Vraag

Verzendkosten alsnog in rekening brengen bij gedeeltelijke retour

• 21 November 2021
  • 32 reacties
  • 399 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Misschien doe ik iets verkeerd maar ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb van een order 2 van de 3 bestelde artikelen retour ontvangen. De bestelling had een totaalbedrag boven de grens voor gratis verzenden.

Het artikel wat de klant wel heeft gehouden heeft een aankoopbedrag wat lager is dan de grens voor gratis verzending en ik wil dus de verzendkosten alsnog in rekening brengen. (minder crediteren)

Een (gedeeltelijke) retourorder maak ik via deze methode:

Na "bijwerken” en "verzendkosten opnieuw berekenen" verschijnen er geen verzendkosten bij de retourorder. Ook handmatig via de knop "verzendkosten” lukt het niet. 

Ik heb dit vaker gedaan en toen is het me wel gelukt, heel vreemd.

Ligt het aan mij of aan het systeem?

32 reacties

Reputatie 1
Badge +5

ik wacht maar tot einde van de maand om ze allemaal in een keer te doen.. ik hoop dan echt dat het is opgelost, afgelopen 50 stuks van vorige maand moet ik ook nog steeds aanpassen.. dat is een handmatige aanpassing in administratie + aanpassing op de factuur. buiten dat moet je de btw ook handmatig splitsen per land… snap niet dat dit niet opgelost wordt, of dat er geen backup reserves zijn om te herstellen naar wat het was.

Reputatie 6
Badge +8

Is hier al zicht op voor een oplossing @Ebbe Het duurt wel erg lang en mijn lijstje met orders die ik nog moet aanpassen ook.. 

Nee, helaas nog niet Sonja. Ik heb de prio verhoogd zodat deze boven aan komt te staan zodra het developmentteam nieuwe bugs oppakt om op te lossen. Ik hoop je snel een reactie te geven. 

Hopelijk duurt het nu niet lang meer @Ebbe het duurt nu al meer dan een maand! Klant krijgen nu steeds een creditnota zonder deze verzendkosten.. zonde van de tijd om steeds te moeten mailen met antwoord, nog los van alle retouren die aangepast moeten worden. 

Reputatie 2
Badge

Misschien doe ik iets verkeerd maar ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb van een order 2 van de 3 bestelde artikelen retour ontvangen. De bestelling had een totaalbedrag boven de grens voor gratis verzenden.

Het artikel wat de klant wel heeft gehouden heeft een aankoopbedrag wat lager is dan de grens voor gratis verzending en ik wil dus de verzendkosten alsnog in rekening brengen. (minder crediteren)

Een (gedeeltelijke) retourorder maak ik via deze methode:

Na "bijwerken” en "verzendkosten opnieuw berekenen" verschijnen er geen verzendkosten bij de retourorder. Ook handmatig via de knop "verzendkosten” lukt het niet. 

Ik heb dit vaker gedaan en toen is het me wel gelukt, heel vreemd.

Ligt het aan mij of aan het systeem?

Hier precies zo, het lukte altijd wel en nu gaat het opeens niet meer, aan creditnota's kun je nu niks meer veranderen met de verzendkosten, heel irritant.
Ook niet als klanten invoeren betalen bij afhalen en het alsnog verzonden wil hebben, dan kunnen de verzendkosten ook niet meer toegevoegd worden.

Hoop dat dit z.s.m. wordt opgelost!

Reputatie 1
Badge

Ik zie dat dit probleem nog steeds niet is opgelost (retour aanmaken incl. verzendkosten of alleen verzendkosten crediteren). Dit duurt nu wel heel erg lang. Om mijn administratie en boekhouding 2021 af te kunnen ronden moet dit toch echt opgelost zijn. @Ebbe

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag, 

We hebben hier een oplossing voor uitgerold waardoor verzend-/betaalkosten weer worden meegenomen bij retourorders. 

Reputatie 6
Badge +8

Goedemiddag, 

We hebben hier een oplossing voor uitgerold waardoor verzend-/betaalkosten weer worden meegenomen bij retourorders. 

De retouren van de afgelopen maand allemaal handmatig aangepast wat verzendkosten betreft, alleen de betaalkosten zijn niet achteraf nog toe te voegen.. klopt dat?

Reputatie 5
Badge +6

Ha Sonja!

Het is inderdaad niet mogelijk om betaalkosten achteraf toe te voegen aan een order, maar dit heeft eigenlijk nooit gekund. Je kan betaalkosten alleen wijzigen als ze in de initiële order aanwezig waren.

Reageer