Beantwoord

Analytics E-commerce module werkt niet meer

• 29 January 2022
  • 56 reacties
  • 1270 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

De e-commerce module binnen Google Analytics werkt sinds gisterenmiddag 17.00 uur ongeveer niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Transacties worden niet meer bijgehouden, heeft altijd prima gewerkt.

icon

Beste antwoord door Ebbe 8 February 2022, 16:50

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Wij hanteren zogenaamde SLA's om bugs op te lossen van twee weken, vier weken en zes weken (high, medium, low). Alle high bugs lossen we binnen twee weken op, vaak is dit nog sneller. Echter kan het zijn dat je daadwerkelijk twee weken moeten wachten totdat een dergelijke bug is opgelost. Hier zitten een flink aantal afhankelijkheden aan. Het kan voorkomen dat er meerdere high bugs aanwezig, of dat we afhankelijk zijn van derde partijen waardoor de bug niet sneller opgepakt/opgelost kan worden. 

In het geval van deze bug verwacht ik dat deze uiterlijk morgen is opgelost. 

Hoi ebbe, fijn dat er op de achtergrond wel opgelost wordt. In communicatie is het ook al fijn als jullie aangeven dat het probleem opmerkt en aan het onderzoeken bent. Dan weten we iig dat we daarop kunnen vertrouwen. Meer niet :smiley: . Ik was nu zelf al alle tags en triggers in Analytics aan het nalopen. Dat had me veel tijd gescheeld.

Reputatie 5
Badge +8

Wij hanteren zogenaamde SLA's om bugs op te lossen van twee weken, vier weken en zes weken (high, medium, low). Alle high bugs lossen we binnen twee weken op, vaak is dit nog sneller. Echter kan het zijn dat je daadwerkelijk twee weken moeten wachten totdat een dergelijke bug is opgelost. Hier zitten een flink aantal afhankelijkheden aan. Het kan voorkomen dat er meerdere high bugs aanwezig, of dat we afhankelijk zijn van derde partijen waardoor de bug niet sneller opgepakt/opgelost kan worden. 

In het geval van deze bug verwacht ik dat deze uiterlijk morgen is opgelost. 

Dit was mij niet bekend, het zou al helpen om zoals hierboven omschreven aan te geven onder welke categorie een bug valt en hoe lang de verwachte oplostermijn is. Het lijkt nu inderdaad weer te werken, er worden weer conversies gemeten, bedankt 👍

Badge

Hier ook weer conversies gemeten! Heel fijn!

Reputatie 1
Badge

Beste Ebbe, 

Het werkt (dashboard) weer…….

Dus de ernst is toch wel bekend ? nu maar hopen dat google het weer goed op pakt en niet alle MWW winkels worden gestraft hier door. Het aantal bezoekers is bij mij echt vlink afgenomen hoop dat dit zich hersteld en de orders natuurlijk ook.

Fijn dat de FIX ook door MWW is ingezet en dat google er dus niks mee te maken had zoals ik al dacht.

----- Kom ik even op terug net de volgende melding weer gehad dus alles zal nog steeds niet functioneel zijn. 

error Ontbrekende e-commercegegevens

Eerst gedetecteerd: 8-feb-2022 18:40:55

Dataweergave Led-Voordeel.nl is geconfigureerd voor e-commerce, maar er worden geen recente transactiegegevens ontvangen. Uw site is mogelijk niet getagd voor e-commerce.

----- Moet ik nu die nieuwe (checkout) weg halen zodat alles weer normaal werkt of ? gaat dat allemaal vanzelf ? 

Opbrengst was afgelopen week lager dan verwacht

31 jan. – 6 feb. 2022

We verwachten Opbrengst van US$XX 6,31 tot US$XX 298,27 op 31 jan. – 6 feb. 2022 maar uw werkelijke Opbrengst van US$XX 0,00 is lager dan dit bereik.

Volgens mij is alles hier nu niet meer goed ingesteld ik zal er iemand na moeten laten kijken want ik meet nog steeds helemaal niks en alles gaat naar beneden.

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij werkt het ook weer.

Reputatie 3
Badge +3

We hebben net een fix live gezet en deze getest. De eerste test lijkt te zijn geslaagd. Aan jullie de vraag of jullie het deze avond ook in de gaten kunnen/willen houden. Hopelijk zien jullie ook weer de resultaten. 

Bij ons werkt het weer!

Reputatie 7
Badge +16

Fijn dat het weer werkt, bedankt voor de terugkoppeling. Ook bedankt voor de feedback wat betreft de communicatie. Ik neem dit mee naar het team en zorgen dat we hier scherp op zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

@Led-voordeel.nl Het is mij niet helemaal duidelijk wat en waarom het bij jou nog mis gaat. Ik laat morgen iemand van support contact met je opnemen. Hopelijk dat het probleem dan ook bij jou verholpen wordt. 

Reputatie 5
Badge +8

Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?

Speelt dit nog?

Reputatie 5
Badge +8

Speelt dit nog?

Ja, dit speelt nog steeds @Ebbe . Gisteren bijvoorbeeld zijn er 55 behaalde doelen (bestellingen) geregistreerd maar de ecommerce module toont 28 transacties. De helft wordt dus gemist helaas. Dit ging maandenlang goed, het is afgelopen woensdag begonnen.

