Vraag

zakelijk betalen

• 10 juni 2020
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Hoi, ben ik weer…. :grinning:

Wat is nu de beste betaaloptie voor zakelijke klanten? 

Ik had Mollie geinstalleerd, maar toen las ik dat achteraf betalen verplicht is. Daarom heb ik Klarna achteraf betalen geinstalleerd, maar nu is Mollie verdwenen. En bij Klarna kan je geen zakelijke transacties laten doen. Wat kan ik nu het beste doen? 

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Klarna moet je - als je zakelijk verkopen aanbiedt - niet gebruiken. Je kunt Mollie, Sisow of MultiSafePay gebruiken. Via Mollie kun je Klarna achteraf betalen aanbieden. Je biedt dan de achteraf module van Klarna aan via Mollie. 

Badge

@Ebbe ja, ik dacht ook dat ik dat had gedaan, achteraf betalen bij mollie aangevinkt, maar toen werd er automatisch klarna geactiveerd (en mollie gedeactiveerd). Nu heb ik weer Mollie aanstaan. Is achteraf betalen nu verplicht? Ik had zoiets gelezen, maar kan het niet terugvinden. Ik vind het ook niet heel logisch dat het verplicht zou zijn.

En moet ik me nu weer afmelden bij klarna, of maakt het niet uit als ik het verder niet gebruik?

Reputatie 6
Badge +4

@polderillustraties, je hebt de eerste keer de volledige betaalmethode Klarna geactiveerd. Hiermee vervalt Mollie inderdaad. In het lijstje van Mollie vind je ook de optie om Klarna te activeren, deze moet je hebben. Het gaat om dit lijstje:

Je kunt Klarna houden, sterker nog dat adviseer ik je. Mocht er ooit een storing zijn bij Mollie, dan kun je makkelijk switchen naar Klarna zodat klanten alsnog kunnen bestellen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht. 

Badge

@Ebbe Ah, ja, die heb ik nu inderdaad. Maar als ik klarna achteraf betalen activeer, dan gaat hij dus over op klarna. Ik heb hem nu dus uit staan.

Reputatie 6
Badge +4

@polderillustraties Ik heb via Mollie klarna achteraf betalen geactiveerd. Bij betaalmethode vind je 2x Klarna. We hebben een integratie met de volledige checkout van Klarna. Deze staat bovenaan. En je hebt alleen Klarna achteraf betalendeze staat in het rijtje van beschikbare opties binnen Mollie. Ik heb Klarna nu binnen Mollie geactiveerd zodat je klanten deze kunnen kiezen.

Groet,
Ebbe

Badge

ah dus was toch gewoon een kwestie van aanklikken. Stom, dat had ik zelf natuurlijk ook wel gekund, maar durfde het niet meer, haha

Reageer