Vraag

Afmetingen favicons

• 7 February 2022
  • 6 reacties
  • 72 Bekeken

Badge +1

Waar kun je verschillende formaten favicons uploaden zodat je ook bij een snelkoppeling een logootje hebt? Ik zag dat je er een van 16x16, 32x32 en 96x96 pixels kunt downloaden

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

De favicon plaatst je via instellingen/vormgeving/template instellingen. Onderaan op de eerste pagina kun je de favicon plaatsen. 

Succes!

Badge +1

Ik kan daar maar 1 afbeelding uploaden, maar je moet toch ook ergens favicons in andere afmetingen kunnen plaatsen? Voor een snelkoppeling op je mobiel bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan daar maar 1 afbeelding uploaden, maar je moet toch ook ergens favicons in andere afmetingen kunnen plaatsen? Voor een snelkoppeling op je mobiel bijvoorbeeld?

Dat is niet nodig. Wanneer je op die plek een favicon upload die voldoende groot is, wordt deze automatisch door het systeem op de formaten 16x16, 32x32 en 96x96 gemaakt. Zie: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/wat-een-favicon-en-hoe-plaats-ik-deze

Badge +1

Hoi Rianne, Ik heb daar nu een afbeelding van 96px in gezet. Maar hoe krijg ik dan die afbeelding als ik op mijn mobiel de website op beginscherm wil zetten? Dat gaat toch ook met een favicon?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rianne, Ik heb daar nu een afbeelding van 96px in gezet. Maar hoe krijg ik dan die afbeelding als ik op mijn mobiel de website op beginscherm wil zetten? Dat gaat toch ook met een favicon?

Als ik op jouw shop kijk zie ik een favicon staan, en als ik jouw shop als een bladwijzer in mijn browser wil instellen krijg ik ook een favicon te zien. Dus dat werkt.

Welk beginscherm bedoel je?

Badge +1

Hoi Rianne, dankje voor je reactie. Fijn te horen dat dat iig werkt. Maar als ik op mijn mobiel vanuit de website de optie ‘zet op beginscherm’ kies, krijg ik deze wel te zien tussen mijn apps maar niet met het logo

Reageer