arbeidsomstandigheden bij PostNL

• 21 April 2022
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

beste Mijnwebwinkeliers,

Vandaag heb ik onderstaand bericht aan Flespakket / MyParcel gestuurd. Het zit mij helemaal niet lekker dat PostNL er kennelijk niet in slaagt de arbeidsomstandigheden voor de onderaannemers, de depot medewerkers, de chauffeurs en bezorgers te verbeteren. Een probleem dat in Nederland én in België onderwerp van onderzoek door de arbeidsinspectie en justitie is. 

Hoe denken jullie hierover?

Beste supporters van Flespakket en MyParcel,

De laatste weken, wat zeg ik, de laatste maanden is PostNL op een negatieve wijze in het nieuws, waar het gaat over arbeidsomstandigheden. Het zal jullie ook niet ontgaan zijn dat er zowel in België als in Nederland onderzoeken lopen naar de arbeidsomstandigheden van de werknemers in de distributiecentra en de transportdiensten.

Het artikel dat hierover vandaag in De Volkskrant verscheen (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/mee-op-pad-met-de-arbeidsinspectie-het-deugt-niet-maar-jij-wilt-wel-je-pakketje-morgen-bezorgd-hebben~b74b70c4/) geeft mij bar weinig hoop op verbetering op korte termijn.

Wat is de mening van Flespakket en MyParcel hieromtrent? Dat vraag ik, omdat de praktijken bij PostNL voor mij aanleiding zijn mijn transporteurkeuze te heroverwegen. Ik wil dergelijke praktijken eenvoudigweg niet steunen door de diensten van PostNL af te nemen.

In afwachting van jullie berichten,

Met hartelijke groet, Jeroen van Bigalletshop.com

3 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Myparcel heeft het een tijd slecht gedaan in mijn ogen voor en tijdens de coronaperiode, maar laatste tijd heb ik weinig/geen problemen. Het is vervelend dat ze slecht in het nieuws zijn.. maar je kan altijd overstappen als dat het geen is wat je hindert ?  als ik echter de prijzen bekijk van de concurrentie is die voor mij niet aantrekkelijk, en ik verzend 90% buitenland.. 6,75 voor belgie/duitsland krijg ik nergens anders aangeboden..

Buiten dat promoot je hier een premium artikel uit de krant,  die kan niet iedereen inzien gok ik ^^ 

Reputatie 5
Badge +8

MyParcel is een dochteronderneming van PostNL, ik verwacht dat je daar geen duidelijke / eerlijke reactie zal krijgen. Ik heb van PostNL zelf een mail gehad toen er in België sprake was van invallen. Volgens PostNL waren de beschuldigingen vals en niet gebaseerd op feiten. Ik gok dat de reactie van MyParcel op hetzelfde zal neerkomen. Helaas ben ik zelf afhankelijk van PostNL omdat zij als enige brievenbuspost rondbrengen binnen Nederland (reguliere post).

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ik heb een beetje hetzelfde als Wrappie. Het financiele verschil is zo groot met andere aanbieders dat het eigenlijk de enige echte optie is. Daarnaast vind ik hun klantenservice en leverbetrouwbaarheid uitstekend.

Kevin

Reageer