Beantwoord

Artikel toevoegen aan een Klarna bestelling

• 14 July 2023
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik vroeg me af: is het mogelijk om later nog een artikel toe te voegen aan een bestelling waarbij voor Klarna is gekozen? Ik heb een klant die meestal voor Klarna kiest, maar dan vaak toch nog iets erbij wil. 
Volgens mij is dit niet mogelijk, of toch wel? Ik maak er nu een aparte bestelling, maar misschien is dat helemaal niet nodig? 

icon

Beste antwoord door Stip en Bloem 14 July 2023, 14:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik zit niet meer bij klarna (behalve via mollie) maar ik kon - toen ik bij klarna zat - nooit een extra artikel erbij zetten of aanpassen. Dat was ‘security-policy’ of zo iets

Was best vervelend want soms wil je iets aanpassen omdat een klant een extra artikel wil of iets wil veranderen en dat kan dan niet meer. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik zit niet meer bij klarna (behalve via mollie) maar ik kon - toen ik bij klarna zat - nooit een extra artikel erbij zetten of aanpassen. Dat was ‘security-policy’ of zo iets

Was best vervelend want soms wil je iets aanpassen omdat een klant een extra artikel wil of iets wil veranderen en dat kan dan niet meer. 

Ik denk inderdaad dat dat het ook is: de klant is in het bestelproces akkoord gegaan met een bepaald bedrag voor die Klarna betaling en dat wordt dan natuurlijk ineens hoger. Daar zullen ze toestemming voor moeten geven en dat kan achteraf dan natuurlijk niet. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik denk inderdaad dat dat het ook is: de klant is in het bestelproces akkoord gegaan met een bepaald bedrag voor die Klarna betaling en dat wordt dan natuurlijk ineens hoger. Daar zullen ze toestemming voor moeten geven en dat kan achteraf dan natuurlijk niet. 

Dit klopt inderdaad ☝

Reputatie 7
Badge +8

Er zou dan ook weer betaalkosten moeten worden berekend over het extra bedrag, dat is lastig verwerken ook boekhoudtechnisch. De klant kan beter een 2e bestelling plaatsen en dan evt zonder verzendkosten zodat het bij de andere order in de doos kan.

Reputatie 2
Badge +1

Er zou dan ook weer betaalkosten moeten worden berekend over het extra bedrag, dat is lastig verwerken ook boekhoudtechnisch. De klant kan beter een 2e bestelling plaatsen en dan evt zonder verzendkosten zodat het bij de andere order in de doos kan.

Ja, dat is inderdaad hoe ik het nu doe. Ik vroeg me af of dat ook anders kon, maar nee dus. 

Reputatie 5
Badge +6

Als een klant met een klarna betaling nog iets wil toevoegen achteraf dan laat ik ze dat gewoon via een betaalverzoek naar de bank overmaken. Gaat dus buiten klarna om. Ik voeg het toe aan de factuur en zet er een notitie bij dat zoveel € via de bank is betaald. 

Reageer