Bèta test 'Bewaar voor later': Heb je feedback? Laat deze hier achter.

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Hoi testers,

Hier kun je alle vragen, opmerkingen en feedback kwijt over de nieuwe functie ‘Bewaar voor later’.

Succes met testen.

Groet,
Ebbe

61 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Top! Ik ben gaan testen. Het hartje die ik nu bovenin naast het winkelwagen-icoon heb staan is TOP!

Ik heb een eigen test klantaccount in mijn shop aangemaakt. Ik heb een paar vragen na mijn eerste test: 

• Is het mogelijk om t.z.t. de tekst ‘Bewaar voor later’ aan te passen bij de standaardteksten? Bijvoorbeeld naar ‘Op verlanglijst’ of 'Mijn favoriet’. Is overigens een 'nice-to-have’ hoor. 

• Is het mogelijk om t.z.t. een toelichting toe te voegen aan de pagina waar de bewaarde items staan? Zoals je ook een toelichting kunt toevoegen bij je winkelwagen/bestelproces. 

• Wordt het mogelijk om de artikelweergave op de pagina ‘Bewaarde items’ aan te passen? Dat je die bijvoorbeeld gelijk kunt houden qua vormgeving met je andere artikeloverzichten.

• Wordt het mogelijk om een soort ‘statistieken’ in te zien van welke producten bijvoorbeeld het vaakst bewaard worden?

• Wat mij nog een mooi idee lijkt, is een hartje bij het artikel op een overzichtspagina, zoals je hieronder in het voorbeeld ziet. Dat je in het artikeloverzicht al e.e.a. kunt opslaan zonder dat je het artikel daadwerkelijk aan hoeft te klikken. Een beetje zoals je bij een bepaalde artikelweergave ook al de bestelknop kunt tonen. Misschien wel een puzzel met de sticker die sommigen gebruiken, maar ook daar wil ik eventueel wel over meedenken qua vormgeving. Zou bijvoorbeeld ook in de trant van het vuilnisbak-icoontje kunnen die je bij de artikelen ‘Bewaarde items’ rechtsonder ziet. Maar dan een hartje. :wink:
Reputatie 4
Badge +6

Misschien is het een idee om een optie te maken om de hele favorietenlijst in 1 keer naar het winkelmandje te verhuizen.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb tot nu toe onderstaande feedback ontvangen en genoteerd :point_down:

• Mogelijkheid om de teksten aan te passen
  • Mogelijkheid om data inzichtelijk te krijgen
  • Mogelijkheid om tekst toe te voegen op de pagina van de bewaarde items
  • Mogelijkheid om de weergave van de bewaarde items aan te passen
  • Mogelijkheid om de kleuren van de bewaar voor later knoppen individueel aan te passen. 
  • Mogelijkheid om de bewaarde items in 1x in het winkelwagentje te plaatsen
  • Mogelijkheid om de optie om je producten te bewaren toe te voegen aan het ‘mijn account’ element
  • Mogelijkheid om de hartjes uit de artikelweergave te verwijderen
Reputatie 7
Badge +16

Ik heb net wat artikelen in het lijstje geplaatst. Als ik deze dan wil bekijken krijg ik de melding pagina niet gevonden. Het lijkt erop dat de opgeslagen link niet klopt. Er mist een stuk van de url na de a-594959/

Bug is aangemaakt. Thanks! 

Ik verwacht dat deze bug vandaag nog is opgelost. Er wordt momenteel een fix voor gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +8

Net even geprobeerd. Werkt zoals het moet. Leuke aanvulling 👍

Reputatie 7
Badge +16

De 2 gemelde bugs zijn opgelost. Je kunt nu dus weer de bewaarde items pagina bereiken en de link om het product te bekijken doet het ook weer. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het ook getest, de ‘Bewaarde items’-pagina is te bereiken, de artikelen worden opgeslagen en je kunt de artikelen ook aanklikken en de links werken. :thumbsup_tone1:

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Ebbe Het werkt nu perfect, thanks voor snelle opvolging!

Ik spotte nog 1 nice to have:

Graag zouden we de mogelijkheid zien de achtergrond kleur achter de afbeeldingen in het ‘betaalde items’ scherm te wijzigen. Deze is nu licht grijs, en zouden we graag wit maken, ik heb nog niet kunnen vinden of dat een standaard instelling is.

Zie ook screenshot hieronder.

Normaal hebben we geen ‘last'’  van de achtergrond kleur omdat de afbeeldingen allemaal op maat zijn. Bij de standaard productoverzicht pagina's worden de afmetingen van de afbeeldingen op elkaar uitgelijnd zodat deze allemaal dezelfde hoogte hebben (zie screenschot 2 ter vergelijk) . In het ‘bewaarde items’ scherm wordt de afbeelding + ondertekst (productnaam) uitgelijnd - zodat die dezelfde hoogte hebben, hierdoor ‘krimpen’ de afbeelding waardoor er marges ontstaan.  Dus een andere oplossing zou zijn, dezelfde uitlijn methode gebruiken als op de productpagina, maar dat is denk ik meer werk dan de achtergrond kleur aanpassen (of standaard transparant maken). Dank  weer :)!

