Hoi, tot mijn verbazing zie ik bij de prijsweergave bij de artikelen in de webshop staan: incl 21% btw. Ik dacht dat dit er nooit stond ivm dat ik bij btw & prijsweergave aan heb gevinkt dan ik geen btw bereken. Ivm de KOR. Klopt dit dat dit recent met btw wijzigingen in de webshop is toegevoegd of heeft het er altijd al gestaan?
Hoi Ebbe, ik blijf het echt vervelend vinden.
Dit was een goede oplossing, jullie eigen oplossing: “Met één druk op de knop verwijder jij dan elke referentie van belasting uit je webwinkel. Je rekent dan geen btw meer op je producten en er verschijnt ook geen btw-referentie op je facturen”
Over het algemeen hebben we particuliere klanten, maar wat moet ik zeggen tegen een ondernemer, die bijv. ordners, een poef of een kamerscherm koopt (voor zijn kantoor) en dan pas op de factuur ziet dat wij vrijgesteld zijn van btw, terwijl in de shop staat “inclusief btw” en hij/zij al betaald heeft voordat hij wist van deze vrijstelling?
Ik zou echt graag willen dat jullie hier nog eens serieus naar kijken, want het is niet correct dat er staat “inclusief btw” terwijl er géén btw in de prijs zit.
Dankjewel en groetjes, Marion.
En Ebbe, ik begrijp dat het met de nieuwe btw regels geen optie is om een hele shop in één keer aan-of-uit te zetten, maar het zou wel mogelijk moeten zijn per land en anders per pagina.
Dankjewel, Marion.
Hi Marion,
Ik ga het nog eens voorleggen, maar of het nu wel opgepakt wordt durf ik je niet te zeggen.
Ik laat het je woensdag weten.
Groet,
Ebbe
Dankjewel Ebbe!
Groetjes, Marion.
Ik heb het nogmaals voorgelegd, maar ook nu gaan we het niet oppakken. Er is namelijk echt niks fout aan de manier waarop de btw nu wordt getoond. Mocht je een ondernemer hebben als klant, dan is er ook niks aan de hand. Deze klant betaalt geen btw en ziet ook geen btw op de factuur staan. Zodra het duidelijk is dat de order binnen Nederland wordt verzonden - wat pas duidelijk is in de checkout - wordt alle referenties over btw weggehaald. Precies zoals het hoort. Er gaat dus geen aanpassing hierop komen.
Groet,
Ebbe
Er is wèl iets fout!
Als een ondernemer iets besteld gaat hij ervan uit dat hij een factuur “inclusief btw” krijgt, zoals ook staat vermeld bij de prijs. Pas als hij betaald heeft ziet hij dat er géén btw op zijn factuur staat (die hij zou willen aftrekken).
Zeer teleurstellend dit antwoord. Jullie hebben een standpunt ingenomen en zijn niet meer voor rede vatbaar. Hier zou een deskundige naar moeten kijken!
Groet, Marion.
https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/de-kleineondernemersregeling-kor-dit-moet-je-weten
Dit is een stuk van mijnwebwinkel. We verzinnen het niet zelf hè. Probeer dit eens door te voeren, maar waarschijnlijk zijn ze er zelf te dom voor. Wie heeft dit artikel gemaakt, vraag aan hem of het artikel nog van toepassing is en of hij blij is met deze arrogante antwoorden van Ebbe.
Vraag eens wat Bas Wienhoven ervan vind! Hij schreef immers een mooi stuk over dit probleem en had zelfs op oplossing en het werkte ook nog. Totdat Ebbe kwam die het beter wist dan Bas Wienhoven.
Dus graag een antwoord van Bas.
Vraag eens wat Bas Wienhoven ervan vind!
Goed idee. Ik hoop nog steeds op een positieve uitkomst.
Als er géén btw in de prijs zit, moet er ook niet staan “inclusief btw”.
Groetjes, Marion.
Niets meer dan normaal toch. Het was er en het moet terug komen met een dik excuus voor al hun domheid.
Kleine moeite vooral als je bedenkt dat ze de kassa app verder willen ontwikkelen. Mocht dit al niet op het oude terug gezet kunnen worden eens ik de winkels met een kassa app veel sterkte.
Nog een vraagje, heeft mijnwebwinkel een webwinkelkeur? Zijn ze ergens bij aangesloten voor geschillen?
Het betreffende artikel aanpassen zonder hierover melding te maken? Een excuus had ook op de plaats zijn geweest. Maar wetende welke arrogantie er heerst bij dit bedrijf is mij niets meer vreemd. Is het echt zo moeilijk om het te regelen om bij artikelen geen incl. of excl. BTW te laten zien op de website? Belooft nog wat bij het ontwikkelen van de kassa app.
Er was dus echt wat mis anders zouden ze het artikel niet aanpassen. Tot 1 juli stond er geen incl. of excl. BTW achter het bedrag op mijn webwinkel. Met het veranderen van de belastingregels omtrent verkoop naar het buitenland is dit veranderd in de beheers omgeving en worden de prijzen weer getoond incl. BTW.
KOR rekent geen BTW niet incl. en niet excl.
Rest de vragen nog, heeft Bas dit zo bedoeld en is mijnwebwinkel aangesloten bij een geschil commissie?
Beste Ebbe,
Ik vraag me nog één ding af en zou een reactie zeer op prijs stellen.
Wat moet ik zeggen als de Belastingdienst constateert dat ik deelneem aan de KOR-regeling, maar de prijzen in mijn webshop “inclusief btw” zijn? En dat ik géén aangifte omzetbelasting doe en dus géén btw afdraag!
Pas als ik de grens/vrijstelling zou overschrijden moet ik wèl btw in rekening brengen, d.w.z. prijzen “inclusief btw” tonen.
Ik lijk wel een papegaai, maar MijnWebWinkel moet toch begrijpen dat het op deze manier niet correct is?
Groetjes, Marion.
Hi Marion,
Jouw prijzen zijn inclusief 0% btw. Er wordt namelijk geen enkele btw in rekening gebracht. De belastingdienst zal dan ook nooit bij jou aankloppen hierover. Jij voldoet netjes aan de wet. Ik heb dit nu al zo'n 5 keer aangegeven. Als je ons niet vertrouwd, neem dan vooral contact op met de belastingdienst.
Groet,
Ebbe
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.