Werkt Klarna alleen bij mij niet meer?

• 17 November 2022
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

ik gebruik(te) Klarna als achteraf betaal methode via mijn payment service provider (Multisafepay). Dat is anderhalf jaar lang probleemloos gegaan, maar ik heb begrepen dat Klarna sinds oktober de regels heeft verscherpt (of eigenlijk: de regels is gaan naleven) en een zg. “Delivery Object” eist. Dat zijn 10 regeltjes code die MWW blijkbaar niet meestuurt. Hoe en waarom is veel te technisch voor mij. 

Maar ik ben dus nu sinds 4 oktober (toen ik voor het eerst merkte dat er iets mis was) bezig om dit gefixt te krijgen. Inmiddels krijg ik nou al weken te horen de developers er mee bezig zijn en dat de ticket we een hoge prioriteit heeft, maar ik kan nog steeds niet Klarna gebruiken.

Ik vroeg mij af of ik nou de enige of een van de weinigen ben die hier last van heeft, het lijkt mij dat dit veel meer webwinkels moet treffen. Het is heel frustrerend want ik zie gewoon dat ik behoorlijk wat omzet misloop en het duurt inmiddels echt vreselijk lang.

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb deze week nog een klarna betaling ontvangen. Wij gebruiken klarna via mollie. In onze webshop is maar een klein deel van de bestellingen klarna.

Reputatie 5
Badge +5

Ik gebruik ook klarna via mollie (heb in het verleden wel klarna als standaardprovider gebruikt maar laten we zeggen dat ik me beter thuis voel bij mollie).

De klarna via mollie betalingen gaan bij mij ook gewoon goed (ook vandaag nog) dus het is wel apart dat bij de ene provider het wel werkt en de andere niet. Dan zou je geneigd zijn te denken dat ook bij multisavepay er ‘iets’ op een andere manier gaat dan bij mollie...

Reputatie 2
Badge +1

Ja. Ik snap er verder ook niks van, want het ging dus altijd prima. Maar eerst MWW gemaild, die hebben mij uiteraard naar Multisafepay verwezen, daar hebben de programmeersmurfen het een weekje onderzocht en geconstateerd dat als MSP het bij Klarna indient het sinds de update van 1 oktober verplicht is een delivery object mee te sturen. Misschien dat Mollie dat voor MWW oplost of zo?