Wederom problemen met doorkomen orders

  • 20 February 2022
  • 49 reacties
  • 1738 Bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Dit euvel is al het hele weekend bekend en weet het nu pas omdat ik toevallig in deze community inlog. Had er geen mailtje verstuurd kunnen worden? 


Inderdaad alleen via de community kun je het een beetje in de gaten houden.
Op de statuspagina van MWW lijkt er het hele weekend geen vuiltje aan de lucht. :frowning2:  Zucht.
 

status.myonlinestore.com
Reputatie 5
Badge +6

Ik kreeg dezelfde reactie. En binnen 2 minuten ook alvast de factuur voor dik 200 euro voor hun diensten. Normaal laat ik me niet zo snel gek maken, maar ik geloof dat ik nu toch echt even een kop thee moet gaan zetten. 

:drooling_face:

Badge

Ook Hier pislink, nooit geen problemen was altijd zeer tevreden maar vanmorgen om 10 uur pas een mailtje gekregen “dat ze er mee bezig zijn”……..volgens mij rijkelijk laat…...de factuur voor mijn kwartaalbedrag blijft nog even in mijn la liggen eerst zorgen ze maar dat het netjes en snel word opgelost!!

Reputatie 1
Badge +5

óok hier weer wederom klanten die niet uit kunnen checken.. ik heb een klant die op 23-1 / 12-2 en vandaag weer geprobeerd heeft een bestelling te plaatsen ter waarde van 120 euro, maar 3 keer mislukt. hij geeft aan chrome en safari te hebben geprobeerd.

 

Buiten dat, heb ik het in 2 jaar nog nooit zo rustig gehad, en ik vraag me echt af of dat niet met de vindbaarheid te maken heeft, weer vind ik maar 1 URL op nr 1 van me in google, en de rest allemaal concurrenten uit USA, terwijl voorheen de eerste 3 pagina's vol stonden met mijn urls.

Reputatie 4
Badge +4

Bij mij is het inmiddels verholpen…...het zou liggen aan de spatie tussen mijn woonplaats Noord Scharwoude…….vreemd verhaal maar ik ben blij dat het verholpen is

 

Wat is bij jou verholpen? Dat klanten weer kunnen betalen? Opgelost door een spatie??

Reputatie 1
Badge

Bij mij is het inmiddels verholpen…...het zou liggen aan de spatie tussen mijn woonplaats Noord Scharwoude…….vreemd verhaal maar ik ben blij dat het verholpen is

 

Wel heel gek, als dit altijd zo ingevuld was en dat het nu problemen geeft. Moet volgens mij helemaal niks uitmaken een spaties bij je woonplaats

Reputatie 2
Badge +2

Oei! Dit klinkt niet goed. Zelf heb ik geen idee of dit bij mij speelt, nog niks gehoord van klanten. Maar merk wel dat het verdacht stil is met verkopen. Wel veel kijkers, maar dus geen bestellingen.

Reputatie 5
Badge +6

Reactie van MWW:

 

-------------

Goedemiddag,

 

We hebben de oorzaak gevonden voor de bug waardoor bepaalde orders niet konden worden geplaatst. Deze is inmiddels uitgerold dus het zou nu weer goed moeten gaan. Onze excuses voor het ongemak.

 

-------------

 

Op naar het testen! Hopen dat het werkt!!

EDIT: Ja, ik kan weer iets!

Reputatie 3
Badge +1

Reactie van MWW:

 

-------------

Goedemiddag,

 

We hebben de oorzaak gevonden voor de bug waardoor bepaalde orders niet konden worden geplaatst. Deze is inmiddels uitgerold dus het zou nu weer goed moeten gaan. Onze excuses voor het ongemak.

 

 

Op naar het testen! Hopen dat het werkt!!

Bedankt voor het delen! Jammer dat ze het zelf niet even aangeven. We zijn als forum gebruikers samen sterker in communicatie dan MWW. 

Reputatie 5
Badge +6

Dat biedt hoop. Bedankt voor de terugkoppeling @Ebbe

 

Ik wacht de daden af.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update, @Ebbe!

