webshop.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb om deze reden op advies van MWW de klarna checkout uitgeschakeld en Mollie ingeschakeld. Helaas krijg ik net een 1 sterren review omdat een klant een bestelling van 52 euro niet ontvangen heeft en wel betaald. Dit is nog van voor ik overgeschakeld ben naar Mollie. Erg vervelend dit want zie dit maar eens recht te breien bij de klant…Ik weet nu dus gewoon niet hoeveel bestellingen ik op deze manier niet heb binnen gekregen.

Eigenlijk zou naar mijn mening MWW een mail over dit probleem naar de webshophouders uit moeten doen of op de beheer pagina dit moeten melden.

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou in ieder geval de klant even een reactie geven met de uitleg dat de fout bij de betaalprovider ligt en dat je daarom nu een andere gebruikt, misschien willen ze dan nog de review aanpassen. Beetje flauw van mensen om zonder wederhoor een 1 ster review te geven maar je hebt ze erbij. De uitleg geeft iig andere klanten het vertrouwen dat het probleem van die persoon niet meer aan de orde is.

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou in ieder geval de klant even een reactie geven met de uitleg dat de fout bij de betaalprovider ligt en dat je daarom nu een andere gebruikt, misschien willen ze dan nog de review aanpassen. Beetje flauw van mensen om zonder wederhoor een 1 ster review te geven maar je hebt ze erbij. De uitleg geeft iig andere klanten het vertrouwen dat het probleem van die persoon niet meer aan de orde is.

Dat heb ik inderdaad ook gedaan maar mevrouw geeft al gelijk aan dat ik een onbetrouwbare webshop ben. Dus maar eens zien of ik haar kan overtuigen. Maar vervelend blijft het wel.

Mij is dit ook gebeurd. Een nieuwe klant met een hele leuke bestelling. MWW gebeld, probleem ligt bij Klarna en het is niet duidelijk wanneer dit is opgelost. Ik zal je vertellen, de klant is ontevreden, wil de bestelling niet meer en zegt ook nooit meer iets bij mij te willen bestellen. MWW dit is een prio 1 oftewel ongeacht waar de schuld ligt moeten gebruikers die Klarna gebruiken hiervan op de hoogte gebracht worden via het dashboard, mail etc en niet dat de klant moet bellen en daar achter moet komen. Ik vind dat onbegrijpelijk en onacceptabel en zeggen dat Klarna de boosdoener is, MWW daar kom je niet zo mee weg. De oplossing moet samen asap komen, dit kost geld maar vooral klanten. Ongelofelijk dat er zo nonchalant op gereageerd wordt. En schijnbaar werkt Klarna wel via Mollie dus ligt het probleem echt wel helemaal bij Klarna? Ik ben al 12 jaar lid van MWW, problemen werden altijd serieus genomen maar ik heb er nu geen vertrouwen meer in. Het wordt tijd om te kijken naar een andere provider.

Reageer