Beantwoord

Verschillende verzendkosten voor hetzelfde land?

• 26 augustus 2021
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Hallo,

Ik heb een product van 49 euro ex btw. Als ik dit product wil verzenden naar de US dan komt daar 11 euro verzendkosten boven op. 

Maar iemand anders in de US die dit product bestelt betaalt 9.09 euro. Ik snap niet waarom die prijs verschilt? Het lijkt of btw bij de een wel en de ander niet wordt toegevoegd, maar land van bestemming blijft toch de US?

Ook als ik de prijs inclusief BTW instel, dan gebeuren er erg vreemde dingen met de prijs waar de US geen vat verrekend krijgt. Klopt dat? In Europa is mijn product gewoon duurder dan buiten europa, ook al zijn de verzendkosten daar hoger?

Dit is zo verwarrend allemaal.

icon

Beste antwoord door Ebbe 26 augustus 2021, 12:03

Hi,

Dit heeft - als ik jouw situatie goed begrijp - te maken met de btw regels. We hebben uitleg hierover geschreven → 

Mocht je toch denken dat er iets anders speelt, trek dan aan de bel. 

Groet,
Ebbe

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Dit heeft - als ik jouw situatie goed begrijp - te maken met de btw regels. We hebben uitleg hierover geschreven → 

Groet,
Ebbe

Hi,

Groet,
Ebbe

Oke, dus het systeem weet dat ik in Nederland zit en rekent automatisch btw over de verzendkosten?

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt inderdaad.

Reageer