Vandaag nieuwe informatie ontvangen vanuit myparcel over de tarieven voor 2023
Voor NL en BE blijft situatie ongewijzigd - grote staffels in de gewichten.
Voor alle andere EU landen worden de tarieven ingedeeld in kleine gewichtsstaffels.
0 - 2 kg / 2 - 5 kg / 5 -10 kg / 10 - 20 kg / 20-23 kg / 23-30 kg
De gewichten in ons systeem dienen aangegeven te worden als bruto gewicht - dus gewicht product + verpakking. In het verleden waren alle zendingen binnen eu tot 20 kg hetzelfde bedrag en dus kwam het niet zo nauw de gewichten in te schatten. De laatste maand ontvang ik order vanuit de gehele wereld, met name Amerika en Canada tot zelfs Australïe
Mijn probleem is dat ik kleinere producten heb.
In 1 omdoos kan soms 1 product - maar ook 4 tot 5 producten verstuurd worden.
In geval van 1 product moet ik dus 1 kg bij netto gewicht optellen, in geval van 5 producten 1 kg / 5 producten is 200 gram per product erbij tellen.
Stel dat ik maar 200 gram erbij tel, dan zit ik vooral bij de wereld zendingen naar USA / Canada of bv Australië altijd sowieso te laag in mijn gewicht en lijdt ik verlies ( per kg kan dit oplopen tot 10 euro of zelfs meer) . Stel dat ik overal 1 kg erbij tel dan kom ik veel te hoog uit (en wordt het voor de klanten onbetaalbaar)
Daarnaast is het zo dat ze bij kleine pakketten rekenen met een volumegewicht in plaats van het echte gewicht.
Hoe gaan we hier mee om ? / Hoe hebben jullie dit ingericht in jullie systeem?
(of hebben jullie geen eu / wereldzendingen?)