Vraag

verschillende verzendkosten voor 1 artikel

• 20 January 2021
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

Badge +1

Hoe kan ik 2 verschillende verzendkosten invoeren voor 1 artikel.

Ik heb in mijn webshop een poster staan. Als mensen die alleen kopen, is dat minder verzendkosten dan wanneer ze hem met een lijst erom heel kopen. 

Hoe kan  ik dit aanpassen?

9 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Uit m'n hoofd: twee verschillende varianten maken met verschillend gewicht voor met en zonder lijst. Een hoger gewicht triggert dan hogere verzendkosten.

Badge +1

Maar dat kan dus niet als je een keuzelijst hebt toegevoegd? Je moet dan 2 verschillende artikelen aanmaken. 

Reputatie 3
Badge +2

Jawel. Als je bij het bewerken van je artikel naar het tabblad “varianten” gaat, dan kun je daar de keuzelijst activeren. Als je dan bij het gewicht veld aangeeft dat ie per variant ingevoerd kan worden, dan komt dat daar als kolom bij te staan.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb het even opgezocht in mijn eigen winkel. Dit is een voorbeeld van verschillende verzendgewichten met een keuzelijst:

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt er ook voor kiezen om je totale verzendtabel hierop aan te passen. Dus wanneer mensen alleen die poster bestellen dat het automatisch een lagere prijs wordt, maar als ze een poster plus nog wat anders erbij doen dat deze automatisch verspringt naar het hogere verzendtarief. 

Lees hier meer: 

Badge

@Bad Decision Works 

Ik wilde dit ook gaan doen bij varianten, alleen kan ik dan nergens het gewicht invoeren

Reputatie 3
Badge +2

@Bad Decision Works

Ik wilde dit ook gaan doen bij varianten, alleen kan ik dan nergens het gewicht invoeren

Dan moet je even bij het gewichtveld instellen dat die ook per variant in te voeren is.

Badge

@Bad Decision Works 

Het is gelukt! Bedankt voor de snelle reactie

Badge

@Bad Decision Works 

Als ik bv 0,200 neerzet dan pakt hij hem niet. Ik heb mijn gewone pakketpost ingesteld op 1 kilo en daaronder in brievenbuspakket. Ik heb nu een artikel met verschillende formaten. Bij 1 formaat wil ik instellen dat het met brievenbuspakket gaat en de overige formaten met pakketpost.

Reageer