Vraag

Afbeeldingen te groot

• 21 July 2022
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste community,

Zoals velen van jullie denk ik, ben ik veel bezig met het verbeteren van mijn shop. Een onderdeel dat beter kon was volgens mij de laadsnelheid. Nou zijn daar veel factoren waar ik geen invloed op heb (JavaScripts en zo) Maar ik ben sinds een jaar wel heel braaf al mijn afbeeldingen zo rond de 50k aan het houden.

Goed bezig dacht ik zelf, maar ik kom er vandaag achter dat als MWW de afbeelding opslaat, hij opnieuw wordt gecomprimeerd. Ik dacht eerst dat er alleen een nieuwe, onmogelijke naam aan werd gehangen, maar het is dus erger.

een voorbeeld, dit plaatje: https://cdn.myonlinestore.eu/94a31a1c-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/92887e570a206cd016db6dff68c61dc69ef85dac.jpg

heb ik geüpload als een bestand van 54KB, maar hij blijkt bij MWW op de server ineens 133KB te wegen. Dat is 146% meer! Hoe dan? Valt daar niks aan te doen? Heeft iemand tips? 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Als ik hem download is hij 56kb.

Reputatie 2
Badge

Ik snap ook niet wat er gebeurt. Ik heb een hele lijst gekregen van bestanden die allemaal groter dan 100KB zouden zijn, terwijl ze kleiner zijn geüpload. Ik heb net nog een keer bovenstaande link geprobeerd en bij mij blijft hij 133KB. Ik ben verder helemaal niet technisch hierin, maar als een scanner alarmbellen geeft dat mijn bestanden te groot zijn en ik ga kijken en het is ineens 1,5x zo zwaar dan weet ik het eigenlijk ook niet meer. Zou het aan mijn computer kunnen liggen als hij het downloadt dan?

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb gedownload met de telefoon, misschien dat datvhet verschil maakt. Ik zal het straks nog eens proberen met de laptop.

Reageer