Vraag

Canarische eilanden

• 7 February 2022
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Ik gooi de vraagstelling nog een keer op,  Wanneer wordt canarische eilanden weer toegevoegd aan de checkout?

Ik weiger deze klanten momenteel vanwege de andere btw stelling en de verhoogde verzendkosten. inmiddels al een stuk of 7 geweigerd, maar dit kost geld.. of een hele hoop extra werk.

Het is niet meer dan een paar klikken voor mijnwebwinkel om erbij te zetten.. de gekste landen staan erbij, waarom duurt dit zo lang?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Helemaal mee eens!

Heb zelf ook al aantal keren problemen gehad met zendingen naar deze bestemming!

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!
Ik heb het nogmaals aangekaart bij onze developers. Het is al bij ons in beeld maar ik kan voor nu nog geen termijn geven wanneer het beschikbaar is.

Reputatie 1
Badge +5

al nieuws hierover? 7 maanden verder om best wel vaak gebruikt land toe te voegen, en nog geen nieuws.

Reputatie 7
Badge +16

Hi Wrappie,

Dit staat vooralsnog niet op de planning. Om landen toe te voegen voor verzending moet je gebruik maken van een pakket aan ISO landen, dit is ISO 3166. Deze heeft wel verschillende subsetten. In het pakket die wij gebruiken wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de eilanden en vallen de Canarische Eilanden onder Spanje. Het toevoegen van landen of het splitsen van landen en eilanden is helaas geen plug-in principe. Hiervoor moeten we over op het volledige ISO pakket en moet de checkout, btw instellingen en verzending aangepast worden. 

Hoe vervelend het ook is om te melden, maar dit staat voorlopig niet op de planning om aan te passen. 

Reageer