Vraag

Verzendkosten alsnog in rekening brengen bij gedeeltelijke retour

• 21 November 2021
  • 18 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Misschien doe ik iets verkeerd maar ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb van een order 2 van de 3 bestelde artikelen retour ontvangen. De bestelling had een totaalbedrag boven de grens voor gratis verzenden.

Het artikel wat de klant wel heeft gehouden heeft een aankoopbedrag wat lager is dan de grens voor gratis verzending en ik wil dus de verzendkosten alsnog in rekening brengen. (minder crediteren)

Een (gedeeltelijke) retourorder maak ik via deze methode:

Na "bijwerken” en "verzendkosten opnieuw berekenen" verschijnen er geen verzendkosten bij de retourorder. Ook handmatig via de knop "verzendkosten” lukt het niet. 

Ik heb dit vaker gedaan en toen is het me wel gelukt, heel vreemd.

Ligt het aan mij of aan het systeem?

18 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Lukt bij ons ook niet om achteraf nog verzendkosten toe te voegen aan een retourorder. Als je een bedrag invult zie je wel de melding ‘verzendkosten succesvol gewijzigd’ maar er gebeurd niets. Als je dan weer kijkt bij de verzendkosten staat deze weer op 0. 

@Arjan Is dit het zelfde probleem als bij de betaalkosten van vorige week?

Reputatie 3
Badge +5

Goedemiddag!

We weten niet zeker of dit aan elkaar is gerelateerd maar het is inderdaad sinds vandaag bekend dat de verzendkosten achteraf niet toegevoegd/gewijzigd kunnen worden. Ik zal een bericht plaatsen als we een oplossing hebben gevonden.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen,

Ik ben bezig met het verwerken van enkele retouren en zie dat de verzendkosten ineens niet meer beschikbaar zijn bij de retour orders die ik nu aanmaak. Dit is uiteraard enkel een probleem voor klanten die de gehele order hebben geretourneerd, bij deze klanten kan ik nu geen verzendkosten crediteren.

Meer shops hier last van?

Thanks!

Reputatie 6
Badge +8

Er blijkt een bug te zijn inderdaad.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen,

Dank voor het delen van jullie ervaring! Dit probleem treedt echter niet alleen op bij een gedeeltelijke retour maar ook bij een volledige retour vallen de verzendkosten weg. Ik wil zojuist een retour verwerken die volledig is teruggestuurd, waarbij de klant ook recht heeft op teruggave van de volledige betaalde verzendkosten. Echter staan de verzendkosten niet meer op de retourorder, alleen de kosten van het artikel. Zie ook screenshot. Zouden jullie dit ajb met urgentie willen onderzoeken?  Super bedankt!

Het is niet alleen bij retouren… Ik wilde voor een klant de verzendkosten van een normale order aanpassen naar een lager tarief (kan goedkoper verzonden worden dan wat er berekend is), maar dat wordt in de order ook niet aangepast.

Reputatie 2
Badge +1

Verzendkosten aanpassen op factuur lukt niet. 

Goedemorgen, 

Een klant heeft gekozen voor “Afhalen bij een PostNL locatie”. Het idee is dat dit om pakketpost gaat. 
Meestal klopt dat, maar soms blijkt het toch gewoon om brievenbuspost te gaan. 

In het geval van vandaag mail ik de klant dat het via de brievenbus kan en stort de teveel betaalde verzendkosten (€2,00) terug (via PostNL locatie kost €5,95 en brievenbuspost kost bij mij €3,95). 
Daarna wil ik dit aanpassen op de factuur, maar hij lijkt hem niet te pakken. 
Is er een storing? Of kan ik hem niet aanpassen omdat hij staat op “Afhalen bij PostNL locatie”?
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil graag dat mijn factuur klopt. 

Bedankt!

Kirsten Balkenende
De Viltwinkel

Reputatie 2
Badge +1

Net een topic aangemaakt dat ik de verzendkosten niet kan aanpassen. Maar daar zijn dus meer problemen mee zo te lezen. Dan ligt het dus niet aan mij.. :rolling_eyes:

Ik merk idd ook dat ik vandaag geen verzendkosten aan kan passen. 
Normaal gaat dit wel altijd, dus ik verwacht een storing? @Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Ik merk idd ook dat ik vandaag geen verzendkosten aan kan passen. 
Normaal gaat dit wel altijd, dus ik verwacht een storing? @Ebbe

@Shop2Cord Lees ook dit topic: 

Ja ik zie daar idd ook het probleem. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik loop hier ook tegenaan. Zou fijn zijn als dit snel opgelost wordt. De creditfactuur wordt namelijk ook verkeerd in mijn boekhoudprogramma opgenomen dus dit geeft veel extra werk.

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe@Nanaas@Jacqueline 

Ik merk gelijklopend ook al enkele dagen dat ik geen verzendkosten kan bewerken/schrappen van orders.

Niet via het tandwiel naast het bedrag verzendkosten en ook niet via de knop om die bewerking te starten in orderbeheer. Vreemd genoeg krijg ik wel een pop up - dat de verzendkosten succesvol gewijzigd zijn.

Speelt dezelfde bug hier ?

Reputatie 7
Badge +16

@Atelier Miete Confiete Dat verwacht ik wel. Alle opmerkingen rondom verzendkosten zijn gebundeld in het ticket. Zodra er een uitkomst is, laat ik het weten. 

Groet,

Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

@Wrappie1 kijk hier hebben ze het daar ook over.

Badge +2

@Wrappie1 kijk hier hebben ze het daar ook over.

Thanks voor de tag. Had ik niet gevonden via de zoekmachine thanks.

Reputatie 6
Badge +8

Ik kom ook toevallig net achter dit probleem. Maar ik lees nu net dat dit probleem al enkele dagen bezig is. 

Ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan dat de verzendkosten niet op de creditfactuur staan. Dit is ws achteraf wel aan te passen in de boekhouding maar inmiddels wordt het al een heel lijstje. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Reageer