Vraag

Automatisch innen betalingen werkt niet?

• 12 November 2021
  • 24 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Kwam er vandaag achter dat de optie om betalingen automatisch te innen (bij Klarna-betalingen of PayPal bijvoorbeeld) niet werd aangeboden toen ik de status van de orders veranderde naar "verzonden". Ik heb zelf de bestellingen moeten nagaan en binnen de betreffende orders de betaling handmatig moeten innen. Iemand anders die dit ook heeft ervaren?

24 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Ja hier ook idd alles handmatig moeten doen vandaag.. 

Reputatie 3
Badge +4

Ja, ik heb al twee dagen inderdaad hetzelfde. Lastig om alle orders stuk voor stuk af te handelen...:rolling_eyes:

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor jullie meldingen!
Speelt dit probleem nog steeds? En zo ja, zouden jullie dan een screenshot kunnen sturen van de pagina waar je de orderstatus naar verzonden wijzigt? Ik krijg dit probleem namelijk niet gereproduceerd.

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Arjan, speelt nog steeds. Vanmiddag 1x gelukt om de betalingen te innen bij het wijzigen van de orderstatus. Alle andere tientallen bestellingen welke ik daarna op ‘verzonden” heb gezet, kreeg ik niet de optie om de betaling te innen maar moest ik dit achteraf handmatig doen. Heb geen screenshot genomen omdat alles nu op verzonden staat, maar zal het de eerstvolgende keer proberen te doen.

Reputatie 5
Badge +6

Het lijkt erop dat het innen van de order via het wijzigen van de orderstatus niet werkt bij Afterpay. Bij Klarna lijkt het wel goed te gaan, maar wordt het te innen bedrag verkeerd weergegeven in het scherm. Uiteindelijk worden alle orders wel geïnd.

@Goedhoesje.nl de order waarbij jij het selectievakje niet zag, waren dat Afterpay-orders?

Reputatie 6
Badge +8

Het lijkt erop dat het innen van de order via het wijzigen van de orderstatus niet werkt bij Afterpay. Bij Klarna lijkt het wel goed te gaan, maar wordt het te innen bedrag verkeerd weergegeven in het scherm. Uiteindelijk worden alle orders wel geïnd.

@Goedhoesje.nl de order waarbij jij het selectievakje niet zag, waren dat Afterpay-orders?

Hoi Arjan, het betroffen Klarna (achteraf betalen) via Mollie orders. Ik zit niet bij Afterpay.

Reputatie 3
Badge +4

Goedemorgen, ik zit inderdaad ook bij Klarna. Als je meerdere orders op verzonden en dan op innen zet, worden de bedragen niet bij elkaar opgeteld. 

Reputatie 5
Badge +6

We hebben het probleem in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, plaatsen ik een bericht in dit topic.

Reputatie 5
Badge +6

Alleen het bedrag van de oudste order wordt weergegeven als je de orders in bulk van status wilt wijzigen. Als de oudste order dus een Mollie-order is, dan krijg je niet de optie om deze te innen. Als de oudste order een Klarna-order is, dan kan het wel.
Je kan de orders op deze manier dus wel in bulk innen en ondanks dat het verkeerde bedrag bij het innen-scherm wordt weergegeven, worden alsnog alle orders in de selectie geïnd.

Reputatie 3
Badge +4

Wordt dit binnenkort opgelost? Ik vind het heel vervelend dat ik geen idee heb welk bedrag ik in totaal in.

Reputatie 5
Badge +6

Dat snap ik, we werken uiteraard aan een oplossing om het te innen bedrag weer goed weer te geven.

Reputatie 6
Badge +8

Alleen het bedrag van de oudste order wordt weergegeven als je de orders in bulk van status wilt wijzigen. Als de oudste order dus een Mollie-order is, dan krijg je niet de optie om deze te innen. Als de oudste order een Klarna-order is, dan kan het wel.
Je kan de orders op deze manier dus wel in bulk innen en ondanks dat het verkeerde bedrag bij het innen-scherm wordt weergegeven, worden alsnog alle orders in de selectie geïnd.

