Beantwoord

Verzendkosten

• 5 May 2020
  • 5 reacties
  • 261 Bekeken

Hallo allen,

Ik weet niet of het de bedoeling is om dit soort vragen hier te stellen maar je moet toch ergens beginnen.

Als heel nieuwe gebruiker van mijnwebwinkel ben ik op zoek naar de mogelijkheid om artikelen met en zonder verzendkosten. Wij verkopen naast producten ook abonnementen. Om hierop verzendkosten te rekenen is niet reëel. Kan ik ergens aangeven dat verzendkosten niet van toepassing zijn?

Ik hoor graag

Henk-Jan

icon

Beste antwoord door evv 5 May 2020, 15:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

je hebt 2 producten

product a - geen verzendkosten - op tab 2 van artikel zet je 0.001 gewicht in het artikel

product b - wel verzendkosten - op tab 2 van artikel zet je bruto gewicht (dus gewicht inclusief verpakking)

bij tabel voor verzendkosten maak je land aan|: bv nederland

1e schaal verzendkosten 0 tot 0.005 gewicht - 0 euro verzendkosten

2e schaal  0.050 - 23 kg (ik gebruik my parcel bij mij is het tot 23 kg) 4,50 euro kosten

Bij verzending telt hij gewicht van artikelen op om zo het bruto gewicht te bereken en te kijken welke schaal hij moet toe passen voor berekening

alleen artikel a in winkelmandje - te laag gewicht - geen kosten berekend.

Artikel a + artikel b (moet dan wel samen hoger zijn als 0.050 gram (anders schaal lager instellen) dan komt hij boven 1e schaal in 2e schaal terecht en berekend hij 4,5 euro verzendkosten.
Bij mij werkt t prima

Top dank je. Ik had het net anders gedaan. Abonnement boven de 10 KG gezet. Ik ga dit zo proberen.

Het is inderdaad gelukt dank voor de ondersteuning.

Reputatie 5
Badge +8

Er is een instructiefilmpje over het aanmaken van gewichten/ tabellen voor verzendkosten

Alle artikelen met verzendkosten krijgen het bruto gewicht (dus artikel+verpakking)

Alle artikelen zonder verzendkosten krijgen een fictief gewicht bv 0.001 gram (dat ver onder het normale gewicht ligt)

op het moment dat je de tabellen voor verzendkosten (per land) zo instelt dat hij pas verzendkosten toekent vanaf 0.010 gram dan zal hij  de artikelen met 0.001 gram kiezen voor gratis verzenden en geen verzendkosten berekenen.

Dank Evv. Klopt helemaal en ik heb dit ook uitgeprobeerd. Echter als ik dan een combinatie bestel van producten met en zonder verzendkosten zal er afgerekend worden zonder verzendkosten en dat was nu net niet mijn bedoeling.

Ik heb geen idee of het nog anders kan misschien iets te summier weergegeven.

Je besteld een product daar zitten verzendkosten op en als je abonnement besteld of werkzaamheden dan niet. Bestel ik een combi dan is verzendkosten wel van toepassing.

Groetjes Henk-Jan

Reageer