Vraag

Actieknop maken Black Friday

• 23 November 2021
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

Ik wil graag een CTA knop (call to action) op mn homepage maken. In dit geval voor Black Friday. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Onder welk kopje/onderdeel maak ik dit aan? Ik heb de topic over CTA al gelezen, maar kom er niet wijs uit. Ik zie nl wel bij vormgeving de kleurvlakken waar knoppen ook bij staan, maar waar maak ik zo’n knop?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.. En of iemand mij kan helpen?

Alvast bedankt! Groetjes Tamara

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tamara,

Zo'n knop dien je zelf te maken in een bewerkprogramma bijvoorbeeld. De kleurvlakken die je ziet bij Vormgeving gaat over de standaard knoppen die binnen het systeem zichtbaar worden; bijvoorbeeld bij je contactformulier of aanmelden voor de nieuwsbrief. Je kunt helaas in het systeem niet zelf zo'n knop maken. 

Wanneer je een eigen knop/afbeelding hebt gemaakt - kun je deze een link meegeven, zodat het clickable wordt. Ik heb dat bijvoorbeeld gedaan met de knop ‘Kies je cadeau bij je bestelling’ op mijn homepagina: https://www.nanaas.nl/

Succes!

Reputatie 2
Badge +1

@Nanaas Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie. Heb je toevallig een voorbeeld van zo’n bewerkingsprogramma? En doe ik dit dan bij De kleuren en vormgeving van je winkel → indeling→ tekst en daarin de link plaatsen?

Groetjes Tamara

Reputatie 7
Badge +16

Hi Tamara, 

Misschien heb je hier iets aan :point_down:

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie. Heb je toevallig een voorbeeld van zo’n bewerkingsprogramma? En doe ik dit dan bij De kleuren en vormgeving van je winkel → indeling→ tekst en daarin de link plaatsen?

Groetjes Tamara

Hoi Tamara,

Je maakt een afbeelding met CTA (zie ook de link die Ebbe hierboven stuurt ter voorbeeld), deze voeg je toe bij je Afbeeldingen. Vervolgens voeg je deze afbeelding toe aan de desbetreffende pagina (in de tekst dus) en wanneer je de afbeelding vervolgens aanklikt kies je voor het kettinkje in de bewerkbalk om een link te maken. Vervolgens kun je daar een URL aan toevoegen. Lees hier een handleiding:

Reputatie 2
Badge +1

@Nanaas en @Ebbe Dankjewel ik ga aan de slag.

Reageer