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de update, we houden het in de gaten @Ebbe 

Badge

Bij mij is het inmiddels verholpen…...het zou liggen aan de spatie tussen mijn woonplaats Noord Scharwoude…….vreemd verhaal maar ik ben blij dat het verholpen is

 

Reputatie 4
Badge +4

Ik lees veel dat er veel ondernemers niet blij zijn en daarom weg misschien willen bij MWW. Me too, helemaal nu ik ook lees dat Annico gebeld heeft en ze te horen heeft gekregen dat ze GEEN support in het weekend bieden??? Dat doet voor mij echt de deur dicht met het duurste pakket wat ik af neem. Dit kan toch niet… er hoort toch iets van een storingsdienst te zijn bij serieuze klachten? 
 

Wat ik ook begrijp is dat je dus niet zo maar weg kan? Dat je minimaal nog een jaar aan MWW vast zit? Omdat ze met jaarcontracten werken? Zijn jullie hiermee bekend collega ondernemers?

Badge

Bij mij is het inmiddels verholpen…...het zou liggen aan de spatie tussen mijn woonplaats Noord Scharwoude…….vreemd verhaal maar ik ben blij dat het verholpen is

 

Wel heel gek, als dit altijd zo ingevuld was en dat het nu problemen geeft. Moet volgens mij helemaal niks uitmaken een spaties bij je woonplaats

precies dat dacht ik ook maar goed ik ben geholpen dus ben blij’hoop dat het bij jullie ook zsm word verholpen

Reputatie 4
Badge +4

óok hier weer wederom klanten die niet uit kunnen checken.. ik heb een klant die op 23-1 / 12-2 en vandaag weer geprobeerd heeft een bestelling te plaatsen ter waarde van 120 euro, maar 3 keer mislukt. hij geeft aan chrome en safari te hebben geprobeerd.

 

Buiten dat, heb ik het in 2 jaar nog nooit zo rustig gehad, en ik vraag me echt af of dat niet met de vindbaarheid te maken heeft, weer vind ik maar 1 URL op nr 1 van me in google, en de rest allemaal concurrenten uit USA, terwijl voorheen de eerste 3 pagina's vol stonden met mijn urls.

Dat het een stuk rustiger is herken ik. Dit geld voor mij in de afgelopen 2 weken. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik lees veel dat er veel ondernemers niet blij zijn en daarom weg misschien willen bij MWW. Me too, helemaal nu ik ook lees dat Annico gebeld heeft en ze te horen heeft gekregen dat ze GEEN support in het weekend bieden??? Dat doet voor mij echt de deur dicht met het duurste pakket wat ik af neem. Dit kan toch niet… er hoort toch iets van een storingsdienst te zijn bij serieuze klachten? 
 

Wat ik ook begrijp is dat je dus niet zo maar weg kan? Dat je minimaal nog een jaar aan MWW vast zit? Omdat ze met jaarcontracten werken? Zijn jullie hiermee bekend collega ondernemers?

Precies wat ik heb aangegeven. Ik heb een PRO pakket en mijn winkel bestaat pas iets meer dan een jaar. Dit is voor mij al rot, mijn groei stagneert nu. Hoe moet dit voelen voor mensen die al jaren klant zijn en of PREMIUM afnemen. Er is een enorm verschil in geen weekend support voor de incidentele vragen vanuit onze kant en een enorme storing vanuit hun kant. In dat laatste geval dient iemand verantwoordelijkheid te nemen en gebruikers in te lichten. Risico van het vak. Ook in het weekend. Welcome to our world….. 

Het jaarabonnement daar was ik mee bekend. Ik heb bij mijn keuze een afweging gemaakt en het risico genomen. Het ‘grappige’ is dat ik die keuze o.a. heb gemaakt omdat ik als klant al bij MWW gebruikers kocht en wist dat bij hen alles goed functioneerde. De zelfde mensen geven hier nu aan te vertrekken. 

