Vraag

Verificatie-code bij bestellen zonder account??

• 27 april 2021
  • 8 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Via een klant kreeg ik de melding dat er sinds kort een verificatie-mail gestuurd wordt bij orders. Dit is nieuw voor mij en voor de klant ook, die had vorige week nog besteld en helemaal geen verificatie-melding gekregen.

Anyway, deze mail komt niet aan bij de klant ook niet in de spam-mailbox, waardoor de order niet verwerkt wordt. Ik heb ook minder orders dan normaal.

@Ebbe weet jij meer?

8 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Reputatie 4
Badge +6

Heeft deze klant achteraf betalen gekozen? Want ik weet dat dit tegenwoordig een extra controle van Klarna is om te checken of het inderdaad de persoon is die het bestelt en niet iemand anders die op een andere naam bestelt. Hier is namelijk kort geleden fraude mee geweest en dit hebben ze op deze manier opgelost.

Reputatie 3
Badge +3

Heeft deze klant achteraf betalen gekozen? Want ik weet dat dit tegenwoordig een extra controle van Klarna is om te checken of het inderdaad de persoon is die het bestelt en niet iemand anders die op een andere naam bestelt. Hier is namelijk kort geleden fraude mee geweest en dit hebben ze op deze manier opgelost.

Hi Jacqueline,

Ja klopt, afterpay, maar dan nog komt de mail niet binnen. Dus je kan niet klikken om te bevestigen. 

Reputatie 4
Badge +6

Dat is wel lastig dan… Het enige is een andere betaalmethode proberen dan vrees ik. Ik weet niet of ze werken vandaag bij afterpay/klarna. Ik zou dat wel daar even melden.

Reputatie 3
Badge +3

Klarna ook maar even gemeld inderdaad. Neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben benieuwd naar de reactie van Klarna. Ik wist niet dat ze deze check hadden ingebouwd. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik ben benieuwd naar de reactie van Klarna. Ik wist niet dat ze deze check hadden ingebouwd. 

Ik heb het zelf een keer getest om te kijken of het probleem wat bij Kassa op tv was inmiddels opgepakt was. Toen kreeg ik dus een mailtje met een code om in te vullen om te bevestigen dat ik het was. Het is door Klarna nooit naar mij gecommuniceerd dat ze dit als oplossing hebben gedaan, wat ik dan wel weer raar vind.

Reputatie 3
Badge +3

Nou... ben er uiteindelijk zelf achter gekomen. Via de chat van Klarna werd gezegd dat er niks aan de hand was. 

Maar we hebben zelf nog even wat uitgevogeld hier. De zwarte knop moet ingedrukt. Logisch...maar zit veeeel te laag. Klanten krijgen tekst in beeld en op een mobieltje zakt deze knop waarschijnlijk weg en gaan klanten zitten afwachten.

Als ik vantevoren zelf had geweten dat die verificatie was ingevoerd, had ik zelf even het proces doorlopen.

Zou mooi zijn als het wat hoger zat voor de duidelijkheid. Deze feedback van mij zou worden meegenomen door Klarna.

Maar misschien kunnen jullie dit ook even in een beschrijving noemen @Ebbe dat verificatie is ingevoerd en letten op indrukken van deze knop.

Ik zet het in ieder geval op mijn website.

Reageer