Beantwoord

Verkeerd bedrag verzendkosten vanwege btw

• 17 September 2020
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Goeiedag,

Bij het afronden van een bestelling ziet een klant de verzendkosten excl. btw, ik wil dat graag incl. btw hebben. Dit voelt toch een beetje als extra kosten, ondanks dat het totaalbedrag wat je ziet wel klopt (de bedragen bij mijn artikelen zijn immers ook incl. btw). De extra btw is pas te zien bij het uitklappen door op het plusje te drukken. Iemand tips om dit aan te passen?

gr. Ruud

icon

Beste antwoord door Sander 18 September 2020, 10:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi Ruud,

Goede vraag. Ik zie in je winkel dat je hebt ingesteld alle producten “zonder btw” te tonen waardoor ook geen btw wordt berekent over de prijs van de producten.

Je kan dit heel makkelijk aanpassen door “inclusief btw” aan te zetten onder Online bestellen / Btw & prijsweergave. Controleer voor de zekerheid dan wel even de producten, want de prijzen worden niet aangepast. Het enige wat er gebeurt is dat er dan btw wordt berekent over de prijzen die hebt ingevuld bij de producten.

Van je onder de KOR regeling? Dan kun je het beste alle btw uit zetten bij Online bestellen / Btw & prijsweergave, gezien je dan geen btw rekent aan je klanten.

Is dit het antwoord waar je naar op zoek bent?

Reputatie 2
Badge +3

Dat is het antwoord waar ik naar zocht, dankjewel voor de vlotte reactie!

Reputatie 4
Badge +4

Graag gedaan, mocht je verder nog vragen hebben horen we het graag van je.

Geniet van het mooie weekend alvast!

Reputatie 2
Badge +3

Nu we het er toch over hebben, is het ook mogelijk om de margeregeling in te voeren? Ik heb een handjevol producten wat van een vorige eigenaar is geweest.

Reputatie 4
Badge +4

Nee, er is geen instelling om de margeregeling toe te passen in je shop. Hiervoor zou ik je willen doorverwijzen naar feedback.mijnwebwinkel.nl om het via die weg ook kenbaar te maken bij het productteam dat je die wens hebt.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen,

Bij mij is dit pas veranderd, eerder stonden de verzendkosten zonder BTW vermeld. Ik heb wel de bedragen Incl. BTW staan en toch wordt op de factuur de BTW apart vermeld. Ik vind het ook niet lijken eerlijk gezegd:

Kan ik dit aanpassen?

Groeten, Miranda

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Miranda,

De btw over de verzendkosten moet worden gespecificeerd op de order. Zou het kunnen dat je eerder vrijgesteld was van btw?

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Arjan,

Nee, nooit geweest.

Reputatie 2
Badge +1

Goeiemorgen Arjan,

Ik krijg bericht in de mail dat je geantwoord hebt op mijn reactie maar ik zie niets staan..

Groeten Miranda

Reputatie 7
Badge +16

@M.Hartman Arjan is vandaag vrij, maar hij heeft een melding gemaakt bij het development team en meldt zich weer zodra het is opgelost. 

Reageer