Beantwoord

verschilende verzendkosten per land

• 5 April 2020
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

Hallo, wij zijn nieuw hier. We zijn net een webwinkeltje begonnen waarin we DIY-pakketten aanbieden voor het maken van mala’s. Magsiche Mala’s.. 🙂 Het is heel kleinschalig en for fun naast onze andere werkzaamheden.

Wij willen in ons webwinkeltje verschillende verzendkosten per land berekenen. Kosten voor versturen in NL nemen we zelf voor onze rekening. Het verschil in kosten met verzenden naar België berekenen we wel door.

Bij de algemene verzendopties hebben we dus gekozen voor de optie ‘per land verschillend berekenen volgens de tarieventabel’. In de tarieventabel hebben we nu alleen NL en België ingevoerd. Voor de andere landen willen we een gelijk tarief berekenen. Misschien wel hetzelfde tarief als voor Belgie. Maar moet ik nu voor alle landen apart het tarief in gaan voeren? Ik hoop dat er een makkelijkere oplossing is die we tot nu toe over het hoofd zien. 

Help :)

icon

Beste antwoord door Ebbe 6 April 2020, 17:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Mirjam en Helen, welkom! Leuk dat jullie er zijn en goed dat jullie je vraag hier stellen. 

Je zult voor het instellen van de verzendkosten wel echt de landen waar je naar wilt versturen toevoegen. Om de pijn iets te verzachten is er wel een kopieer functie die de tarieventabel kopieert. Dit is interessant mocht je voor meerdere landen dezelfde verzendkosten hanteren. Als je een nieuw land hebt toegevoegd zie je de optie kopieer de verzendkosten van… Daar klik je op en je kiest vervolgens het land waarvoor je verzendkosten al hebt toegevoegd. Hopelijk verlicht dit de pijn een beetje:wink:

Succes en veel plezier met de shop!

Duidelijk Ebbe, dankjewel!!

Reputatie 1
Badge +1

Dus als ik het goed begrijp, als je wereldwijd wilt versturen moet je voor alle landen van de wereld een aparte tabel aanmaken?

Reputatie 7
Badge +9

Dus als ik het goed begrijp, als je wereldwijd wilt versturen moet je voor alle landen van de wereld een aparte tabel aanmaken?

Als de verzendkosten voor ieder land anders zijn wel ja. :wink:

Reputatie 1
Badge +1

Als de verzendkosten voor ieder land anders zijn wel ja. :wink:

Maar als ik nou voor alle landen (behalve nederland) hetzelfde reken?

Hoe geef ik dit dan aan ?

Hier loop ik ook tegen aan. PostNL heeft tarieven voor de landgroepen Nederland, EUR1, EUR2, en Wereldwijd. Er moet toch een standaard lijst zijn die we allemaal kunnen gebruiken die deze tarieven bevat zonder dat we handmatig 195 landen af moeten gaan?

In Lightspeed kun je deze groepen aanmaken en landen selecteren die daar onder vallen. Ook wat werk maar dat is nog te doen. En als er wijzigingen gebeuren, kan het redelijk snel aangepast worden voor de hele groep landen.

Reageer