Vernieuwde BTW Regels EU verkoop

• 29 October 2020
  • 28 reacties
  • 1055 Bekeken

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

28 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik volg dit ook op de voet.

Het is ondoenlijk om nu erachter te komen of je al over het drempelbedrag zit of niet omdat alles op een hoop terecht komt in de boekhouding.

Bij ‘webwinkelfacturen’ schreven ze er een interessant stukje over wat er mogelijk moet zijn voor een goede koppeling.

Eerlijk gezegd was ik dus blijkbaar ook helemaal niet goed op de hoogte want dit is al sinds 2015.https://www.webwinkelfacturen.nl/5-tips-btw-tarieven.php

Goedemiddag allemaal!

We zijn een paar stappen verder en hebben voor de verdere uitwerking jullie input nodig! In deze post heb ik de oplossing die we voor ogen hebben beschreven, met de vraag die we voor jullie hebben. 

Alvast bedankt voor de input!

Groet en fijn weekend!

Bart

Reputatie 1
Badge

Ik volg dit ook op de voet.

Het is ondoenlijk om nu erachter te komen of je al over het drempelbedrag zit of niet omdat alles op een hoop terecht komt in de boekhouding.

Bij ‘webwinkelfacturen’ schreven ze er een interessant stukje over wat er mogelijk moet zijn voor een goede koppeling.

Eerlijk gezegd was ik dus blijkbaar ook helemaal niet goed op de hoogte want dit is al sinds 2015.https://www.webwinkelfacturen.nl/5-tips-btw-tarieven.php

Voor ons was het ineens ook een verrassing toen we begin 2021 een brief van de Belgische belastingdienst hebben ontvangen met de vraag over onze afstandsverkopen naar België.  Ze kwamen helaas sneller achter dan we dat ons bedrijf over de drempel is gegaan. Helaas hebben ze ons met terugwerkende kracht (3 jaar terug) gecontroleerd en enorm beboet. De BTW die we in NL hebben afgedragen over de Belgische orders,hebben we  bij NL belastingdienst terug moeten vragen en naar België overmaken. Ondanks dat we onze boekhouding uitbesteed hebben bij de boekhouder, zijn we helaas niet op de hoogte geweest van de regels/drempels die gelden voor de afstandsverkopen. Ook helaas mede daardoor dat idd nu “alles op een hoop terecht komt in de boekhouding”

Bizar eigenlijk dat daar zo weinig over bekend is. Nu door de verandering komt het aan het licht maar is blijkbaar dus al veel langer zo. Ik denk eerlijk gezegd dat ik toch niet de enige ben die dit niet wist?