Beantwoord

Analytics E-commerce module werkt niet meer

  • 29 January 2022
  • 36 reacties
  • 798 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

De e-commerce module binnen Google Analytics werkt sinds gisterenmiddag 17.00 uur ongeveer niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Transacties worden niet meer bijgehouden, heeft altijd prima gewerkt.

icon

Beste antwoord door Ebbe 8 February 2022, 16:50

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?

Speelt dit nog?

Ja, dit speelt nog steeds @Ebbe . Gisteren bijvoorbeeld zijn er 55 behaalde doelen (bestellingen) geregistreerd maar de ecommerce module toont 28 transacties. De helft wordt dus gemist helaas. Dit ging maandenlang goed, het is afgelopen woensdag begonnen.

Reputatie 7
Badge +16

Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?

Speelt dit nog?

Reputatie 5
Badge +8

Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

@Led-voordeel.nl Het is mij niet helemaal duidelijk wat en waarom het bij jou nog mis gaat. Ik laat morgen iemand van support contact met je opnemen. Hopelijk dat het probleem dan ook bij jou verholpen wordt. 

Reputatie 7
Badge +16

Fijn dat het weer werkt, bedankt voor de terugkoppeling. Ook bedankt voor de feedback wat betreft de communicatie. Ik neem dit mee naar het team en zorgen dat we hier scherp op zijn. 

Reputatie 2
Badge +3

We hebben net een fix live gezet en deze getest. De eerste test lijkt te zijn geslaagd. Aan jullie de vraag of jullie het deze avond ook in de gaten kunnen/willen houden. Hopelijk zien jullie ook weer de resultaten. 

Bij ons werkt het weer!

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij werkt het ook weer.

Reputatie 1
Badge

Beste Ebbe, 

 

Het werkt (dashboard) weer…….

Dus de ernst is toch wel bekend ? nu maar hopen dat google het weer goed op pakt en niet alle MWW winkels worden gestraft hier door. Het aantal bezoekers is bij mij echt vlink afgenomen hoop dat dit zich hersteld en de orders natuurlijk ook.

Fijn dat de FIX ook door MWW is ingezet en dat google er dus niks mee te maken had zoals ik al dacht.

----- Kom ik even op terug net de volgende melding weer gehad dus alles zal nog steeds niet functioneel zijn. 

 

 

error Ontbrekende e-commercegegevens

Eerst gedetecteerd: 8-feb-2022 18:40:55

Dataweergave Led-Voordeel.nl is geconfigureerd voor e-commerce, maar er worden geen recente transactiegegevens ontvangen. Uw site is mogelijk niet getagd voor e-commerce.

----- Moet ik nu die nieuwe (checkout) weg halen zodat alles weer normaal werkt of ? gaat dat allemaal vanzelf ? 

 

Opbrengst was afgelopen week lager dan verwacht

31 jan. – 6 feb. 2022

We verwachten Opbrengst van US$XX 6,31 tot US$XX 298,27 op 31 jan. – 6 feb. 2022 maar uw werkelijke Opbrengst van US$XX 0,00 is lager dan dit bereik.


Volgens mij is alles hier nu niet meer goed ingesteld ik zal er iemand na moeten laten kijken want ik meet nog steeds helemaal niks en alles gaat naar beneden.

Badge

Hier ook weer conversies gemeten! Heel fijn!

Reputatie 5
Badge +8

Wij hanteren zogenaamde SLA's om bugs op te lossen van twee weken, vier weken en zes weken (high, medium, low). Alle high bugs lossen we binnen twee weken op, vaak is dit nog sneller. Echter kan het zijn dat je daadwerkelijk twee weken moeten wachten totdat een dergelijke bug is opgelost. Hier zitten een flink aantal afhankelijkheden aan. Het kan voorkomen dat er meerdere high bugs aanwezig, of dat we afhankelijk zijn van derde partijen waardoor de bug niet sneller opgepakt/opgelost kan worden. 

In het geval van deze bug verwacht ik dat deze uiterlijk morgen is opgelost. 

Dit was mij niet bekend, het zou al helpen om zoals hierboven omschreven aan te geven onder welke categorie een bug valt en hoe lang de verwachte oplostermijn is. Het lijkt nu inderdaad weer te werken, er worden weer conversies gemeten, bedankt 👍

Reputatie 2
Badge +3

Wij hanteren zogenaamde SLA's om bugs op te lossen van twee weken, vier weken en zes weken (high, medium, low). Alle high bugs lossen we binnen twee weken op, vaak is dit nog sneller. Echter kan het zijn dat je daadwerkelijk twee weken moeten wachten totdat een dergelijke bug is opgelost. Hier zitten een flink aantal afhankelijkheden aan. Het kan voorkomen dat er meerdere high bugs aanwezig, of dat we afhankelijk zijn van derde partijen waardoor de bug niet sneller opgepakt/opgelost kan worden. 

In het geval van deze bug verwacht ik dat deze uiterlijk morgen is opgelost. 

Hoi ebbe, fijn dat er op de achtergrond wel opgelost wordt. In communicatie is het ook al fijn als jullie aangeven dat het probleem opmerkt en aan het onderzoeken bent. Dan weten we iig dat we daarop kunnen vertrouwen. Meer niet :smiley: . Ik was nu zelf al alle tags en triggers in Analytics aan het nalopen. Dat had me veel tijd gescheeld.