Badge +1

Speelt dit nog?

Ja, ik heb het ook. 

Was op vakantie, daardoor had ik het nog niet opgemerkt.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt @Goedhoesje.nl  en @jojanneke We hebben het in onderzoek genomen. Ik houd jullie op de hoogte. 

Reputatie 5
Badge +7

Hier werkt het ook niet.

Reputatie 7
Badge +16

Het meten gaat inderdaad niet goed. Er is een hoge prio bug aangemaakt om dit issue zo snel mogelijk te tackelen. 

Ook gaan we ervoor zorgen dat we dit in de toekomst eerder signaleren. Dit doen we door middel van een automatische test. Hiermee kunnen we al actie ondernemen nog voor dat het door jullie wordt gemeld. 

Zodra er een fix is, laat ik het hier weten. 

Badge

Dit speelt bij mij ook, al bijna een week.

Webshop Budgetkooien.

Dit kost bakken met geld.

Alles in Google ads en analytics staat op 0, niets wordt gemeten.

Mijn hele Google ads campagnes lopen in de soep.

Omzet bijna 0 en veel kosten gehad bij mijn campagne manager die alsmaar bezig was dit te onderzoeken. 

En het ergste is dat ik al een aantal dagen van het kastje naar de muur word gestuurd bij support en dit probleem dan via de community moet lezen zelf, dit bij support meld en dan een mail krijg dat er inderdaad een bug is.

Slechte communicatie bij support. 

Ik hoop echt dat dit gefixt wordt vandaag en dat de veranderingen die ik moest doorvoeren bij analytics op advies van support de laatste dagen niet averechts werken als de bug gefixt is.

Anders moet er iemand van support maar meekijken na de fix .

Ondanks dit een fijne dag gewenst van een teleurgestelde Mijnwebwinkel klant (al bijna 13 jaar).

Reputatie 7
Badge +16

Dit speelt bij mij ook, al bijna een week.

Webshop Budgetkooien.

Dit kost bakken met geld.

Alles in Google ads en analytics staat op 0, niets wordt gemeten.

Mijn hele Google ads campagnes lopen in de soep.

Omzet bijna 0 en veel kosten gehad bij mijn campagne manager die alsmaar bezig was dit te onderzoeken. 

En het ergste is dat ik al een aantal dagen van het kastje naar de muur word gestuurd bij support en dit probleem dan via de community moet lezen zelf, dit bij support meld en dan een mail krijg dat er inderdaad een bug is.

Slechte communicatie bij support. 

Ik hoop echt dat dit gefixt wordt vandaag en dat de veranderingen die ik moest doorvoeren bij analytics op advies van support de laatste dagen niet averechts werken als de bug gefixt is.

Anders moet er iemand van support maar meekijken na de fix .

Ondanks dit een fijne dag gewenst van een teleurgestelde Mijnwebwinkel klant (al bijna 13 jaar).

Hier ging inderdaad iets mis in de communicatie, excuses. En bedankt voor het doorgeven, dan kunnen we het in ieder geval evalueren en zorgen dat het een volgende keer goed gaat. 

Wat betreft de bug, deze is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren, trek dan aan de bel. 

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl @jojanneke @Humiez De bug is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren, trek dan meteen aan de bel.

De automatische test staat ook live. Mocht er iets in de e-commerce tracking omvallen signaleren we dat voortaan in een vroeg stadium.

Alvast een goed weekend!

Badge

Moeten wij de koppeling nog opnieuw verbinden ?

Badge

Wij hebben natuurlijk ook diverse dingen veranderd in analytics op jullie advies.

Zal dit problemen geven ?

Badge

@Goedhoesje.nl @jojanneke @Humiez De bug is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren, trek dan meteen aan de bel.

De automatische test staat ook live. Mocht er iets in de e-commerce tracking omvallen signaleren we dat voortaan in een vroeg stadium.

Alvast een goed weekend!

Moeten wij de koppeling nog opnieuw verbinden  ?

Wij hebben natuurlijk ook diverse dingen veranderd in analytics op jullie advies.

Zal dit problemen geven ?

Reputatie 7
Badge +16

@Budgetkooien zolang de e-commerce module niet is uitgeschakeld hoef je niks te veranderen. Ik heb de mailconversatie terug gelezen en in de informatie die je hebt ontvangen staat alleen de juiste informatie in om analytics goed te koppelen. Als dat is opgevolgd moet er niks aan de hand zijn. Houd het wel even in de gaten en bij twijfel, trek dan aan de bel. 

Badge

@Budgetkooien zolang de e-commerce module niet is uitgeschakeld hoef je niks te veranderen. Ik heb de mailconversatie terug gelezen en in de informatie die je hebt ontvangen staat alleen de juiste informatie in om analytics goed te koppelen. Als dat is opgevolgd moet er niks aan de hand zijn. Houd het wel even in de gaten en bij twijfel, trek dan aan de bel. 

Ik hou het in de gaten.

Thnx !

Reputatie 5
Badge +8

Alvast een goed weekend!

Het werkt inderdaad weer, thanks!

Badge +1

Bij mij worden de bestellingen niet meer weergegeven in analytics, vanaf zaterdagavond. Ook zondag heel de dag niets gemeten.

Reageer