Vraag

Verzendkosten in winkelwagen staan automatisch eerst op gratis

• 20 April 2020
  • 9 reacties
  • 136 Bekeken

.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Jeanine Is dat nog steeds het geval? Ik zie het namelijk niet terug in jouw shop. 

Het is gelukt! Alleen nu zie ik weer dat ik klarna heb geregeld maar iDeal staat er niet bij? Ik wil dat klanten eerst betalen voor het verzonden wordt. Hoe kan ik dit regelen?

Reputatie 7
Badge +16

Goed bezig! Klarna biedt iDEAL standaard aan. Je hoeft dit niet nog eens te activeren. Zodra je Klarna hebt geactiveerd wordt - aan je Nederlandse klanten - de betaaloptie iDEAL getoond. Ik heb het gecheckt in jouw shop en dit werkt. Bij jou inmiddels ook? 

Het staat er nu inderdaad bij. Maar achteraf betalen kun je niet eraf halen zeker?

Reputatie 7
Badge +16

Nee dat klopt. Je biedt bij Klarna alle opties aan. Mocht je liever meer flexibiliteit willen hebben - dus zelf bepalen welke betaalopties je aanbiedt - dan is Mollie wellicht een interessante partij.

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik wel heb gelezen is dat je als webshop bij nederlandse particuliere klanten wettelijk verplicht bent om een vorm van achteraf betalen aan te bieden. Klarna betaald de winkelier wel en neemt dan de betalingsverplichting over. Hiervoor rekenen ze wel een percentage. Dit kun je door mww via de api instellen dat de klant dit betaald. Ik heb dat nu via mollie klarna aangevraagd, in eerste instantie dacht ik ook alleen ideal te doen. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt inderdaad Michel. Alleen Klarna staat het niet toe om betaalkosten door te berekenen naar de klant. Zij zien dit als een conversiekiller. Via Mollie, Sisow en MultiSafePay kun je betaalkosten wel doorberekenen. Bereken alleen nooit meer dan de daadwerkelijke kosten, dat mag namelijk niet. 

Reputatie 2
Badge +3

Mijn ervaring was dat de aangevinkte optie ook niet op de meest bovenstaande stond. Ik meende dat dat kwam omdat ik de settings een keer op uitgetest, volgens mij onthouden de cookies je laatst geklikte optie. Via mijn mobiele telefoon stond hij gewoon netjes op de meest bovenstaande optie. Misschien even cookies verwijderen en opnieuw proberen?

Reputatie 7
Badge +16

@ruudf89 Via ‘betaalmethode/volgorde’ stel je de volgorde van de getoonde optie in. Als je aanvinkt dat je opties handmatig wil sorteren, bepaal je het helemaal zelf:thumbsup:

Reageer