Reputatie 7
Badge +16

@Ruiterkids Zolang de bèta test loopt kun je gebruik maken van het PREMIUM pakket. Ik beloof je dat je hier niks extra's voor hoef te betalen. Je kunt zelf via deze link upgraden naar PREMIUM en meteen aan de slag. 

Excuus voor het eventuele ongemak. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +1

Klant accounts heb ik aan staan. 
Inderdaad even uit en inloggen werkte. Dankjewel @Ebbe !

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Ebbe Wat een geweldige functie! Erg blij mee. 

Zojuist getest en geen bugs gevonden (behalve die al gemeld is; link werkt niet al sje vanuit je bewaarde items doorklikt).

Wel heb ik 3 functionaliteit vragen;

• Kunnen de onderstaande items standaard teksten worden;
    • Bewaarde items (in pulldown menu - onder mijn account) - (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv; ‘Verlanglijst bekijken)’
    • Bewaarde items (titel van pagina)  (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv; ‘Mijn verlanglijst’
    • Bewaar voor later (zodat ik deze kan aanpassen naar bijvtoevoegen aan verlanglijst)
    • Bewaard (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv Toegevoegd aan wensenlijst)
  • Kan er een toelichtende standaard tekst beschikbaar worden gemaakt? Die net zoals bij de winkelwagen de mogelijkheid biedt een korte tekst onder de Titel van de pagina te zetten?
  • Kan de kleur en achtergrondkleur van het hartje apart worden geconfigureerd?  Het liefst zou ik bijv geen achtergrond kleur zien. Zonder dat dit invloed heeft op de andere knoppen. ZIe ook afbeelding hieronder.
  • SUPER BEDANKT!

Reputatie 7
Badge +16

Ik maak van alle feedbackpunten (niet de bugs) die jullie insturen een ticket aan. Deze deel ik met het desbetreffende team en elke woensdag zitten we samen om deze punten te bespreken. 

@Nanaas, @Paardeerlijk jullie punten zijn genoteerd en worden besproken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ebbe Wat een geweldige functie! Erg blij mee. 

Zojuist getest en geen bugs gevonden (behalve die al gemeld is; link werkt niet al sje vanuit je bewaarde items doorklikt).

Wel heb ik 3 functionaliteit vragen;

• Kunnen de onderstaande items standaard teksten worden;
    • Bewaarde items (in pulldown menu - onder mijn account) - (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv; ‘Verlanglijst bekijken)’
    • Bewaarde items (titel van pagina)  (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv; ‘Mijn verlanglijst’
    • Bewaar voor later (zodat ik deze kan aanpassen naar bijvtoevoegen aan verlanglijst)
    • Bewaard (zodat ik deze kan aanpassen naar bijv Toegevoegd aan wensenlijst)
  • Kan er een toelichtende standaard tekst beschikbaar worden gemaakt? Die net zoals bij de winkelwagen de mogelijkheid biedt een korte tekst onder de Titel van de pagina te zetten?
  • Kan de kleur en achtergrondkleur van het hartje apart worden geconfigureerd?  Het liefst zou ik bijv geen achtergrond kleur zien. Zonder dat dit invloed heeft op de andere knoppen. ZIe ook afbeelding hieronder.
  • SUPER BEDANKT!

Dat hartje krijg je bij een bepaalde artikelweergave? Want ik zou dat een toffe optie vinden, maar die is dus niet bij iedere vorm van artikelweergave zichtbaar. Of wel @Ebbe:sweat_smile:

Dat ben ik net aan het checken. Je krijgt zo een antwoord:sweat_smile:

Ik heb tot nu toe onderstaande feedback ontvangen en genoteerd :point_down:

• Mogelijkheid om de teksten aan te passen
  • Mogelijkheid om data inzichtelijk te krijgen
  • Mogelijkheid om tekst toe te voegen op de pagina van de bewaarde items
  • Mogelijkheid om de weergave van de bewaarde items aan te passen
  • Mogelijkheid om de kleuren van de bewaar voor later knoppen individueel aan te passen. 
  • Mogelijkheid om de bewaarde items in 1x in het winkelwagentje te plaatsen
  • Mogelijkheid om de optie om je producten te bewaren toe te voegen aan het ‘mijn account’ element
  • Mogelijkheid om de hartjes uit de artikelweergave te verwijderen

Mocht bovenstaande allemaal lukken dan hebben we er een top functie bij! Hebben de functie ook even getest en lopen tegen dezelfde dingen aan als hierboven al zijn vernoemd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik miste in mijn artikelweergave de duidelijke mogelijkheid om een artikel te bewaren.

Voorheen had ik de volgende artikelweergave, waarbij ondanks de onderlinge verschillen in titellengte van het artikel, toch alles netjes naast elkaar kwam te staan: 

Echter mis je daar dan die leuke ‘bewaar’ functie in eerste oogopslag, en dat hoort dus bij de artikelweergave. Je krijgt dit pas te zien nadat je op de ‘i’ hebt gedrukt. En dat valt wat mij betreft toch te weinig op.

