Beantwoord

Artikelen verwijderen of verbergen?

• 19 September 2022
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Badge +1

Het is tijd om eens met de bezem door mijn assortiment te gaan en een flink aantal artikelen te verwijderen. Nu mij vraag; is dit gezien de SEO slim? Krijg ik te maken met allerlei 404 errors? Of kan ik de artikelen beter verbergen? Het gaat om allerlei artikelen die ik zelf maak. Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen verschaffen. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Ebbe 21 September 2022, 14:01

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Je kunt er ook nog kiezen om de producten te hernoemen. Of komt er geen ander product voor in de plaatst? Waar je ook voor kiest, het is belangrijk om daarna zo snel mogelijk je sitemap opnieuw aan te melden bij Google → 

Reputatie 7
Badge +10

Hi,

Je kunt er ook nog kiezen om de producten te hernoemen. Of komt er geen ander product voor in de plaatst? Waar je ook voor kiest, het is belangrijk om daarna zo snel mogelijk je sitemap opnieuw aan te melden bij Google → 

@Ebbe Gaat dat sneller als je handmatig je sitemap laat inladen? Dit pakt google toch zelf ook op. Ik zie het dat er wel enige vertraging in zit

Reputatie 7
Badge +16

Google pikt wijzigingen sowieso op. Meestal binnen vier weken (vaak sneller) en bij het aanmelden van de sitemap is dit meestal binnen twee weken opgepikt. Maar je hoeft niet bij elke wijziging je sitemap aan te melden. Als je bijvoorbeeld een nieuwe pagina aanmaakt is dit wel interessant om te doen.