Ben erg aan het stoeien met de verzendkosten. Wil graag bij orders/bestellingen tot 50,= dat er 6,95 verzendkosten berekend worden, orders van 50,= tot 100,=: 4,95 verzendkosten en vanaf 100,= gratis! Ik krijg het niet voor elkaar :( Weet iemand wellicht een oplossing? Bij voorbaat dank.
Hi Loes,
Wij werken met gewichten en niet op basis van gewichten. Hoe je de verzendkosten per gewicht instelt lees je in dit topic: https://community.mijnwebwinkel.nl/orders-betalingen-en-verzenden-7/verzendkosten-126
Nee, niet echt Ebbe :( Ik probeer een andere oplossing te vinden. Op gewicht kan ik helaas geen verzendkosten berekenen.
Oke, dan ga ik je proberen te helpen. Kun je exacte situatie eens toelichten en waarom je niet met gewichten kunt werken?
Hi Loes,
Er is een workaround. Ikzelf ben niet de grootste fan van workarounds, er is namelijk altijd de kans dat er iets gewijzigd wordt en daardoor de workaround niet meer werkt. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor. Ik deel deze toch omdat ik niet verwacht dat de situatie rondom de verzendkosten wordt gewijzigd.
Normaal gesproken werken de verzendkosten op basis van het (fictieve) gewicht van een product. Verder kun je instellen dat een order gratis verzendkosten wanneer een bepaald bedrag is bereikt.
Om ervoor te zorgen dat de verzendkosten worden berekend op basis van de prijs van een order mag je de volgende stappen nemen:
1. Vul bij elk artikel een gewicht in die gelijk staat aan de prijs van het product. Bijvoorbeeld: Artikel A kost €3,95 dan vul je 3,95kg in als gewicht
2. In de tarieventabel kun je vervolgens de verzendklassen maken. Hierbij staat 1 kg gelijk aan €1,00.
Je kunt nu dus verschillende situaties maken waarbij de verzendkosten zich aanpassen op basis van de prijs van de order. Als je wilt dat orders tussen €5 en €10 verzendkosten van €3,95 hebben dan kun je dus een klasse maken in je tarieven tabel van 5 kg tot 10 kg = €3,95.
Mocht dit niet de oplossing zijn, dan zul je toch echt de verzendkosten op basis van prijs los moeten laten en het instellen zoals het gebouwd is, namelijk op basis van gewicht.
Succes!
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.