Hoi, tot mijn verbazing zie ik bij de prijsweergave bij de artikelen in de webshop staan: incl 21% btw. Ik dacht dat dit er nooit stond ivm dat ik bij btw & prijsweergave aan heb gevinkt dan ik geen btw bereken. Ivm de KOR. Klopt dit dat dit recent met btw wijzigingen in de webshop is toegevoegd of heeft het er altijd al gestaan?
Ik zie het ook, niet bij alle artikelen, ineens staat het BTW hokje aangevinkt. Haal ik het weg blijft het er nog steeds staan..
Nog even gekeken maar als je bij BTW & prijsweergave achter Nederland op het potloodje klikt kun je dan niet vrijgesteld van BTW aanklikken?
Je kan per land ‘vrijgesteld van BTW’ aanvinken. Ik heb het zojuist getest en dit werkt. Ervaren jullie dit nu ook?
Hier heb ik in de basisinstellingen “vrijgesteld van BTW” aangevinkt staan. Goed, want ik maak gebruik van de KOR-regeling.
Mijn producten zijn echter wisselend, geen idee waarom. Bij het grootste deel staat het vinkje niet aan maar bij een aantal wel en staat er bij het product, achter de prijs “inclusief 21% BTW” vermeld. Vinkje is ook greyed-out dus kan ik niet zonder meer aanpassen …
In mijn optiek zou de setting bij de producten genegeerd moeten worden als in de basisinstellingen “vrijgesteld van BTW” aangevinkt is.
Groetjes,
Jeanet Janssen
www.sisalla.nl
www.krekwakwou.nl
Hallo,
Ik heb ook bij aantal producten inclusief btw staan en aantal weer niet terwijl mijn instellingen op vrijgesteld van btw staat. Ik snap er niks van.
Groeten,
Nienke
Goedemorgen Merel/Ebbe,
Wordt er gewerkt aan het probleem van deelnemers aan de KOR dat bij de prijs van artikelen nog steeds “inclusief btw” wordt vermeld?
Er hoort toch helemaal geen btw-vermelding te zien zijn als je “Vrijgesteld van btw” hebt aangevinkt?
Graag een reactie!
Dank en groet, Marion.
Je kan per land ‘vrijgesteld van BTW’ aanvinken. Ik heb het zojuist getest en dit werkt. Ervaren jullie dit nu ook?
Dit kan alléén bij Nederland. De keuze “vrijgesteld van BTW” krijg ik niet bij andere landen.
Graag actie. Dankjewel en groet, Marion.
Je vinkt dan aan regio niet activeren. Ik neem aan dat je met de belasting voor een land in het buitenland nog niet boven de €10.000,- zit exclusief BTW.
Dan hoef jij nog geen aangifte te doen in het buitenland en dan hoef je ze niet te activeren (deze staan standaard uit)
Zit jij wel boven de €10.000,- dan heb je in het buitenland niks met de KOR regeling vandoen.
Dan geld voor ieder land zijn eigen regels.
Dankjewel Humiez.
De regio's/landen staan standaard uit en ik kom niet boven de €10.000,-.
Groetjes, Marion.
En moeten mensen uit het buitenland dan toch BTW betalen over wat ze bij jou kopen, ondanks dat jij vrijstelling hebt?
Als dit zo is klopt dit niet.
Hoi Miranda,
Niemand betaald bij mij BTW. Ik neem deel aan de KOR. Alle leveringen en diensten zijn vrijgesteld van BTW.
Maar daarom wil ik ook géén BTW vermeld zien staan bij de prijzen in de shop.
Groetjes, Marion.
Hoe heb jij dan bij BTW & Prijsweergave jouw BTW aangevinkt staan. Ik denk dat het daar dan verkeerd staat. Ik heb aangevinkt staan inclusief BTW en dan zien de mensen de BTW niet in de website alleen op mijn factuur. Daar wij geen KOR regeling hebben moet dat bij ons dus ook.
Prijsweergave: inclusief BTW
Btw in vestigingsregio / Nederland : Vrijgesteld van btw
Tot 1-7-2021 stond er bij de artikelen alleen een prijs vermeld en werd géén BTW vermeld.
Nu staat bij de prijzen in de shop: (inclusief BTW). Dat is niet goed.
Denk dat dat ook niet uitmaakt welke term ze erbij hebben staan zolang je hem niet aanvinkt valt bij jou alles onder de KOR regeling en dus BTW vrij . Zie nu dat dit bij ons er ook bijstaat met kleine letters inclusief BTW. Nooit opgelet. Maar snap wel dat jij dat liever niet hebt. Ik weet dat ze nog wat dingen aan het herstellen zijn die niet goed gaan maar misschien kan
Toch bedankt Miranda, fijne zondag!
Groetjes, Marion.
Slordig dit, korregeling en dan inclusief btw neer zetten. Tijd dat er iemand van mijn webwinkel reageert. Dit was niet zo en hoort niet zo en 10 dagen geleden is deze vraag gesteld tijd om wakker te worden lijkt mij.
Ik heb nu bij standaard teksten “inclusief” veranderd in “vrijgesteld van”
Ik snap de verwarring, hopelijk kan ik die weghalen. Het kan zijn dat je (in Nederland) in de KOR regeling valt, maar in het buitenland (EU) boven de 10.000 euro verkoopt. Je moet dan alsnog btw rekenen in dat land omdat je daar niet in de KOR valt. Hierbij zijn er 2 punten waarom er de algemene zin - inclusief btw - in de shop wordt getoond.
