F.A.Q.

Welke verzendopties zijn er?

  • 17 March 2020
  • 7 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2210 reacties

Net zoals bij betaalopties heb je voor de verzending ook verschillende smaken. Welke het beste bij jou past moet je zelf ondervinden. Wellicht dat andere hieronder hun ervaringen delen.  

 

Je kunt bij ons een koppeling maken met de volgende verzendpartijen (deze partijen vind je terug via de partnerpagina)

  • MyParcel
  • Sendcloud
  • Fietskoeriers.nl
  • Shopunited
  • Pakketmail
  • ParcelPro
  • Pakketpartner
  • Keendelivery

Alle verzendpartners hebben grote voordelen. Zo is fietskoeriers.nl geschikt voor als groen ondernemen één van jouw speerpunten is. Heb je geen zin nog een extra beheeromgeving om van alles te regelen? Kijk dan eens bij MyParcel. Heb je liever keus uit meerdere verzendpartijen? Check dan Sendcloud! 

Je kunt natuurlijk ook ervaringen vragen aan gebruikers van deze systemen. Dat kan hieronder! 

 


7 reacties

Badge

Hoi Ebbe,

 

is My Parcel de enige die in de beheersomgeving van mijn webwinkel staat? Ik wil het liefste alles regelen vanuit mijn webwinkel, maar ik zoek alleen een nieuwe vervoerder voor pakketjes langer dan 1.00 meter, mijn tuinstekers overschrijden vaak net de lengtemaat waardoor ik erg hoge verzendkosten heb..Ik had de api code gekoppeld met KeenDelivery maar zie nu dat je dan naar hun website moet om een zending aan te maken.. Nu is het ook zo dat de klant nog steeds in het menu kan aanklikken “afhalen bij post nl locatie” en dat is nu net niet de bedoeling als je via een andere vervoerder wilt verzenden. Kun je mij verder helpen? ik weet niet goed hoe ik dit het beste aan kan pakken..

Groet Anne-Marie AlpenStyle

Reputatie 7
Badge +16

Hi Anne-Marie,

MyParcel is inderdaad de enige geïntegreerde in de beheeromgeving. Voor alle anderen verzendpartijen moet je dus naar hun eigen omgeving om de zending aan te maken.

Wat betreft de PostNL afhaallocatie, had je gebruik maken van MyParcel ook gedeactiveerd? 

Badge

Hoi Ebbe,

 

nee dat heb ik niet gedaan omdat ik er nog wel steeds gebruik van wil blijven maken..

 

 

Badge

Hoi Ebbe,

 

hoe kan ik dit nu het beste aanpakken dan?

Groet Anne-Marie

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt een anderen vervoerder gebruiken. Maar als je MyParcel geactiveerd laat en ook de specifieke verzendopties zoals afhalen bij winkeliers, bezorgmomenten, dan kan de klant daar altijd voor kiezen. Wil je dit niet aanbieden, dan moet je deze deactiveren. Geen enkele klant kan dan voor die opties kiezen. 

Kijk even goed of je de extra verzendoptie van MyParcel wilt aanbieden. Als dat niet het geval is, vink deze dan uit. Wil je die wel blijven aanbieden, dan bestaat er dus de kans dat klanten voor de verkeerde opties kiezen. 

Je kunt verder MyParcel en Keendelivery tegelijkertijd geactiveerd hebben staan. Jij bepaald vervolgens met welke vervoerder je de order verstuurd. 

Groet en laat het weten als je ergens tegenaan loopt. 

Dus als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid dat klanten zelf kunnen kiezen voor DHL of POSTNL?

Of een DHL afleverpunt te kiezen?

 

Reputatie 3
Badge +5

Een DHL-afleverpunt laten kiezen door je klant kan niet, je kan hiervoor wel je stem uitbrengen op de feedbackpagina: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/172

Verder kan je wel algemene zendingen met DHL aan bieden in combinatie met MyParcel. Via Verzendopties/Landenbeheer kan je Nederland nogmaals toevoegen en als weergave naar ‘DHL’ kiezen. Hier kan je vervolgens weer een nieuwe tarieventabel aan koppelen.

Vervolgens kan je of de zendingen handmatig aanmelden bij DHL, of via een partner de zendingen automatisch inladen.

Reageer