Vraag

Verschillende btw-tarieven

• 19 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Goedemiddag,

Wij verkopen pakketten met daarin zowel artikelen met 21% btw (wijn/bier) en artikelen met 9% btw (etenswaren). Per artikel lukt het mij om slechts één btw-tarief laten toepassen door het systeem. Graag zou ik binnen het verkochte artikel (het pakket) een uitsplitsing maken in een gedeelte dat belast is met 21% btw en een gedeelte dat belast is met 9% btw. Is dit mogelijk en zo nee, hebben jullie wellicht een slimme manier om hier praktisch mee om te gaan?

Veel dank!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hm goede vraag. Via het systeem is dit niet mogelijk. Je hebt alleen de mogelijkheid om 1 btw-tarief in te vullen. @Michel vG heb jij toevallig ervaring hiermee en weet je een slimme oplossing? 

Reputatie 5
Badge +7

Helaas ik weet zo de oplossing ook niet. Ik heb wel 9 en 21% artikelen maar niet gemengd als 1 box.

Hmmm, Ik heb hetzelfde probleem. 
Ik verkoop nu ook mijn boek in mijn webshop en hier wordt 21% BTW over gerekend, terwijl het maar 9% BTW zou moeten zijn. 

Is er al een oplossing gevonden om dit per product aan te kunnen passen @Ebbe ? Ik heb het zelf ook nog niet gevonden en wel vervelend, gezien dit een hoop scheelt! 

Reputatie 5
Badge +7

Als het boek er als 1 artikel in staat kun je het btw tarief gewoon naar 9% zetten. Alleen als je 1 artikelset maakt van meerdere artikelen met verschillende btw tarieven werkt het niet.

Dankjewel voor je snelle reactie @Michel vG 

Als ik een bestelling boek verstuur, waarover 9% BTW gerekend wordt (in dit geval een boek), wordt dit dan ook automatisch aangepast in mijn verzendkosten van MyParcel (die gekoppeld is aan mijnwebwinkel) of heb ik hier handmatig iets in te doen? 

Reputatie 4
Badge +6

Dankjewel voor je snelle reactie @Michel vG 

Als ik een bestelling boek verstuur, waarover 9% BTW gerekend wordt (in dit geval een boek), wordt dit dan ook automatisch aangepast in mijn verzendkosten van MyParcel (die gekoppeld is aan mijnwebwinkel) of heb ik hier handmatig iets in te doen? 

Ik verkoop ook boeken. Helaas blijft het btw tarief op de verzendkosten 21% in MWW als ik artikelen met 9% btw verkoop. Het zou fijn zijn als dit eens aangepast wordt want zo betaal je teveel btw.

Reageer