Vraag

cadeautje bij bestelling

Reputatie 7
Badge +8

Ik vroeg me af of er veel webwinkeliers zijn die een cadeautje meesturen bij een bestelling of juist niet. Wij doen bijvoorbeeld wat proefmonsters of een reclame pen bij de bestellingen. En zijn er misschien redenen voor waarom wel of niet.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Altijd een kortingsflyer voor de volgende aankoop plus wat foldertjes van merken lingerie en/of een stoffen tasje van de winkel. Je vaste klanten en klanten in spé gewoon ff in de watten leggen. Het helpt echt!

Reputatie 6
Badge +7

Ik doe ook kortingsflyers en meestal een pen erbij.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een bedankkaartje en daar doe ik een armbandje op (mijn klanten zijn overwegend vrouwen). En daarnaast hebben mensen in mijn shop de mogelijkheid om bij een bepaald bedrag een eigen cadeau te kiezen, zoals een bosje droogbloemen.

Ik heb heel lang een cadeaubon voor een volgende bestelling meegegeven, maar daar deed serieus niemand iets mee bij mij. :sweat_smile:  Ik merk dat de cadeautjes wel in de smaak vallen.

Reputatie 1
Badge +1

Ik vindt het altijd lastig, jaren geleden (heb 12 jaar een andere webshop gehad) deed je inderdaad wat flyers etc bij je bestelling, soms ook van andere shops zodat je een beetje elkaars webshop promoot en dat werkte toen goed.

Maar ik merk ook aan mezelf dat ik een beetje flyer moe ben (hoeveel mensen hebben geen nee/nee sticker tegenwoordig op de deur), mensen gooien ze steeds vaker ongezien weg en doen er vaak niks mee. Vind het ook vaak een beetje goedkoop staan.

Dus mijn advies is maak een mooie eigen flyerkaart (wat dikker materiaal) waar mensen echt wat aan hebben en die er echt mooi uitziet zodat mensen hem willen bewaren.
Een korting is altijd goed en vermelding van social media kanalen moeten er tegenwoordig ook echt opstaan.

Andere vulling is eigenlijk altijd een beetje weggegooid geld tegenwoordig.

Badge +1

Ik doe er een mini chocolaatje bij en de klanten vinden dat echt fijn. Ik krijg er veel reacties op. Binnenkort, als de chocolaatjes op zijn, ga ik over tot een Belgisch koekje :-) Ik wil het wel een beetje lokaal houden. En eten is gewoon veel leuker dan een pen of iets nutteloos. Ik gooi extraatjes vaak weg, omdat ik er niets mee ben.

Reputatie 6
Badge +7

Ik doe er een mini chocolaatje bij en de klanten vinden dat echt fijn. Ik krijg er veel reacties op. Binnenkort, als de chocolaatjes op zijn, ga ik over tot een Belgisch koekje :-) Ik wil het wel een beetje lokaal houden. En eten is gewoon veel leuker dan een pen of iets nutteloos. Ik gooi extraatjes vaak weg, omdat ik er niets mee ben.

Ik heb daar al eens naar gekeken maar daar moet je meestal toch veel van laten drukken of doe jij ze onbedrukt? Ik ben bang als ik daar veel van moet bestellen dat het bederft. Hoewel chocola hier waarschijnlijk geen kans krijgt om te bederven...

Reputatie 3
Badge +1

Ik denk dat klanten een klein cadeautje wel kunnen waarderen, vooral als het vrouwen zijn. 
Ikzelf stuur alleen een bedankt kaartje waar ik de naam met de hand erbij opschrijf zodat het net wat persoonlijker wordt. Wel vermeld ik er altijd bij als mensen foto's hebben, Ik het super leuk vind om ze te zien en ze te delen met mij op Instagram. Soms krijg ik een foto, maar vaker gaan klanten mij volgen op social media. Ik denk dat een klein cadeautje zoals chocolade of iets anders lekkers wel een leuke toevoeging is! 

Reputatie 3
Badge +2

Bij een eerste bestelling krijgen ze een code met 10% korting op de eerstvolgende bestelling. Bij een vervolgbestelling ontvangen ze altijd een cadeautje. Daarin varieer ik zodat vaste klanten niet iedere keer hetzelfde cadeautje bij hun bestelling krijgen.

Ik vroeg me af of er veel webwinkeliers zijn die een cadeautje meesturen bij een bestelling of juist niet. Wij doen bijvoorbeeld wat proefmonsters of een reclame pen bij de bestellingen. En zijn er misschien redenen voor waarom wel of niet.

Wij doen het wel. We krijgen er positieve reacties op en toen de gastenboek er nog was, ook meer recensies. Wij geven momenteel huisparfum 5 ML weg. De geuren verkopen wij ook (dan groter). We wisselen dan af van geuren. 
Ook doen we er een handgeschreven kaartje erbij. 

Reputatie 7
Badge +9

Bij een eerste bestelling krijgen ze een code met 10% korting op de eerstvolgende bestelling. Bij een vervolgbestelling ontvangen ze altijd een cadeautje. Daarin varieer ik zodat vaste klanten niet iedere keer hetzelfde cadeautje bij hun bestelling krijgen.

Ook een goede optie. :blush: Ik probeer het cadeautje per seizoen wel te wisselen, ook omdat er bij mij vaak langere tijd tussen een herhaalbestelling zit. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik doe ook wel eens een cadeautje bij een bestelling. Meestal stickers of een sleutelhanger ofzo. Maar voedselwaren doe ik niet meer in orders die buiten de EU gaan. Soms is het leuk om iets Nederlands mee te sturen zoals wat autodrop (ik maak auto onderdelen).

In een gesprek met een klant in de US hadden we het een keer over poffertjes en ik bedacht om hem een pak poffertjesmix mee te sturen. Pakket was meteen een week onderweg ipv de normale 2 dagen. Blijkbaar vonden ze een pak met wit poeder uit Nederland erg spannend bij de douane in Amerika.

Reageer