Reputatie 2
Badge

Reactie van MWW:

 

-------------

Goedemiddag,

 

We hebben de oorzaak gevonden voor de bug waardoor bepaalde orders niet konden worden geplaatst. Deze is inmiddels uitgerold dus het zou nu weer goed moeten gaan. Onze excuses voor het ongemak.

 

 

Op naar het testen! Hopen dat het werkt!!

Ja, die mail kreeg ik zojuist ook. Maar dit is echt niet goed genoeg, mag aannemen dat het laatste hier nog niet over gezegd is. 

 

Ook hier (weer) geruime tijd problemen met het platform. Krijg ook al weken (dus niet sinds vandaag) vragen van klanten die vastlopen in het betaalsysteem en niet af kunnen rekenen. Ook ik herken me in de stilte met verkopen, dit zal hier waarschijnlijk mee samen vallen….

Volgens MWW zijn de ontwikkelaars altijd bezig met oplossen van het probleem, waarbij ze doen voorkomen dat je de enige bent. Excuses worden nooit gemaakt, van enige vorm van compensatie is geen sprake want, ik citeer uit een vorige week ontvangen email: 

We begrijpen dat dit jou als webwinkelier direct raakt en we realiseren ons dat de situatie enorm vervelend voor je is. 
Bij het leveren van onze dienst doen we altijd ons uiterste best om de beschikbaarheid zo hoog mogelijk te houden en het platform optimaal te laten draaien. Mochten er toch onverhoopt bugs optreden, dan doen wij er alles aan de bug te verhelpen. Dit zijn dan ook de toezeggingen die wij doen bij het aanbieden van al onze diensten. Dit betekent ook dat we niet overgaan tot compensatie. 

Ik ben er ook helemaal klaar mee, en ga overstappen naar een andere provider. Dat jaarcontract waar je mogelijk aan vast zou zitten mogen ze in een heel klein donker gaatje stoppen. Als een platform niet werkt of niet naar behoren werkt (waarvan bewijs te over), dan kunnen ze me niet dwingen om te betalen voor een non-performance….. Heb de (verhoogde!!) rekening weer betaald, dus tot April zit ik vast aan ze maar daarna toedeledokie!!!! er wordt geen cent meer naar ze overgemaakt…

Badge

Totaal eens met alles wat hierboven geschreven is. In combinatie met de omzet derving van de E-commerce gedeelte van Ads van ± 1,5 week terug hebben wij ook besloten om eens wat alternatieve te bekijken. Zoals te lezen velen. 

Hier zelfde probleem, kreeg al melding dat klanten niet kunnen inloggen en loop zo inkomsten mis. Ik kan er nog net mee leven dat verschillende functionaliteiten worden weggenomen (zoals het gastenboek, dat nou betalend is en er cheap uitziet) terwijl de maandelijkste kost voor ons verhoogt... Maar dit zou echt niet mogen gebeuren. 

Ter info: Als tijdelijke oplossing heb ik voor de klanten in kwestie hun antwoord aangepast, hierna konden ze weer inloggen en afrekenen (pleister op een open wonde, i know, maar misschien heeft iemand hier wat aan)

Reputatie 5
Badge +7

Bij ons komen er sinds gistermiddag weer bestellingen binnen. Ik heb vanmorgen zelf nog een bestelling geplaatst en deze kwam ook goed door. 
Bedankt voor de update @Ebbe 

Reputatie 1
Badge

Ondanks dat er al veel gezegd is wil ik nog wat toevoegen;

Een  BTW probleem met verzendkosten speelt bij mij al maanden. Ik verzend wereldwijd en er zit al sinds september 2021 met problemen; systeem berekend soms BTW, facturen kloppen niet meer etc. Buiten het feit dat ik onbetrouwbaar over kom naar mijn klanten heb ik veel extra werk om facturen / administratie aan te passen en klanten geld terug te betalen. Bijna 6 maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost!

Ook ik voel mij niet meer serieus genomen en ga overstappen. Zonde, ik ben al heel lang tevreden klant maar het laatste jaar is het dramatisch met de storingen en de trage oplossingen.

 

Reageer