Nu dacht ik, zo'n mooie nieuwe functie, dat wil ik laten zien! :thumbsup_tone1: Echter de enige ‘mooie’ optie hiervoor - die ik het meest passend vind bij het ontwerp van mijn webshop - is de artikelweergave ‘Beknopt met dynamische hoogte'. Want de weergave ‘Foto, titel en prijs’ geeft een (te) kleine afbeelding met grijs rondom. Op mobiel komen er dan ook 2 artikelen naast elkaar (i.p.v. 1 per regel), wat ook makkelijker shoppen is. Én ik wil wel de titel en prijs meteen laten zien.

Maar die dynamische hoogte… why? :sweat_smile: Door de variëteit in mijn assortiment (en gericht op SEO) zijn niet alle artikelnamen gelijk van lengte. En wanneer ik sommigen inkort, zijn ze alsnog te lang op mobiel en blijf ik daar die dynamische hoogte houden, waardoor het op ten duur uit de pas loopt (en daar stoor ik me aan :sweat_smile: ). Mijn artikelfoto's hebben wel allemaal hetzelfde formaat. Maar ondanks dat oogt het erg rommelig doordat alles langzaam naar beneden schuift, zie het voorbeeld. 

@Ebbe heb jij enig idee of hier een update op gaat komen? Of ben ik de enige die zich hier aan stoort? :see_no_evil:

Reputatie 7
Badge +16

@Nanaas Ik heb de dynamische hoogte ook nooit echt begrepen, maar hij schijnt vaker gebruikt te worden dan je denkt. Of er een aanpassing op komt i.c.m. de bewaar voor later functie weet ik nog niet. We zijn de feedback aan het verzamelen. Al denk ik dat de meeste feedback al wel gegeven is. Begin volgende week ga ik alle feedback groeperen en bij het productteam wegleggen. Zij gaan vervolgens kijken welke opties gerealiseerd kunnen worden en deze in de tijd zetten. Op dit moment weet ik helaas nog niet zoveel. 

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Ik heb de dynamische hoogte ook nooit echt begrepen, maar hij schijnt vaker gebruikt te worden dan je denkt. Of er een aanpassing op komt i.c.m. de bewaar voor later functie weet ik nog niet. We zijn de feedback aan het verzamelen. Al denk ik dat de meeste feedback al wel gegeven is. Begin volgende week ga ik alle feedback groeperen en bij het productteam wegleggen. Zij gaan vervolgens kijken welke opties gerealiseerd kunnen worden en deze in de tijd zetten. Op dit moment weet ik helaas nog niet zoveel. 

Top, in ieder geval fijn dat e.e.a. meegenomen wordt. :thumbsup_tone1:

Voor mij zit er niets anders op dan wat korter van stof zijn betreft de artikelnamen. Leerpuntje. :laughing:

Reputatie 3
Badge +4

Kunnen wij ook ergens checken óf en hoe vaak er gebruik wordt gemaakt van de bewaren voor later functie?

Gr. Yvonne

www.ruiterkids.nl

Reputatie 7
Badge +11

Ziet er goed uit maar kunnen altijd nog wel kleine dingen in de loop de tijd aangepast worden. Maar het begin ziet er goed uit. 

Reputatie 3
Badge +4

@Ebbe ik zou voorals nog alleen willen inzien of en hoe vaak er gebruik wordt gemaakt van de functie.

Gr. Yvonne

www.ruiterkids.nl

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe ik zou voorals nog alleen willen inzien of en hoe vaak er gebruik wordt gemaakt van de functie.

Gr. Yvonne

www.ruiterkids.nl

Oke dankjewel. Ik heb de feedback aangemaakt. 

Reputatie 1
Badge +1

Gr. Yvonne

www.ruiterkids.nl

Daar zat ik ook al aan te denken:thumbsup:

Reputatie 5
Badge +6

Hierbij mijn feedback:

Ik zou het hartje naast de winkelwagen verwachten

De weergave van 2 artikelen is een beetje vreemd en afwijkend met wat ik in de rest van de shop heb staan … of moet/kan ik dat ook nog ergens aanpassen … witte achtergrond en de images even groot en de artikel tekst op dezelfde hoogte starten.

Wat vinden jullie ?

Reputatie 3
Badge +4

@Ruiterkids Zolang de bèta test loopt kun je gebruik maken van het PREMIUM pakket. Ik beloof je dat je hier niks extra's voor hoef te betalen. Je kunt zelf via deze link upgraden naar PREMIUM en meteen aan de slag. 

Excuus voor het eventuele ongemak. 

Groet,
Ebbe

@Ebbe ik zou graag het premium pakket willen houden. Ik ben de kassa app gaan gebruiken, top zeg! :grinning: . Kun jij er voor zorgen dat ik het premium pakket houd en daarvoor dan ook ga betalen? Hoor het graag! Gr. Yvonne

Reputatie 7
Badge +16

@Ruiterkids Leuk! Ik heb het doorgegeven:smiley:

Reageer