Hoe stel ik Bewaar voor later in?

• 20 August 2021
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2058 reacties

Beschikbaar in Mijnwebwinkel PREMIUM

Het is mogelijk om jouw klanten de optie te bieden om hun favoriete producten op te slaan in een lijst. Deze lijst kan gebruikt worden om producten op een later moment te bestellen of om gemakkelijker herhaalbestellingen te plaatsen. Bovendien wordt op deze manier je klantenbestand uitgebreid.

Bewaar voor later

Via Instellingen / Modules kan je de module Bewaar voor later inschakelen.

Deze functie kan alleen ingeschakeld worden, wanneer klantaccounts zijn geactiveerd in jouw winkel. Lees hier hoe je klantaccounts activeert in jouw shop

Bewaar voor later

Hoe werkt het?

Ingelogde bezoekers kunnen producten bewaren door op het hartje te klikken. De producten kunnen vanaf het artikeloverzicht en de artikel detailpagina in de lijst worden opgeslagen. Vanuit de lijst kan de klant op het product klikken om het product vanaf de artikel detailpagina in de winkelwagen te plaatsen.

3 reacties

Reputatie 3
Badge

@Ebbe

Wat me opvalt met de  bewaar voor later functie is dat alle producten die op 0 staan ongeacht met of zonder variant nu LIVE op de webshop komen te staan. 

Dus ook producten die allang uitverkocht zijn en niet meer terug komen. Normaal ( voor de bug die er al eeuwen is) was het zo dat als een product op 0 komt en er wordt niet aangegeven dat deze te bestellen is ( Bestelbaar, indien uitverkocht) dan werd het product onzichtbaar.

Toen kwam er de bug. Productvarianten die op 0 kwamen te staan bleven zichtbaar in de webshop. Nog steeds zwaar irritant. Dus alles met de hand aanpassen en op verborgen zetten of productvarianten uitzetten. (wanneer is er deze fix nu, maar goed daar hebben we het nu niet over). 

En nu is het dus zo met de functie '' Bewaar voor later '' ingeschakeld dat in een keer alle producten ongeacht of er een product variant aan hangt en ongeacht of er voorraad is of dat deze op 0 staat, zichtbaar is in de live webshop. Dat klopt toch niet?

Producten horen alleen zichtbaar te zijn mits de optie ''Bestelbaar, indien uitverkocht'' aanstaat. En anders gewoon op onzichtbaar.

Nu kunnen klanten dus producten die ik al een tijd niet meer verkoop omdat het simpelweg op dit moment niet leverbaar is, of als ik een bepaald product niet meer ga verkopen wel bewaren… 

Als er nu nog een extra functie aan wordt gekoppeld '’ Breng me op de hoogte, wanneer product weer leverbaar is'’ dan kan ik het begrijpen. Maar dan zou ik het op product niveau/ pagina niveau willen regelen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Sander Piron - Moosecamp excuus, ik heb over je vraag gekeken. Ik moet hier even induiken. Je hoort van me. 

Reputatie 7
Badge +16

@Sander Piron - Moosecamp excuus, ik heb over je vraag gekeken. Ik moet hier even induiken. Je hoort van me. 

Mijn collega's bij support hebben je casus al in onderzoek. Zij houden je op de hoogte. 

Reageer