Kan ik grote hoeveelheden gegevens importeren of exporteren?

• 19 August 2021
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Het is niet mogelijk meerdere artikelen tegelijk te importeren, of om bijvoorbeeld de voorraadgegevens via een bestand te importeren.

Wel is het mogelijk om de voorraad en het orderoverzicht te exporteren en een uitdraai te maken van al je nieuwsbriefaanmeldingen.

Via onze API is het mogelijk om een koppeling met je boekhoudprogramma of logisitieke partner te maken. Voor alle andere exports kun je het beste gebruik maken van een externe partij die je webwinkel kan 'crawlen'. We hebben goede ervaringen met de partijen E-SS en Artsmedia.

8 reacties

Hoi Ebbe,

Hoe kan ik alle orderregels exporteren? Of kan dat alleen via de API?

En als dat met de API kan , waar vind ik de documentatie daarvan?

Groet Bas

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb helaas geen antwoord voor @Bas Volkers maar ik wilde wel even een toevoeging bij @Ebbe maken want ik gebruik al jaren Channable. Het fijne van hen is dat je heel veel vrijheid hebt in het zelf aanpassen van je feeds. Het is relatief eenvoudig om nieuwe kanalen aan te maken (en ze helpen je op weg als je er niet uitkomt) maar je kunt zelf aanpassen als je dingen gefiltererd wil of in een andere categorie etc. Bij de andere partijen waar ik mee werkte moest ik vertellen wat ik wilde en dan werd het (voor een prijs) gedaan.

Bij channable mag je dat zelf doen. Dat betekent iets meer werk maar er zijn handleidingen en je hoeft niet voor iedere wijziging apart te betalen (en je kunt zelf ook feeds aanzetten/uitzetten etc)

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Volkers Je kan de orderregels inderdaad exporteren via de API. Mocht je dat graag willen zou ik je willen vragen de vraag te versturen naar partners@myonlinestore.com. Via die weg kun je alle informatie ontvangen en wordt een eventuele aanvraag voor toegang tot de API beoordeeld. 

Reputatie 1
Badge +1

@Ebbe  Is dit inmiddels al mogelijk of staat dit in de planning?

ik moet namelijk 1500 artikelen uploaden.. en heb een CVS bestand gekregen van mijn leverancier… 

Reputatie 5
Badge +6

@Ebbe  Is dit inmiddels al mogelijk of staat dit in de planning?

ik moet namelijk 1500 artikelen uploaden.. en heb een CVS bestand gekregen van mijn leverancier… 

Dit zou inderdaad nog steeds een goede toevoeging zijn, want dit weerhoudt me er nu van om een bepaalde productreeks te lanceren. 

Reputatie 4
Badge +6

CSV bestanden import en export zou een waardevolle toevoeging zijn en eigenlijk onbegrijpelijk dat dit nog steeds niet kan. 1500 artikelen invoeren is een enorme opgave.

Reputatie 7
Badge +8

Al was het alleen maar import. Met exporteren is het makkelijker om alles over te hevelen naar een andere webshop en ik kan een klein beetje begrijpen dat mww dat liever niet heeft maar toevoegen zou mww interessanter maken voor gebruikers denk ik.

Reputatie 4
Badge +6

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat en er dan meer mensen overstappen naar wat anders.

Reageer