Voordelig verzenden buiten de EU

• 11 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Ik wil graag brievenbuspakketjes versturen buiten de EU maar kan geen voordelige opties vinden. Meeste koeriers rekenen al snel 20-30 euro. Dit ligt te hoog omdat de producten die ik verkoop rond de 20 euro liggen. Weet iemand hier een goeie optie voor verzenden buiten de eu met tracking? Bij voorbaat dank 👌

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jurgen Heb jij wellicht ideeën voor goede verzendpartijen?  

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @SabreDynamics

en iedereen die dt leest

Ikzelf ken wel goede vervoerders/koeriers, maar ik bekijk het vaak per bestemming/gewicht/volume.

Post.nl, MyParcel, TNT Express, Fedex etc. Ook oplossingen als ParcelParcel, CheapCargo en SendCloud kunnen een goede optie zijn.

Het probleem hier is dat jouw artikelwaarde erg laag is. Ik weet het volume en gewicht niet, maar het past in een brievenbusdoos, dus ook in een envelop lijkt me.

De laatste tijd zijn er steeds meer partijen die geen brievenbuspakketjes meer aanbieden.

Bijvoorbeeld MyParcel had het eerst wel, maar die optie is bij mij nu niet meer beschikbaar.

Ook PostNL (moederbedrijf MyParcel) heeft het niet meer.

Zie: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/envelop-naar-het-buitenland-sturen-in-2020-let-op-deze-regel-en-prijswijziging/

De vervoerders maken onderscheid tussen goederen en documenten.

Ook de eventuele optie met track & trace kost meestal extra.

Maar door deze regels is het niet meer echt mogelijk om een artikel als “document” te versturen.

Kleine artikelen dus goedkoop versturen is (bijna) niet meer mogelijk.

Jammer dat ik geen pasklaar en bevredigend antwoord heb.

Ben benieuwd of er iemand anders een goede ervaring heeft.

gr. Jurgen

Reputatie 2
Badge +1

DPD heb ik laatst gebruikt naar klant in Duitsland. Gaat per gewicht. Volgens mij was ik rond de € 13 kwijt voor een doosje. 

Gr,

Saskia

Reputatie 4
Badge +2

Wij zitten bij pakketmail en die heeft nog wel brievenbus pakjes. En heeft ook een Api met MWW

Reageer