Vraag

Verzendkosten niet boven bepaald bedrag, maar borg wordt meegerekend.

• 7 april 2021
  • 4 reacties
  • 19 Bekeken

Hoi allen,

Ik probeer het kort en bondig uit te leggen.

Ik verhuur producten. De borg zit niet bij de prijs inbegrepen, want dan lijkt het product direct zo duur (minder verkopen dus). 
Toen dacht ik slim te zijn en dmv een keuzemenu de klant verplichten ook de borg te selecteren. Gaat dikke prima, ik blij. 

Maar nu een voorbeeld:

Een verhuurproduct kost 40. De borg is 35. Samen wordt dat bij afrekenen gezien als 75. 
Bestellingen boven 75 worden gratis verzonden. Dus dit ook, want borg. Maar ja, die borg gaat weer terug naar de klant en mijn omzet was 40. En dan ook nog gratis verzenden. Dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit oplossen? 

Hoe kan ik zorgen dat de borg automatisch wordt toegevoegd, maar niet meetelt bij de verzendkosten berekening?

Lieve groet,

Saar

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Saar,

Ik denk dat je de enige mogelijkheid al hebt geprobeerd. Ik zie geen oplossing om borg los van de daadwerkelijke prijs te betalen, dus dat de borg niet meetelt voor de grens van gratis verzending. 

Dank voor je bericht, komt goed! :)

Reputatie 4
Badge +6

Kun je niet gewoon het bedrag verhogen van gratis verzenden? Of heb je ook artikelen waar je geen borg over berekent?

Ja, klopt. Maar ik ben eruit. En ik verkoop inderdaad ook gewoon artikelen. Maar is helemaal goed gekomen, dank! Ik verwijder zo het topic. 

Reageer