Vraag

Volgorde keuzelijsten op pakbon

• 25 mei 2021
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb bij een van mijn klanten in de webshop artikelen met keuzelijsten gemaakt. Deze opties gebruiken zij om een handgemaakt product te maken. De volgorde van deze keuzelijsten is bij ieder product gelijk. Je kiest eerst in een keuzelijst het formaat, en vervolgens een afwerking. Het zijn dus twee losse keuzelijsten per artikel. De volgorde, zowel zichtbaar in de webshop voor de bezoeker als in de back office, is overal gelijk. Daarnaast moet de bezoeker eerst zelf een keuze maken, dus er staat geen standaard optie ‘aan'. Dus je zou zeggen dat je dan op de pakbon bij ieder artikel krijgt: keuzelijst 1 - keuzelijst 2. 

Echter wanneer zij een pakbon exporteren wijkt de volgorde van die keuzelijsten af. Dus een klant heeft artikel A en artikel B gekocht (beide hebben dezelfde keuzelijst), maar bij artikel A staat op de pakbon keuzelijst 1 - keuzelijst 2, en bij artikel B staat op de pakbon keuzelijst 2 - keuzelijst 1. (Snappen jullie wat ik bedoel?) Terwijl dus de volgorde in het systeem wel juist is. Nu is het niet onoverkomelijk, maar voor de snelheid van de productie zou het fijner zijn als dit gelijk is. 

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik dacht dat dit misschien het geval zou kunnen zijn als een klant eerst keuzelijst 2 invult, en dan pas keuzelijst 1 - dat het systeem dat op de een of andere manier qua volgorde van invoer onthoud. Maar ik weet dus niet of dat zo is en überhaupt kan? :wink:

6 reacties

Reputatie 4
Badge +6

@Nanaas : staan de keuze lijsten qua volgorde goed in het winkelwagentje ? … er zijn 2 namen voor een keuze lijst kan het zo zijn dat een van de 2 anders op alfabet gesorteerd staat ?

Ik heb ook een product met 3 keuze lijsten: https://www.windsurferlt.shop/a-62762676/sails/personal-sail-number-set-black-white/ … gaat deze zoals je zou verwachten … in de winkelwagen staat alles goed.

Reputatie 6
Badge +8

@Nanaas: staan de keuze lijsten qua volgorde goed in het winkelwagentje ? … er zijn 2 namen voor een keuze lijst kan het zo zijn dat een van de 2 anders op alfabet gesorteerd staat ?

Ik heb ook een product met 3 keuze lijsten: https://www.windsurferlt.shop/a-62762676/sails/personal-sail-number-set-black-white/ … gaat deze zoals je zou verwachten … in de winkelwagen staat alles goed.

Ja, ook in de winkelwagen komen ze op de goede volgorde, dezelfde volgorde als hoe ze bij het artikel staan. Het zijn ook overal dezelfde keuzelijsten, dus je zou zeggen dat dat goed moet gaan. Ik heb ook eens geprobeerd om de keuzelijsten in te vullen en toe te voegen aan de winkelwagen in een andere volgorde, maar dit maakt ook niets uit. In de winkelwagen blijft de volgorde goed staan. Maar het gaat dus ergens op de pakbon mis.

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb even gekeken en bij mij wijkt de volgorde ook af:

Zou het zo kunnen zijn dat een optie welke begint met een nummer als eerste wordt getoond en daarna opties met een karakter ? Is dit bij je ook het geval ? @Ebbe : Zou je deze bevinding willen doorgeven zodat deze bug kan worden verholpen.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb even gekeken en bij mij wijkt de volgorde ook af:

Zou het zo kunnen zijn dat een optie welke begint met een nummer als eerste wordt getoond en daarna opties met een karakter ? Is dit bij je ook het geval ? @Ebbe : Zou je deze bevinding willen doorgeven zodat deze bug kan worden verholpen.

Nee, ook niet. Beide zijn keuzelijsten met tekst. Een bug dan denk ik inderdaad.

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +16

@Nanaas @Windsurfer Bevestigd, het is een bug. Bedankt voor uitzoekwerk en doorgeven. Er is een ticket aangemaakt. Als het is opgelost laat ik het weten. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb dit inderdaad ook.

Reageer