Beantwoord

Verzendkosten BTW Probleem Op Alle Landen

• 18 February 2022
  • 45 reacties
  • 690 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Spontaan staan opeens al mijn verzendkosten hoger. Het lijkt alsof er opeens 21% bij de bedragen is opgeteld? Kan dit zsm opgelost of verduidelijkt worden? 

Kevin

(Edit: het bedrag matched precies met de BTW percentages van de betreffende landen. Wederom een leuke verassing...)

icon

Beste antwoord door Merel 18 February 2022, 22:03

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Yes opgelost, bedankt en een fijn weekend! :)

Helaas is het probleem gewoon weer aanwezig!

Reputatie 3
Badge +2

Het is alweer foute boel met de verzendkosten. Ik kreeg net een telefoontje van een collega onderneemster.  Ik zag dat er twee bestellingen werden geannuleerd en dat er weer 21% BTW bovenop de verzendkosten zat!

Reputatie 1
Badge

Hier staan ook de verzendkosten weer verkeerd. Weer 21% er bovenop

Reputatie 3
Badge +3

Hallo,

Spontaan staan opeens al mijn verzendkosten hoger. Het lijkt alsof er opeens 21% bij de bedragen is opgeteld? Kan dit zsm opgelost of verduidelijkt worden? 

Kevin

(Edit: het bedrag matched precies met de BTW percentages van de betreffende landen. Wederom een leuke verassing...)

Op dit moment is de storing helaas weer actief!!

Reputatie 4
Badge +5

Hoe dan…….. Wat een gezeik steeds. 

Reputatie 4
Badge +7

Helaas spelen de issues weer. We gaan het oplossen. Als het opgelost is stellen we je hiervan op de hoogte via het dashboard. Graag alleen dit topic gebruiken voor vragen over dit item om de community wat overzichtelijk te houden. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb er inderdaad ook last van. Vervelend, maar ik lees berichten over "omzet missen". Dat is toch helemaal niet nodig? Gewoon een melding in je winkelwagen zetten dat er een technisch probleem speelt en dat je eventueel teveel betaalde verzendkosten terugstort. Vanmorgen heb ik de klanten van gisteravond die teveel hebben betaald handmatig gemaild en ze laten kiezen voor 89 cent terug of een kaartensetje bij hun bestelling. Ze waren allemaal vol begrip en waardeerden mijn mail.
Ja, is allemaal extra werk en super vervelend, maar het wordt gewaardeerd en ik geloof niet dat ik hierdoor nu ook maar een euro omzet misloop. En je kan meteen laten merken hoeveel service je biedt.

Reputatie 4
Badge +6

Hier inmiddels hetzelfde probleem. Nog niet eerder gehad. 
Ik zat zelf ook aan de “oplossing” van Stip en Bloem te denken:

Ik heb er inderdaad ook last van. Vervelend, maar ik lees berichten over "omzet missen". Dat is toch helemaal niet nodig? Gewoon een melding in je winkelwagen zetten dat er een technisch probleem speelt en dat je eventueel teveel betaalde verzendkosten terugstort. Vanmorgen heb ik de klanten van gisteravond die teveel hebben betaald handmatig gemaild en ze laten kiezen voor 89 cent terug of een kaartensetje bij hun bestelling. Ze waren allemaal vol begrip en waardeerden mijn mail.
Ja, is allemaal extra werk en super vervelend, maar het wordt gewaardeerd en ik geloof niet dat ik hierdoor nu ook maar een euro omzet misloop. En je kan meteen laten merken hoeveel service je biedt.

Als ik dan handmatig de verzendkosten op de factuur aanpas en de teveel betaalde verzendkosten terugstort (handmatig of via refund in Sisow) klopt mijn boekhouding dan nog? Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 3
Badge +2

Bij mij zijn er echt veel klanten afgehaakt, ook omdat je er pas veel later achter komt dat het zo is. Ik heb er zeker mailtjes achteraan gestuurd, maar vaak hoor je er niets meer van en halen ze het al bij een collega. veel mensen ronden hun bestelling niet eens af en dan zie je er niets van. Ik kwam er gisteravond pas achter dat ik vanaf kwart over 3 smiddags geen bestellingen meer had gekregen en dat is best uitzonderlijk. Dus ik ben er zeker omzet door misgelopen helaas.

