Vraag

brievenbuspakketjes buitenland via My parcel

• 29 August 2022
  • 8 reacties
  • 132 Bekeken

Goedemiddag!

Ik heb me sinds kort aangemeld bij MyParcel. Nou hebben ze bij PostNL sinds korte tijd de mogelijkheid om brievenbuspakketjes (met tracking) naar het buitenland te versturen. Dit is heel voordelig (Duitsland tot 100gr = €4,65, tot 350gr = €7,75). MyParcel biedt alleen brievenbuspakketjes in NL aan. 

Ik verstuur veel aan het buitenland, maar bijna altijd brievenbuspakketjes. MyParcel is dus niet handig voor mij. 

Hoe doen jullie dit? Wel MyParcel gebruiken voor elk pakket naar het buitenland en dus maar hoge verzendkosten rekenen? Of verzenden jullie dan toch op een andere manier?

Alvast bedankt!

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Goedemiddag!

Ik heb me sinds kort aangemeld bij MyParcel. Nou hebben ze bij PostNL sinds korte tijd de mogelijkheid om brievenbuspakketjes (met tracking) naar het buitenland te versturen. Dit is heel voordelig (Duitsland tot 100gr = €4,65, tot 350gr = €7,75). MyParcel biedt alleen brievenbuspakketjes in NL aan. 

Ik verstuur veel aan het buitenland, maar bijna altijd brievenbuspakketjes. MyParcel is dus niet handig voor mij. 

Hoe doen jullie dit? Wel MyParcel gebruiken voor elk pakket naar het buitenland en dus maar hoge verzendkosten rekenen? Of verzenden jullie dan toch op een andere manier?

Alvast bedankt!

Via DPD nog goedkoper boven de 100gram dan betaal je €6,61 (excl btw) voor een brievenbuspakket

Reputatie 5
Badge +8

Via PostNL Zakelijk kan je ook buspakjes naar het buitenland versturen tegen goedkope tarieven (naar België € 2,55 tot 50 gram, € 3,15 tot 100 gram en € 4,45 tot 200 gram), maar dan zit er geen track & trace op.

Reputatie 2
Badge +1

Nikki,

Heb je veel brievenbus zendingen naar Duitsland? En moeten die verzekerd, en hoe snel moeten ze er zijn?

Gr Marco

Reputatie 1
Badge +5

tot 350gr = €7,75

best prijzig als ik 6,75 voor een pakket ex btw naar Duitsland betaal voor 20kg max. ( incl verzekering ) 

verkies dan toch echt een myparcel pakket ipv een brievenbuspakket

Ik zou nu bij MyParcel €9,50 betalen voor een verzending naar Duitsland. Jij veel minder, heeft dat met je staffel te maken?

dat zou zomaar kunnen, is wel een custom staffel en ik zit er al een hele tijd. Wel elke keer 0,25 prijsverhoging

tot 350gr = €7,75

best prijzig als ik 6,75 voor een pakket ex btw naar Duitsland betaal voor 20kg max. ( incl verzekering ) 

Ik zou nu bij MyParcel €9,50 betalen voor een verzending naar Duitsland. Jij veel minder, heeft dat met je staffel te maken?

Reputatie 1
Badge +5

tot 350gr = €7,75

Dan kies is tocht echt voor de optie van PostNL zelf.
Heb je daar ook een zakelijk account?
Wel heel fijn dat dat tegenwoordig ook kan om de kleinere zendingen op die manier te versturen.

Ik heb geen zakelijk account. Veel administratieve rompslomp dus nu. MyParcel leek me daarom ideaal.

Dan kies is tocht echt voor de optie van PostNL zelf.
Heb je daar ook een zakelijk account?
Wel heel fijn dat dat tegenwoordig ook kan om de kleinere zendingen op die manier te versturen.