Vraag

checkout loopt soms vast

• 1 January 2022
  • 56 reacties
  • 1079 Bekeken

Wij ervaren al heel de dag problemen met bestellingen.

Wanneer klanten bestellen en ze komen in het laatste scherm (checkout) dan loopt de bestelling vast en kunnen ze helemaal niets meer. Niet door naar betalen maar ook niet terug naar de website. Heel de website wordt geblokkeerd en kan niet meer bezocht worden. Ook niet bij opnieuw opstarten van de pc of mobiele telefoon. Button annuleer betaling werkt niet een ook artikel aanpassen werkt niet.

Ervaart iemand hier ook problemen mee?

Dit topic is gesloten voor nieuwe reacties

56 reacties

Badge

Vorige week hebben wij enkele bevestigingsmails ontvangen van orders waarvan de betaling bleef hangen. Lijkt ondertussen opgelost, maar ik heb geen idee dat het iets met de gesignaleerde problemen te maken heeft.   

Reputatie 5
Badge +7

Hier ook problemen. Maar ook dat een bestelling wel afgerond wordt maar je dan bij mww nog niet kunt zien terwijl je al wel de bevestigingsmail hebt ontvangen.

Reputatie 5
Badge +6

Er speelt op dit moment inderdaad een issue waarbij in sommige orders de betaling vastloopt. De klant krijgt dan de melding te zien dat er nog een betaling op de achtergrond bezig is en een rode knop om deze te annuleren. Deze knop werkt echter niet en ook bij het opnieuw naar de webwinkel navigeren, blijft de bezoeker op deze pagina terugkeren. De tijdelijke oplossing hiervoor is het wissen van de cache van de browser:

Voor Chrome staan de instructies hier

Voor Safari staan de instructies hier

Voor Edge staan de instructies hier

Wij werken ondertussen aan een permanentere oplossing zodat dit niet meer gebeurt. Ik zal hier een bericht plaatsen zodra er een oplossing is gevonden.

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag,

Het gaat ook fout wanneer mensen aangeven: vooraf overmaken. Ze krijgen dan ook de melding: Uw betaling is nog bezig *Voltooi de betaling of annuleer deze” (terwijl men dus voor vooraf overmaken heeft gekozen). Met de zelfde rode annuleer knop waarmee ze dus niet terug naar de order kunnen. 
De tijdelijke oplossing “het wissen van de cache” heeft niet zo veel zin omdat de klant die probeert een order te plaatsen dat niet ziet, en niet iedereen neemt de moeite ons te mailen dat ze geen bestelling kunnen plaatsen

Reputatie 3
Badge +3

@Arjan 

Ook loopt de shop vast als je kiest voor “betalen bij afhalen” en er dus helemaal geen betaling moet uitgevoerd worden. De order komt dus binnen bij ons maar blijft bij de klant zichtbaar als “te annuleren betaling” met rode knop.

Vervelend voor klanten die frequent bestellen want die zitten dus vast. Alleen cookies wissen, geschiedenis wissen en restart bij de klant kan het (mogelijks) oplossen.

Reputatie 5
Badge +6

@Trudy en @Atelier Miete Confiete, dat zijn inderdaad situaties waarbij het wissen van de cache minder zinvol is, maar aangezien deze orders wel gewoon bij het orderoverzicht binnen komt, kan je de klant wel alsnog een orderbevestiging sturen en eventueel een betaalherinnering sturen. Zo kan bij ‘betalen bij afhalen’ de order alsnog gewoon worden afgehaald en kan bij ‘vooraf overmaken’ de factuur alsnog worden betaald. 

Reputatie 1
Badge +5

Ook ik heb er problemen mee, sinds gister al een stuk of 8, ik heb ze allemaal geannuleerd en toevallig belt er net een klant op met waarom deze is geannuleerd. Hij had daarna wel een succesvolle bestelling geplaatst via samsung internet, waarbij ik nu al voor de 3de keer gehoord heb gekregen dat het niet lukt. Dit probleem speelt nu al een paar dagen...

Ik kan moeilijk tegen alle klanten zeggen dat ze hun cache moeten wissen,  vraag me af wat voor oplossing dit nou weer is.. zal wel weer een probleem worden die op hoge prio pas kver maanden wordt opgelost... van deze 8 mensen hebben er 2 de bestelling opnieuw geplaatst. Nu mis ik alweer 6 bestellingen in 1 dag

Reputatie 5
Badge +7

Ook ik heb er problemen mee, sinds gister al een stuk of 8, ik heb ze allemaal geannuleerd en toevallig belt er net een klant op met waarom deze is geannuleerd. Hij had daarna wel een succesvolle bestelling geplaatst via samsung internet, waarbij ik nu al voor de 3de keer gehoord heb gekregen dat het niet lukt. Dit probleem speelt nu al een paar dagen...

Ik kan moeilijk tegen alle klanten zeggen dat ze hun cache moeten wissen,  vraag me af wat voor oplossing dit nou weer is.. zal wel weer een probleem worden die op hoge prio pas kver maanden wordt opgelost... van deze 8 mensen hebben er 2 de bestelling opnieuw geplaatst. Nu mis ik alweer 6 bestellingen in 1 dag

Ik weet niet of het voor jou tijdsmatig te doen is maar ik heb van de tekst betallingsherinnering, betaling mislukt gemaakt en maak een nieuwe betaalverzoek aan en stuur deze op naar de klant. Meestal gaat de bestelling dan alsnog wel door. Is wel omslachtig maar kost mij minder geld en de klant minder frustratie.