Reputatie 2
Badge

Hier inmiddels hetzelfde probleem. Nog niet eerder gehad. 
Ik zat zelf ook aan de “oplossing” van Stip en Bloem te denken:

Als ik dan handmatig de verzendkosten op de factuur aanpas en de teveel betaalde verzendkosten terugstort (handmatig of via refund in Sisow) klopt mijn boekhouding dan nog? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik ben nieuw in deze community (maar niet in webshopland) en moet even uitvogelen hoe het werkt met reageren, maar volgens mij gaat het zo goed.

Ik verander wel vaker iets aan een bestelling, bijvoorbeeld 1x verzendkosten crediteren als klanten 2x bestellen en het in 1 pakketje verzonden willen hebben. De boekhouding klopt dan toch gewoon? Het bedrag op de factuur is dan hetzelfde als wat je uiteindelijk hebt ontvangen. Je zit alleen met de transactiekosten van het terugstorten. Vandaar dat ik een alternatief aanbied (setje kaarten) ipv 89 cent terug te gaan storten, waarover je dan (uit mijn hoofd) ook weer iets van 25 cent moet betalen aan in mijn geval Mollie.

Reputatie 2
Badge

Bij mij zijn er echt veel klanten afgehaakt, ook omdat je er pas veel later achter komt dat het zo is. Ik heb er zeker mailtjes achteraan gestuurd, maar vaak hoor je er niets meer van en halen ze het al bij een collega. veel mensen ronden hun bestelling niet eens af en dan zie je er niets van. Ik kwam er gisteravond pas achter dat ik vanaf kwart over 3 smiddags geen bestellingen meer had gekregen en dat is best uitzonderlijk. Dus ik ben er zeker omzet door misgelopen helaas.

dat is ontzettend vervelend natuurlijk. Maar hoe weet je dan wie je moet mailen? Of bedoel je dat ze bij "niet afgerond" zijn blijven hangen? 

Reputatie 4
Badge +5

Hier hetzelfde. Bij Nederland is 21% nog niet zo erg, maar bij het buitenland is 21% van een hoger bedrag als 6,99 toch een behoorlijk verschil. Dan halen ze af en zijn ze weg. 

Reputatie 3
Badge +2

dat is ontzettend vervelend natuurlijk. Maar hoe weet je dan wie je moet mailen? Of bedoel je dat ze bij "niet afgerond" zijn blijven hangen? 

Dat klopt, soms blijven ze op niet afgerond hangen of ik krijg boze mails van klanten omdat ze de verzendkosten zo hoog vinden. Dan leg ik uit wat er speelt en blijkt dat ze het al elders hebben gekocht.

Reputatie 4
Badge +7

Goedenavond, De deploy is klaar en de verzendkosten zouden weer normaal berekend moeten worden. Hopelijk ervaren jullie dit ook zo! 

Reputatie 4
Badge +6

Hier is het weer goed!
Is het nou echt opgelost? Of kunnen we dit morgen weer verwachten?

Reputatie 4
Badge +7

Hier is het weer goed!
Is het nou echt opgelost? Of kunnen we dit morgen weer verwachten?

het is echt opgelost. Dit was gister ook het geval. Echter was er een ander ding gemaakt, waardoor de deploy van dit probleem meeging. Langer verhaal kort: het is opgelost. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons is dit nu weer in orde. 

Reputatie 1
Badge

Bij ons is het ook weer opgelost. Bedankt weer!

Reputatie 2
Badge

Goedenavond, De deploy is klaar en de verzendkosten zouden weer normaal berekend moeten worden. Hopelijk ervaren jullie dit ook zo! 

Hai Merel, de verzendkosten worden inderdaad weer correct vermeld. Dank voor de oplossing. Dit was echter het lichtste issue van de 2 dingen die spelen. Klanten geven nog steeds aan überhaupt geen bestellingen te kunnen afronden. Niet na verwijderen van cookies/cashegeheugen, gebruik van een andere browser, een compleet ander apparaat van heel iemand anders. Het lukt gewoon niet. Het vervelende is dat je er niet op in kunt spelen. Niet alles komt terecht bij ‘niet afgeronde orders’ begrijp ik ook van collega MWW gebruikers. Kijken jullie hier ook nog naar? 

Reageer