Is wel omslachtig zo. Het werkte voorheen wel, dus ik neem aan dat er ergens een bug ingekropen is eind vorige week wat wel op te lossen valt? Nu moet ik zoeken naar de oudste Klarna-order en vandaaruit de recentere orders aanvinken en de orderstatus wijzigen. Niet logisch en zoals Yvonne aangeeft weten we dan nog steeds niet welk bedrag er geïnd wordt. Gezien het niet betrouwbaar werkt ga je daarna toch vanzelf alle orders 1 voor 1 langs om het te controleren, dus werkt niet praktisch. We horen het graag zodra het opgelost is :)

Reputatie 3
Badge +4

Goedemiddag,

Is er al bekend wanneer het probleem van het automatisch innen opgelost wordt? Het is een megadrukke tijd en ik ben nu elke order handmatig aan het innen en vind het eigenlijk gekkewerk. Goedhoesje.nl en ik  zijn toch niet de enigen die hier last van hebben lijkt mij??

Gr. Yvonne

Reputatie 6
Badge +8

Ik doe het vooralsnog zoals Arjan gesuggereerd heeft. Als ik bestellingen in bulk op “verzonden” wil zetten ervoor zorgen dat de oudste order van de bulk een Klarna-order is, daarna de rest aanvinken en op verzonden zetten. Dan wordt alles wel geïnd maar ideaal is het zeker niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hi Yvonne,

Ik durf je niet te zeggen wanneer dit is opgelost. Dit is met geen enkele bug te zeggen. We plaatsen hier een update zodra alles weer werkt. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge +2

Alles wat ik net op verzonden heb gezet werd dus niet automatisch geint.. Dus niet heel grappig nu met deze drukte 🤔

Reputatie 3
Badge +4

Waardeloos hé? Ik baal er ook als een stekker van. En dat precies in de grote drukte. Extra werk waar je niet op zit te wachten...

Reputatie 1
Badge +2

Zeker, maar eerst was het in het geval wel Automatisch geint alleen gaf hij niet het hele Bedrag weer... Maar vandaag was er uiteindelijk ook niets geint toen ik checkte . Dus eerder achteruitgang dan vooruitgang 😬

Reputatie 6
Badge +8

Zeker, maar eerst was het in het geval wel Automatisch geint alleen gaf hij niet het hele Bedrag weer... Maar vandaag was er uiteindelijk ook niets geint toen ik checkte . Dus eerder achteruitgang dan vooruitgang 😬

Is geen ideale oplossing maar als je de achteraf betalen orders apart selecteert en deze op "verzonden" zet, kan je ze wel allemaal in 1x innen. Weliswaar wordt enkel het bedrag van de oudste order getoond, maar hij int wel daadwerkelijk alle orders. Ik baal er ook van dat deze bug nog niet verholpen is. Lijkt alsof er de laatste tijd veel meer (kleine) bugs in MWW kruipen, erg jammer.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb hier nu ook al enkele weken last van en het is inderdaad bloedirritant. Als je er eentje mist kunnen de klanten niet eens betalen als ze zouden willen omdat hij nog niet “shipped” is. En inderdaad in deze tijd elk ordertje apart naklikken om te kijken of het wel goed is gegaan is echt geen doen… :rage:

Reputatie 6
Badge +8

Sinds vandaag lijkt dit probleem opgelost te zijn, klopt dit?

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Er is inderdaad een oplossing uitgerold maar deze staat nog even onder review. Het kan dus zijn dat het nog niet helemaal perfect functioneert. Ik zal een bericht sturen als de definitieve oplossing is uitgerold.

Reputatie 5
Badge +6

De definitieve fix is inmiddels uitgerold. Mocht je toch nog problemen ervaren, dan horen we dat natuurlijk heel graag!

@Arjan tot ander half jaar geleden zat ik met www.plotterie.nl ook bij MWW. 
Destijds kon je instellen dat Klarna betalingen automatisch geïnd werden als orders op verzonden werden gezet.

Is deze mogelijkheid er niet meer?
En is daar een reden voor?

Nu zit ik met House of Valley bij MWW en wij werken met een externe vervoerder, welke middels API gekoppeld is aan onze site. Zodra wij verzendlabels uitdraaien, worden de orders automatisch op verzonden gezet. Echter missen we dan de “in-knop” en moeten we nog de Klarna orders handmatig innen. Niet heel handig. 

Komt de instelling van het automatisch innen nog terug of heb je een andere oplossing voor ons?
We vinden het nl wel prettig dat orders automatisch op verzonden worden gezet, zodra wij een verzendlabel uitdraaien, want dat scheelt ons ook weer een extra handeling!

Hoor graag, Ilse.

Reageer