Vraag

Verschillende btw-tarieven over de verzendkosten

• 3 December 2020
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Hi, ik verkoop producten waarover zowel 9% btw als 21% btw wordt gerekend. Bij ‘Btw & Prijsweergave’ kan ik zelf het btw percentage invullen bij ‘Btw over de verzendkosten’. Nou kan ik hier het hoogste btw-tarief invullen van 21%, maar wat als een klant alleen een product besteld met het 9% btw-tarief?

Is er een mogelijkheid dat ik er over de verzendkosten verschillende btw-tarieven kunnen worden gerekend?

Vriendelijke groet,

Camiel Derkx

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hi Camiel,

Goed punt! Momenteel kun je een algemene BTW prijs instellen voor de verzendkosten, maar je kunt het niet per product instellen. Je kunt wel het algemene BTW percentage instellen voor een product, maar dat geldt dan weer niet voor de verzendkosten. Dit is inderdaad een issue wat nog opgelost moet worden. Voor nu kan ik je hier dus geen passende oplossing voor bieden. We willen er uiteindelijk naar toe dat bij een bestelling van een product van 9% bijvoorbeeld, het BTW bedrag ook alleen 9% is. Voor nu is dit er echter nog niet. Laat ook je stem achter voor het productteam via: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/18

Groet,
Ebbe

Reageer