Reputatie 7
Badge +16

We hebben net een fix live gezet en deze getest. De eerste test lijkt te zijn geslaagd. Aan jullie de vraag of jullie het deze avond ook in de gaten kunnen/willen houden. Hopelijk zien jullie ook weer de resultaten. 

Reputatie 7
Badge +16

Wij hanteren zogenaamde SLA's om bugs op te lossen van twee weken, vier weken en zes weken (high, medium, low). Alle high bugs lossen we binnen twee weken op, vaak is dit nog sneller. Echter kan het zijn dat je daadwerkelijk twee weken moeten wachten totdat een dergelijke bug is opgelost. Hier zitten een flink aantal afhankelijkheden aan. Het kan voorkomen dat er meerdere high bugs aanwezig, of dat we afhankelijk zijn van derde partijen waardoor de bug niet sneller opgepakt/opgelost kan worden. 

In het geval van deze bug verwacht ik dat deze uiterlijk morgen is opgelost. 

Badge

Hier heb ik de eerste bestelling (rond 16.00 besteld) die weer wordt weergegeven in analitics, dus goed nieuws hoop ik?

Verder wil ik wel even aangeven dat ik het niet reageren op deze klachten, ook al zou het maar zijn met een kleine update of uitleg, echt een gemiste kans vind. De bedoeling van dit platform is naar mijn idee toch ook het vermijden van allerlei mailtjes en klachten, zodat alles in één keer kan worden afgehandeld en mensen eerst hier kunnen zoeken of er een probleem speelt.

 

Badge

Mee eens. Je moet er elke keer zelf achteraan. Geen enkel vooruit zicht wanneer er een mogelijke oplossing is. Dit vind ik wel erg bijzonder. In het verleden werden veel van dit soort problemen gewoon gecommuniceerd en wel tijdig opgelost ook. De resultaten van onze google campagnes zie je met de dag achteruit gaan. Na 10 dagen verwacht je toch wel eens een oplossing/update/voorruitzicht. 

Reputatie 5
Badge +8

Bijzonder ook hoe weinig communicatie er is vanuit MWW omtrent dit probleem. Geen update, geen vooruitzicht, niets..

Reputatie 6
Badge +7

@powerfulproducts.nl dat was mij inderdaad ook al opgevallen ja. Heel vreemd.

Reputatie 7
Badge +9

Het gekke is als je de link gaat controleren krijg je wel conversie. Maar niet in de grafiek. 0,85% in afgelopen 7 dagen. Hoop ook dat er snel een oplossing komt.

 

 

Reputatie 2
Badge +3

Graag zsm een oplossing. Ik ervaar dit als een groot gebrek...

Reputatie 5
Badge +8

Het zou fijn zijn om te weten of er na 1,5 week zicht is op een oplossing. Het gaat niet alleen om statistieken, maar ik zie de resultaten van mijn betaalde Google advertenties serieus teruglopen. @Ebbe , @Arjan weten jullie wellicht iets meer?

Reputatie 7
Badge +8

Hier ook nog hetzelfde, ook sinds eind januari wordt er geen data meer geregistreerd in de e-commerce module van Google Analytics. Wel verkopen gehad, dus hoop wel dat er een aanpassing komt. 

Badge

Hier hetzelfde probleem, alle tellers op 0 analytics..
Hopelijk kan dit op een zeer korte termijn opgelost worden. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons op op 27 januari voor het laatst iets geregistreerd bij de e-commerce van google analytics. Daarna alles 0 terwijl we toch wel de nodige pakketjes verstuurd hebben gelukkig.

Reputatie 1
Badge

Van de week kreeg ik een mailtje dat ik dit moest aanpassen bij google analytics

De aanpassing bij Bestemming is als volgt:

Oude doel: ^.*(\/checkout\/finish\/).*

Nieuwe doel: ^.*(\/checkout\/finish).*

 

Alleen nu wordt er helemaal niets meer gemeten bij mij. Alles staat op 0.

Groot probleem ook hier, meet niks meer maar dan ook echt niks en alles wat er stond is totaal helemaal weg (Wat zijn uw bestverkopende producten?) ook deze is niet meer te zien.

Als doel ziet google nu: 
/checkout/finish?orderId=3bdfbc19-f969-4816-b39f-def57b103ef4

Maar dat is het dan ook geen producten geen waarde dus totaal alleen 1 doel. Daar hebben we wat aan mijnwebwinkel. Hoe gaan we dit zo snel mogelijk oplossen het lijkt mij ook sterk dat google het ineens anders leest…… Dan hadden ze echt vanuit google zelf wel een mail gestuurd dat ze het binnenkort anders gaan doen dan kan je er alvast op voorbereiden.

Zie zo snel mogelijk een goeie oplossing want het mailtje word het er niet beter van dus iedereen die heel google aan het afzoeken is het is niet dit probleem het is meer !!!!

Badge

Hier hetzelfde probleem bij Google Adwords, al sinds vorig weekend hele week flink lagere conversie. Snap ook niet zo heel goed dat dit zo lang duurt voor het wordt opgelost. En dat er ook geen update komt. Het lijkt me niet de moeilijkste issue, maar kan ook zijn dat ik te makkelijk denk ;).  Zie het ook heel graag snel opgelost!

Reageer