Reputatie 1
Badge +5

Ik weet niet of het voor jou tijdsmatig te doen is maar ik heb van de tekst betallingsherinnering, betaling mislukt gemaakt en maak een nieuwe betaalverzoek aan en stuur deze op naar de klant. Meestal gaat de bestelling dan alsnog wel door. Is wel omslachtig maar kost mij minder geld en de klant minder frustratie.

Ja dat is een optie, maar niet de oplossing, zojuist weer een binnen gekregen, De 6 bestellingen van gister was enkel na 4 uur tot nu, + nu weer 1. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Reputatie 5
Badge +7

Ja dat is een optie, maar niet de oplossing, zojuist weer een binnen gekregen, De 6 bestellingen van gister was enkel na 4 uur tot nu, + nu weer 1. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Ik hoop het ook staat absoluut niet professioneel naar de klanten toe en kost geld.

Reputatie 1
Badge +5

Ik hoop het ook staat absoluut niet proffesioneel naar de klanten toe en kost geld.

Het vervelende is ook, je moet alle niet afgemaakte bestellingen wel verwerken in je administratie, Hier heb ik al eerder een topic over gemaakt, dat er een mogelijkheid moet zijn om achteraf te factureren. Al met al kost het gewoon tijd en geld..

Reputatie 1
Badge +2

Dit kan echt niet. Je kunt niet tegen klanten zeggen dat ze cache moeten wissen om een bestelling te kunnen plaatsen. Klanten zijn heel snel vertrokken. Het moet gewoon werken. Dit zou de hoogte prioriteit moeten hebben. 

Badge

Hier inderdaad ook problemen. Ook het doorzetten van een orderbevestiging van zo'n order lukt helaas niet. Gelukkig is het niet bij alles, maar wel erg vervelend! Hoop dat het snel opgelost wordt!

Reputatie 4
Badge +5

Hier ook achter elkaar door gedoe. Mailtjes met bosjes tegelijk en zeurende mensen op forums zelfs. Kom op MWW, ik heb geen premium account om met dit gezeur te zitten…

@Ebbe, dit zou toch wel prio 1, 2, 3, 4, 5 en 6 moeten zijn. Dit zou niet moeten kunnen zo een heel weekend lang.

Reputatie 3
Badge +3

Ook bij mij online problemen als hierboven beschreven. Ik citeer de klant in haar mail “Ik heb 4x getracht mijn bestelling af te ronden maar de website kan de bestelling niet afronden.
Ik wil geen account, bestelling ingevoerd en creditcard gegevens 4x ingegeven maar helaas klapt hij dan terug naar de home pagina". En vanaf daar kan ze helemaal niets meer. Wat @Arjan al beaamde is dat de annuleerknoppen ook niet werken. Uiteindelijk heeft de klant me gebeld en hebben we telefonisch de bestelling rondgebreid.

Vervelend. Hopend op verbetering.

Wij ervaren al heel de dag problemen met bestellingen.

Wanneer klanten bestellen en ze komen in het laatste scherm (checkout) dan loopt de bestelling vast en kunnen ze helemaal niets meer. Niet door naar betalen maar ook niet terug naar de website. Heel de website wordt geblokkeerd en kan niet meer bezocht worden. Ook niet bij opnieuw opstarten van de pc of mobiele telefoon. Button annuleer betaling werkt niet een ook artikel aanpassen werkt niet.

Ervaart iemand hier ook problemen mee?

Ja hier ook hetzelfde, en dat nu de stenen winkel in lockdown zit, de klanten kunnen hun bestelling niet plaatsen, zowel voor verzenden als voor afhalen, nog mee omzetverlies :-( 

Reputatie 6
Badge +7

@Ebbe@Arjan  Ook ik krijg net een email van iemand die al uren probeert een bestelling af te ronden en dit niet voor elkaar krijgt. Ik hoop dat hier intussen wel iemand naar aan het kijken is want dit kost wel klanten zo… Dit is dan nog een klant die mailt maar er zullen er ook gewoon zijn die afhaken zonder te mailen.

Reputatie 3
Badge +3

Wij krijgen ook veel reacties van klanten die sinds gisteren (zaterdag) een bestelling willen plaatsen maar helemaal vast lopen. Ook vandaag verschillende berichten hier over gehad. Resultaat vandaag, 0 bestellingen. Nog nooit mee gemaakt 😩

Reputatie 6
Badge +7

Wij krijgen ook veel reacties van klanten die sinds gisteren (zaterdag) een bestelling willen plaatsen maar helemaal vast lopen. Ook vandaag verschillende berichten hier over gehad. Resultaat vandaag, 0 bestellingen. Nog nooit mee gemaakt 😩

Het is idd erg rustig met bestellingen...

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons net ook een klant die het laat weten. Dit moet wel snel opgelost worden. Wij hebben het geluk een essentiele winkel te zijn en mogen dus open maar als je (vrijwel) volledig van je webwinkel moet leven is dit dramatisch!

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG @Jacqueline @Liefkraaltje zijn dit klanten die afgelopen weekend een order hebben proberen te plaatsen? Er is vrijdag - eind van de dag - een aanpassing geweest. Als er nog melding van het afgelopen weekend zijn, moeten we verder kijken. 

Ik hoor het graag. 

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Ebbe Ebbe,

Absoluut. Het hele weekend problemen gehad.

Kevin

Reputatie 3
Badge +3

Yep, afgelopen weekend

Reputatie 7
Badge +16

Oke, bedankt voor het doorgeven! Is er misschien ook nog een voorbeeld van een datum + tijd dat het is voorgekomen? Dan kan ik de casus zo compleet mogelijk maken. 

Bedankt weer! 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons heeft de klant uiteindelijke via een bericht via instagram besteld omdat via de webshop niet lukte. Dat was gisteren.