Vraag

Winkelwagen leeg met bestellen klant account

• 30 December 2022
  • 19 reacties
  • 363 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hallo mede webwinkeliers,

Ik krijg de laatste tijd veel meldingen van klanten dat tijdens het bestellen met een klantaccount hun winkelwagen leeg gemaakt wordt.

Nu weet ik dat je eerst moet inloggen, hoe raar dat ook is.. Want waarom kun je niet nadat je je producten in je winkelwagen hebt geplaatst niet alsnog inloggen en dan afrekenen….

Nee ook nadat de klant eerst heeft ingelogd, producten in de winkelwagen heeft geplaatst en wilt afrekenen is de winkelwagen ineens leeg..

Zijn hier meerdere meldingen over bekend??

19 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Is vlg mij een bug die nog niet is opgelost als ik zo @ebbe zijn reactie lees 🤗

Reputatie 2
Badge +2

Als ik het zo lees dan zijn we nu een maand verder en speelt het probleem nog steeds. 

Reputatie 5
Badge +7

Hallo mede webwinkeliers,

Ik krijg de laatste tijd veel meldingen van klanten dat tijdens het bestellen met een klantaccount hun winkelwagen leeg gemaakt wordt.

Nu weet ik dat je eerst moet inloggen, hoe raar dat ook is.. Want waarom kun je niet nadat je je producten in je winkelwagen hebt geplaatst niet alsnog inloggen en dan afrekenen….

Nee ook nadat de klant eerst heeft ingelogd, producten in de winkelwagen heeft geplaatst en wilt afrekenen is de winkelwagen ineens leeg..

Zijn hier meerdere meldingen over bekend??

Ik heb er geen meldingen van gehad en ook zelf niet ondervonden.
Maar ook dat je eerst moet inloggen voordat je begint met bestellen hoeft bij ons ook niet.
Ik kan gewoon tijdens het bestellen in of uit loggen en mijn winkelwagentje blijft gewoon gevuld.
Dus je zou zeggen dat het een bug betreft die niet iedereen raakt. Dat is dan weer zo wazig.

Afgelopen week en ook vandaag berichtjes gekregen van klanten die dit ook hadden en uiteraard niet zo blij zijn dat ze opnieuw moeten beginnen op het moment dat ze willen af gaan ronden. Ik ga nu een melding in mijn webshop zetten, maar hoop uiteraard dat deze bug snel opgelost is!

Graag hoor ik hoe het ervoor staat nu?

Badge +1

Ik krijg net een bericht van een klant die dit probleem ook ondervindt … Kunnen jullie aangeven wat de stand van zaken is? Ik ben heel bang dat klanten hierdoor afhaken...

Badge +1

Dat zou ik ook wel graag willen weten

Badge

Hier hetzelfde probleem. Winkelmand is bij sommige klanten leeg als ze willen afrekenen terwijl ze ingelogd zijn in hun account. Eerst inloggen dan shoppen of eerst shoppen en dan inloggen maakt niet uit: in beide gevallen wordt de winkelmand geleegd. @Ebbe kun je een stand van zaken geven? Het probleem is er bij meerdere winkeliers en kost omzet. Groet, Wendy 

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben een melding gehad van een klant dat ze juist geen account aan kon maken met haar gmail-adres. Het probleem lijkt wel groter te worden.
Weten jullie al iets meer @Ebbe ?

Reputatie 4
Badge +4

Dit is inderdaad heel vervelend. Het probleem lijkt alleen te spelen op Android telefoons, vandaar dat het niet iedereen raakt. Om de totale impact van het probleem in beeld te krijgen loopt het onderzoek naar het probleem nog. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra dat het geval is horen jullie het van ons. 

@Humiez Dat de klant geen account aan kan maken is nieuw en ik verwacht dat dat niet gerelateerd is, omdat het een ander proces is dan het inloggen. Zou je het mailadres van de klant en het apparaat+browser die wordt gebruikt door de klant kunnen mailen naar support@mijnwebwinkel.nl. We kijken graag mee waar dit mis gaat. 

Reputatie 5
Badge +7

@Humiez Dat de klant geen account aan kan maken is nieuw en ik verwacht dat dat niet gerelateerd is, omdat het een ander proces is dan het inloggen. Zou je het mailadres van de klant en het apparaat+browser die wordt gebruikt door de klant kunnen mailen naar support@mijnwebwinkel.nl. We kijken graag mee waar dit mis gaat. 

@Sander ik heb een mailtje gestuurd.

Reputatie 4
Badge +4

Dank je, pakken we vanaf daar het onderzoek verder op 👍🏻

Ik krijg steeds berichten van klanten  dat hun winkelmandje leeg is als ze willen betalen

wat is daar aan tedoen Want dit is al een tijdje zo maar mijn klanten haken nu af

Reputatie 2
Badge

Ik hoor dit ook al maanden van klanten, zo irritant. Ik heb nu in een popup gezet dat ze éérst moeten inloggen en vervolgens pas hun winkelwagen moeten vullen, maar dan nog gaat het regelmatig mis. 

Ik hoor dit ook al maanden van klanten, zo irritant. Ik heb nu in een popup gezet dat ze éérst moeten inloggen en vervolgens pas hun winkelwagen moeten vullen, maar dan nog gaat het regelmatig mis. 

Dat werkt hier ook al niet helaas

Reputatie 7
Badge +16

Er is een vermoedelijk reproductiepad gevonden. Hiervan zijn we momenteel de mogelijke oorzaak + oplossing aan het onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte zodra er meer informatie is. 

@Ebbe, kun je nog eens een update geven ivm dit onderwerp?

Dankjewel!

Reputatie 2
Badge +2

De ontwikkelaars hebben een oorzaak gevonden en een fix uitgerold. Het zou nu opgelost moeten zijn. Wel willen we vragen of je dit de komende tijd even in de gaten wilt houden. Mocht het nogmaals/nog steeds voorkomen dan horen we dit natuurlijk graag en duiken we er opnieuw in.

Badge +1

Ik lees net dat het opgelost zou moeten zijn … maar kreeg zojuist van een klant te horen dat het (nog steeds) niet goed gaat. Fijn dat deze klant me een appje stuurt en ik dus weet dat er een probleem is maar niet iedereen is zo behulpzaam en haakt af zonder aankoop… Dat raakt mij als ondernemer direct in mijn portemonnee. Dat vind ik erg jammer en kwalijk tegelijk. Kunnen jullie nog eens kijken wat er aan de hand is?

Reageer