Vraag

Afhalen op PostNL locatie.

• 27 January 2022
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen, 

Het komt zo nu en dan voor dat een klant kiest voor “Afhalen op een PostNL locatie” terwijl de bestelling gewoon door de brievenbus past. Ik begrijp dat dat niet altijd door de klant is in te schatten. 
Meestal mail ik dan dat het door de brievenbus past en vraag ik of ik het naar het huisadres zal sturen. De teveel betaalde verzendkosten stort ik dan terug. 
Het is geen groot probleem, maar ik vroeg me af hoe jullie daar mee om gaan. 

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

In de beginfase van mijn webwinkel heb ik soortgelijke problemen gehad met mensen die vergaten een kortingscode in te vullen. Ik stortte het geld terug op hun rekening, maar kwam er later achter dat ik voor het terugstorten kosten moet betalen en dus op het einde het voor mij negatief uitviel terwijl het de "fout” van de klant was.

Wellicht dat je dit nog niet in beschouwing hebt genomen - jij betaald de kosten voor het terugstorten van het geld (en zeker bij creditcard zijn dit hoge kosten)

Nu de winkel groter is - en ik het mega druk heb - en de kosten voor terugstorten hoger zijn dan verwacht - heb ik dus besloten het niet meer te doen. Het kost me teveel tijd , moeite en kosten. De klanten weten “niet beter”en ondervinden geen schade.

Reputatie 5
Badge +6

Hai Evv, 

Ja dat is een goede. Afgelopen maanden zijn druk geweest en heb ik het soms maar zo gelaten en het naar het afhaalpunt gestuurd. Nu is het iets rustiger en dacht ik vraag het eens aan jullie. 
Ik zie dat ik €0,15 moet betalen voor terugstorten. 

Reputatie 6
Badge +8

Ik zie het als een stukje service om een kortingscode achteraf toe te passen. Sommige klanten weten niet dat ze nog op het plusteken moeten klikken na invoeren van de kortingscode. Later geven ze dan aan dat hij de kortingscode niet gepakt heeft. Dit komt hooguit een paar keer per maand voor, ik lig daar niet wakker van om een paar keer per maand 0,15 cent transactiekosten te moeten betalen voor een terugstorting. Je krijgt tevreden klanten, als deze klant hierna nog 1 bestelling plaatst heb je de kosten voor tientallen van deze transacties weer terug.

Daarentegen laat ik de keuze voor een bepaalde bezorgmethode door de klant gewoon staan. Ik denk dan dat de klant daar wel een goede reden voor zal hebben, bijv. een brievenbus delen met huisgenoten die ze minder vertrouwen of de zending gewoon willen ophalen wanneer het ze uitkomt. Daar ga ik eerlijkgezegd nooit achteraan mailen.

Reageer