Vraag

Call-to-action

• 5 november 2020
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Hai ik ben Edith Berkelmans, 58 jaar en heb vanaf 2015 mijn webshop Sarongs & zo. Vandaag heb ik me aangemeld voor deze community en ik zal gelijk met de deur in huis vallen met mijn vraag:

Ik wil een Call-to-action op mijn Facebook omslagfoto zetten, de link die daarop komt moet verwijzen naar een inschrijving voor hetgeen ik die persoon wil geven. Het enige wat ik kan bedenken is de link naar inschrijving voor de nieuwsbrief maar dan weet ik niet of ze zich aangemeld hebben voor de nieuwsbrief of de call-to-action.

Iemand een oplossing hiervoor of iemand die dat anders doet?

Alvast Bedankt voor het meedenken.

Edith

EB

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi Edith,

Goede vraag!

Wat ik kan bedenken is dat je de link die je in de Call-to-action plaatst een parameter meegeeft, zodat je in Google Analytics kunt achterhalen hoe vaak de link wordt gebruikt. Hierbij zie je alleen niet wie zich daadwerkelijk heeft ingeschreven. Ik kan hier ook niet iets voor verzinnen. Wellicht dat je de klanten die zich in de periode waarin de CTA wordt gebruikt, hebben ingeschreven een enquête kunt mailen. 

Informatie over het toevoegen van een parameter aan een URL vind je hier → https://support.google.com/analytics/answer/1033867?rd=2#url_builder_form

Groet,
Ebbe

Bedankt Ebbe, maar daar heb ik niet zoveel aan ik moet echt weten wie zich heeft aangemeld via de link.

Reageer