- Wij weten niet vanuit welk land de klant op jouw site terecht komt. Je hebt taalinstellingen, dit zegt alleen niks over waar de klant vandaan komt.
- Wij weten niet hoeveel omzet je draait in het buitenland. Het is goed mogelijk dat je via andere partijen ook actief bent, bijvoorbeeld via Etsy.
Hierdoor kunnen wij dus onmogelijk per webshop bepalen of er wel of geen btw moet komen te staan. Dit wordt dus rechtgetrokken in de checkout zelf zodra de klant het verzendland heeft doorgegeven. Dit is een correcte manier en hoeft dus niet aangepast te worden.
Groet,
Ebbe
Het maakt juist verwarrend dat er inclusief BTW staat immer KOR kent geen BTW. Ik verkoop in Nederland en als er staat dat het inclusief BTW is willen de klanten 21% korting. 0% BTW is niet toegestaan om te vermelden. Dus een keuzeknop met geen BTW tonen is de juiste oplossing. Maar waarschijnlijk is het antwoord hierboven de goedkoopste weg.
Instellingen
Prijsweergave en btw
Nederland bewerken
Prijzen weergeven en berekenen:
- Inclusief btw
- Exclusief btw
- Geen btw tonen
Mocht je toch in het buitenland willen verkopen kun je altijd kiezen om de BTW te tonen.
Mijn Webwinkel kon het heel snel veranderen in een nadeel voor veel klanten, kijken of het ook heel snel geregeld is om het weer recht te zetten.
Hoi Ebbe,
Ik blijf zéér ontevreden over dit onderwerp. Er moet echt een oplossing gezocht worden, bijvoorbeeld zoals XMtools hierboven vermeld. Of geef een mogelijkheid per pagina om voor alle artikelen op die pagina de BTW in één klik uit te zetten. Elk product afzonderlijk uitzetten is niet te doen.
Ik wil het woord “btw”niet zien in onze shop, zolang ik deelneem aan de KOR.
Ebbe/Merel, ik voel me bij jullie niet serieus genomen als kleine ondernemer!
Groetjes, Marion.
Hoi Ebbe,
Ik blijf zéér ontevreden over dit onderwerp. Er moet echt een oplossing gezocht worden, bijvoorbeeld zoals XMtools hierboven vermeld. Of geef een mogelijkheid per pagina om voor alle artikelen op die pagina de BTW in één klik uit te zetten. Elk product afzonderlijk uitzetten is niet te doen.
Ik wil het woord “btw”niet zien in onze shop, zolang ik deelneem aan de KOR.
Ebbe/Merel, ik voel me bij jullie niet serieus genomen als kleine ondernemer!
Groetjes, Marion.
Waarom moet er een oplossing komen als er niks verkeerd gaat? Dat je liever iets anders wilt, dat kan ik begrijpen. Maar dat zal je altijd blijven houden. Wij bouwen ons platform niet op individuele wensen.
https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/de-kleineondernemersregeling-kor-dit-moet-je-weten
“Met één druk op de knop verwijder jij dan elke referentie van belasting uit je webwinkel. Je rekent dan geen btw meer op je producten en er verschijnt ook geen btw-referentie op je facturen”
We vragen geen oplossing maar het oude terug. Bovendien een zeer onfatsoenlijk antwoordt hierboven. We willen niet iets anders, we krijgen iets waar we niet om gevraagd hebben.
Misschien te moeilijk voor de makers van deze webwinkel?
Ik heb het even dubbel gecheckt. Als er geen btw rekent wordt, moet op de website ook de prijzen zonder btw getoond worden.
Bron: de belastingdienst.
Dus de instellingen terug zetten zoals ze stonden welke hierboven staan.
Misschien ook interessant om te weten is of deze webwinkel is aangesloten bij een geschillencommissie.
Ik heb het even dubbel gecheckt. Als er geen btw rekent wordt, moet op de website ook de prijzen zonder btw getoond worden.
Bron: de belastingdienst.
Dus de instellingen terug zetten zoals ze stonden welke hierboven staan.
Misschien ook interessant om te weten is of deze webwinkel is aangesloten bij een geschillencommissie.
Informeer eens bij de belastingsdienst. Heb ik ook gedaan. Met een beetje nadenken komt je ook zelf op deze werkwijze. Wat te denken dat je een paar maanden geleden nog advies gaf over deze hierboven genoemde vraag. Misschien dat het productieteam eens moet kijken ( vreemd dat ze dat nog niet gedaan hebben) wat ze verknoeit hebben. Ik zeg in elk geval mijn webwinkel op, wie weet wat er nog verder aan domme beslissingen genomen gaat worden.
Kom op zeg KOR geen BTW en jullie geven de mogelijkheid om incl. of excl. BTW te plaatsen? Zo moeilijk of het toch niet te zijn? Veranderen in een nadeel was ook zo gedaan.
https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/de-kleineondernemersregeling-kor-dit-moet-je-weten
Ik wens jullie overige klanten veel sterkte, zullen ze nodig hebben.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.