Vraag

Voorraadbeheer

• 7 February 2022
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Badge

Goedemorgen, 

Ik zit met een uitdaging en ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Ik heb in andere berichten al gelezen dat het niet mogelijk is dat twee producten op dezelfde productpagina die eenzelfde onderdeel bevatten (met dezelfde voorraad) gekoppeld kunnen worden, waardoor de voorraad van dat onderdeel bij het ene product ook minder wordt als het andere product verkocht wordt. Dat betekent in mijn geval dat ik er toch één product van moet maken en dan met keuzelijsten moet werken (ik had bijv. graag hetzelfde producten in verschillende lengtes ook als verschillende producten aangeboden). 

Het gaat om een gepersonaliseerd product, laten we zeggen een slinger met vlaggetjes. Klanten moeten allereerst de gewenste lengte van de slinger kiezen. Vervolgens kunnen ze kiezen welke kleuren vlaggetjes ze aan de slinger willen hebben. Maar nu komt het probleem: van elke kleur vlaggetje heb ik er een x aantal op voorraad. Ik kan bij varianten aangeven hoeveel voorraad er van elke kleur vlaggetje is, maar hoe kan ik het zo regelen dat als iemand een slinger bestelt met 15 vlaggetjes in 3 kleuren er in de voorraad van elke kleur 5 vlaggetjes afgaan? Bij het bestellen van het product staat ‘Aantal’ op 1, want iemand bestelt 1 slinger, maar is er een manier om dus de voorraad per kleur te regelen? Of hoe doen andere webshophouders dit die gepersonaliseerde producten aanbieden waarbij je verschillende onderdelen gebruikt en dus met verschillende voorraden te maken hebt? 

Ik ben benieuwd naar creatieve oplossingen :-)

Groetjes, Karen

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben bang dat daar geen oplossing voor is. Ik zit met een soortgelijk probleem en pas handmatig aan.

Reageer